Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 1725 ggr
soulwings
0

ormdrömmar

Obestämdupprepade drömmar om ormar,boa eller kobror,dessa finns ihoprullde inom mig i armhålan längs armen,eller en gång regnde det ormar,från himlen,inte direkt rädd ,men respekt.men någon som vet vad det betyder?mvh liv

Anaid
0

Jag tycker det är svårt att tolka drömmar åt andra utan att veta vad som händer i den personens liv, det kan ju bli hur fel som helst.
Ormen är en fallossymbol, men drömmen behöver ändå inte ha att göra med nånting manligt. Jag drömmer om ormar när det är nånting viktigt på gång i mitt liv, mina ormdrömmar är alltid mycket tydliga och innerbörden är ovanligt klar för mej.

Hur reagerar du i drömmen, går du undan, står kvar eler går till mötes? Om du inte mött ormarna så försök göra det så klarnar nog budskapet. Ofta blir ens drömmars betydelse klara när man återger dom högt eller funderar på vilket vis man kan koppla ihop dom med det som händer i livet.

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Skogshumblan
0

För mig är så att ormar dyker upp när jag har någon svekfull eller falsk vän eller situation i mitt liv.

Som Anaid skriver är drömmar och symboler individuellt och de råd du fått av Anaid är toppen. Hoppas du får svar för dina drömmar vill något.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
0

Ormen är också en symbol för helande, läkande. Som på symbolen för medicin, Merkuriusstaven *klick*