Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: redskaptarotpendelkristaller
Läst 2057 ggr
Morsan1
0

Tarotbok för nybörjare

Hej god vänner!

Jag behöver ett Boktips på en MYCKET LÄTTLÄST bok om hur man tyder tarotkorten.

Har ju skaffat en lek och jag vet ju knappt vad korten föreställer. Jag är lost!

Hjälp en mupp att finan lyckan med tarotkorten! Please..ha ha ha

KramÅ

Magi-cat
0

Hej! Bästa boken tycker jag är Ylva Trollstiernas Tarot steg för steg. Den finns att låna på bibliotek också.

Lycka till med korten!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Morsan1
0

Just ja, bibblan, den hade jag glömt att den fanns!! Ett besök där i morgon ska det bli!

Tack Magi-cat

CombatLillaMy
0

Fiins otroligt mycke information på nätet åsså både dålig och bra!

Lycka till!

// Camilla

Pendlan
0

Hej  hopp!  Glad

Hitta den här sidan.. kan det vara till någon hjälp?

http://www.reiki-tarot.com/freeschool/start.html

Lägger till en länk som jag gilla… visserligen på engelska… men ändå. Man kan lägga tarot.. runor mm.

http://www.mysticgames.com/

Morsan1
0

Pendlarn! Kanon! Det är ju en "tarotskola" Tack snälla du!

Pendlan
0

Va så lite så *ler stort* Lycka till me kursen  Glad

E själv ingen tarot person men har idag hitta en lek som jag skulle kunna tänka mig för den e så himla fin tycker jag. Slänger in en länk på den.

http://www.mysticgames.com/mysticgames_cfmfiles/tarotinfo/majorarcana.cfm?DeckID=15&Arcana=major

eggebanroth
0

Har vanlig kortlek. Tycker det fungerar bäst för mig.

nilla_1
0

Hej!

Varför ska du har en bok?

Du ska inte läsa vad det står om korten. Utan du ska börja med att titta på korten och se vad du se, Bara din uppfattning om korten gäller.Det är din årsikt om korten som har betydelse.  

Kram nilla

Pendlan
0

Glad8#  Hej nilla_1. *ler*  Att jag e som sagt var ingen tarot person å e helt lost när de gäller de där. Men.. nu fick du mig lite mer förvirrad. *s* Jag trodde man skulle läsa sig till vad korten stod för. Hoppas på att du förklarar lite mer om de där…. skulle va kul. För som vissa gör .. kör me  vanliga kort. Har man ingen inriktning på hur/vad korten står för?  för mig e spader ess ett ess bara. *fattar noll som vanligt å skrattar* Förstå mig rätt.. jag e jätteintresserad å vill ha som okunnig lite mer svar.  Glad

Bybo
0

En liten fråga:

Är det enbart sin egen känsla/ tolkning som gäller? Tänker på att symbolspråket som funnits med oss i "evigheter" kanske bör gälla nån gång…

Jag menar OM en ande/energi visar en vild/symbol…vad är då "rätt" min känsla? Kanske anden menar den traditionella betydelsen….eh…Någon som fattar mitt svamel?

Värme / Pia

nilla_1
0

Hej pendlan !

jag tro du misstolkade mig. Det jag menar är att det är din uppfattning om korten som det ska vara, Det finns viss regler.

Men jag skrev till dig privat. Hoppas det kommer fram

kram nilla

Morsan1
0

Hej Nilla_1 och Pendlaren!

Jag försökte titta på korten igår, känna osv.. Men det stör mig att inte veta vad de heter. Det är en massa symbolen, svärd och grejer. Jag måste nog lära mig lite mer innan jag kan slappna av och använda någon form av Intuition, om jag har någon ;)……..

För mig är också spader ess ett ess. Kan inte förstår hur ett tarotkort med 7 svärd skulle säga mig något. Men  det är väl det som är det fantastiska med korten. Bara att öva och vänta på resultat.

Vem vet, om några år kanske jag kickar Ascberg på smalbenet i direktsändning..;)

Tarotsanna
0

Hahaha… ser fram emot att få se dig hos Ascberg Flört I min tarotkurs så börjar jag med att gå igenom de olika elementen och Numerologi. Då har man en bra grund tycker jag.

När jag lärde mig tolka korten så ville jag kunna grundbetydelsen innan jag vågade släppa loss och lita på min egen känsla inför vad kortet ville säga.

Morsan1
0

#13 Precis så menar jag, grundbetydelsen. Jag är för okunnig och ny för att lita på min känsla. Jag vet ju inte om jag överhuvudtaget har någon!!

Elisabeth-J
0

#14 Jag skickar grundbetydelserna till dig i ett pm så kan du börja träna ordentligt =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
0

Kyss

Ni är så snälla och hjälpsamma!

Tack

Åsa

susanne.s
0

Hej!

Ylva Trollstjernas bok 787 svar eller nåt sådant heter den är jätte bra för nybörjare. Rekomenderar varmt den.

drutten53
0

pendlarn..den tarotlek du satte in..den är bara för underbar..har oxå fastnat för den…och några till  så det blir väk bara att bland om mina jag vill ha..sen dra ett kort se villken det blir…men den är helt finnas hittils