Att hitta sin väg!
Varför är det så svårt för människor att respektera att en person vill göra sin egna resa, ren från omvärldens projektioner och föreställningar?
Det har varit för mig en resa av kunskaper som går från skräck till rena och otroliga vackra upplevelser - till att lära sig allt från tarot till I-ching, ge healing, resa astralt, uppleva olika förnimmelser, möte med änglar, guider och ljusvarelser med flera under flera år. Arbeta 10-12 timmar per dag på en tarotlinje under 4 år. Till att bli kallad för mindre trevliga saker och ändå orka!
Nu är det som att den jobbiga resan är till ända. Nu börjar en form, med ett annat upplägg!
Under bara på några få dagar (3-8 maj-2012) har jag skrivit hur jag vill jobba med min gåva.
Jag hittade information som fick mig att förstå min världsbild.
Idag hittade jag transmedium som liknande mina kunskaper.
Jag fann även formuleringar om transmedium som jag inte tyckte stämde.
Ett transmedium lämnar sin kropp till förmån för en ande.
Kontra det med
Ett fysisk medium anden manifestrerar (visar) sig fysisk genom mediet.
Jag tycker dessa beskrivningar liknar varandra! Med min nyvunna formuleringar om vad ett Trancemedium är. Så har trancemedium en annan agenda!
När jag går in i trans så lämnar jag inte mitt medvetande. Jag ser "borta" ut för omvärldens. Men man kan kommunicera med mig. Men jag är inte borta från mitt medvetande om jorden och andra dimensioner.
Det jag har märkt är att psyiska, spirtituella och fysiska medium klarar inte av att läsa av ett transmedium. Därför kan tolkningen av ett trance medium bli lite knasigt.
Jag började min utveckling i början av 1990-talet…
Vad underbart Völva - ibland tar det lång tid (många gånger kommer man aldrig dit) innan man vet vad meningen är, hur planen ser ut och hur man ska "bruka" sin andlighet.
Jag tycker själv att jag visste förra veckan men eftersom man (jag) ständigt kommer till nya inskter, så tycker jag är lite allt i allo just nu 
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej lilla fjärilen!
Mmmm….jätteskönt 
Mitt råd är att låta insikterna komma - det är jättekunskap när man är klar - jag förstår varför alla visioner, syner, insikter kom - det är en del av högre utvecklingen - som en träning för hjärnan och kroppen att klara av högre och högre nivåer…
kramen från Völva

helt enig, fast jag vill lägga till att det finns i olika varierad grad hur mycket en person kan lämna sin kropp och vilken medvetenhet den har kvar i sin kropp. Jag tycker bägge beskrivningarna var bra men är två skilda saker ;)
Alis volat propriis 
Ja, ena stunden vet man vad meningen är, men för mig händer det så mycket nytt och från vägledning, till healing så står där, för att bara vara.
Det har gått fort framåt och man förundras över alla egenskaper man faktiskt kan "lära"
Kram!!
Sajtvärd på Övernaturligt
# 3
Det ligger något i det du säger!
Samtidigt som jag vill lägga till att ett medium på 1910-talet är inte detsamma som ett medium på 2000-talet. Vi utvecklas!
Jag tror att trancemedium kommer att få ett nytt ansikte…
Härligt skrivet Völva och visst måste vi alla få göra våra egna vägval dom som känns rätt för oss.
Jag fastnar i orden (kopierar in din text) Det jag har märkt är att psyiska, spirtituella och fysiska medium klarar inte av att läsa av ett transmedium. Därför kan tolkningen av ett trance medium bli lite knasigt.
Det här blir intressant för bara det senaste 1½ året har min trance fått en helt ny fart och jag har faktiskt märkt på dessa medium som kunnat ge mig bra korrekta sittningar tidigare att nu blir det bara en massa knas och dom går bet hur bra dom än är som medium ,så du satte orden på det jag har tänkt och upplevt och som dig tror jag trance kommer att få ett helt nytt ansikte.
Jag besöker inte medium längre av just den orsaken att dom hamnar fel med mig men hamnar oerhört rätt med andra som inte alls sysslar med trance.
Härligt att läsa sånt man själv gått med i tanken och så kommer någon annan och delar med sig liknande tankegångar 
Vad underbart bra och härligt att du "fick ord på det du kände" av mig. Det är kul att bli uppskattad- tack ska du ha! Det uppskattas väldigt mycket 
Kram 
En dag kommer då man känner sig klar och ett ny verklighet breder ut sig.
Jag har aldrig känt mig så lugn som nu!!! Allt som var jobbigt innan och alla människor som skulle tycka en massa om vad jag skulle göra - de har tappat sitt grepp om mig. Jag upptäckte att omvärldens tyckande stämde inte! Det är faktiskt det komiska i kråksången!
Det nya är du redo för…vad kul för dig tycker jag 
Är healing din väg…?
Kram från Pernilla