Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 737 ggr
[SallysPigge]
0

Är det fel?

I någon tidigare tråd så har jag skrivit att jag önskade att någon på andra sidan kunde finnas för mig.

Det har varit viktigt för mig, då jag inte har någon speciellt kontakt med levande släktingar. Då dom vände ryggen till när mitt liv rasade samman.

Så jag har nu på senare tid önskat att min mormor och morfar som jag aldrig träffat att jag önskade att dom kunde ge mig stöd från andra sidan och finnas för mig.

Men jag har nu fått ett PM om att jag ska vara försiktig med vad jag önskar mig.

Är det fel att vilja ha stöd därifrån? Har skrivit tillbaka till personen utan ha fått ett svar med vad hen menar med det hela.

Detta var igår och jag blev ledsen, och när jag skulle sova så hade jag jätte svårt att somna. Och om det var för att jag var ledsen eller livrädd för vad jag kan ha lockat till mig vet jag inte.

Men det känns som att det stöd jag hoppades på att ha togs ifrån mig på något sätt.

[SallysPigge]
0

Kan nu även berätta att personen gick med i fokus igår, och har inte skrivit ett enda inlägg. Alltså då bara ett PM till mig :-(

Fjäril
0

Hej,

Nu vet inte jag vad som skrevs i den tråden (hur du frågade/menade där) men jag kan bara svara för vad du skriver här - varför skulle det inte vara bra att be om kontakt/känna sina anhöriga nära från andra sidan?

Så länge vi ber om en kontakt med en anhöriga, våra vägledare eller änglar så finns det inget att vara rädd för.

Jag anser också att om man går runt och är rädd för att dra åt sig en negativ energi (menar inte att du gör så) så gör man det lättare än om man inte tänker på det överhuvudtaget.

Oroa dig inte utan låt dig får vara i den känslan du hade!

Kram!

Sajtvärd på Övernaturligt

[SallysPigge]
0

Ja jag tar väldigt lätt åt, mig tyvärr. Men jag ska försöka hitta tillbaka till där jag var igen. :-)

Tack!

Fjäril
0

Ja det är klart att man kan bli påverkad av vad andra säger, men du behöver inte känna dig ledsen eller rädd!

Sajtvärd på Övernaturligt

[SallysPigge]
0

#4 Tack! :-D

[Völva]
2

Hej SallysPigge!

En sak som jag har lärt mig av den andra sidan är att om man är älskvärd och ärlig - som jag uppsfattar dig och din situation, så är det helt okej att be sina förfäder om hjälp!

Men jag tror, att du behöver något högre och ljusare. En kraft som kan sin sak. Jag tror att du ska be änglarna om hjälp!

Hur du gör: Det är ganska lätt!

Du ber om hjälp från änglarna - Jag ber till änglarna om hjälp i min livssituation (förklara din situation så exakt du kan) sedan ber du om det du tror dig behöva VAR EXAKT!!!

Jag har lärt mig att man får det man ber om i text och tal - inte det man tänker eller menar! Gör INTE om mina misstag!!! Skrattande

Sedan kommer du få en varm kår över din rygg när din önskan har nått änglaskarans medvetande.

Skriv ner allt, sätt datum, be om att det ska lösas inom en viss tid - typ 3 veckor ( det kan gå längre eller kortare) ha tålamod. Vet att allt är möjligt….

När det faller in så kan du läsa vad du önskade dig! TESTA!!

[SallysPigge]
0

#6 Åh tack Völva! Ska testa detta :-)

Amandla
2

Jag skulle istället vilja be dig att önska dig det bästa möjliga! Jag tror nämligen att vi människor har ett begränsat seende och inte alltid vet vad som är bäst för oss. Det som är allra bäst kan ju vara något som vi aldrig ens tänkt på men våra guider och hjälpare på andra sidan kan se det ur ett mycket större perspektiv.

Ex. När jag hade varit sjuk en längre period och mina barns pappa dessutom hade varit jobbig (det var längesen vi gick isäer men han fortsatte att bråka), så bad jag om att jag och barnen skulle få in mer kärlek och glädje i vårt liv. Jag visste inte på vilket vis, men jag visste att vi behövde det för att orka läka.

Svaret blev en hundvalp! Jag hade tidigare haft katter, men plötsligt fick jag tanken på att en liten hund kunde vara bra för oss. Några månader senare kunde jag hämta en så fin liten valp, han var kärlek och livsglädje hela han! Glad Och han hjälpte oss att må mycket bättre, vi hade något positivt att fokusera på, jag kom ut om dagarna, fick massor med nya bekanta och ungarna lekte med valpen och lärde honom trick.

Att det var just en hundvalp vi behövde hade jag aldrig kommit på själv, just då i den tunga perioden…

tarotlasse
0

Hej du ska absolut inte känna dig skyldig för att du vill ha stöd o kontakt med andevärlden.

Jag är även säker på att du har det också våra nära och kära brukar titta till oss med jämna mellanrum men inte alltid man lägger märke till detta.

Det kan var så enkelt att dom visar sig genom att du helt plötsligt tänker på dom.

För ett sätt av ande världen att visa sig och komunicera med oss på genom våra egna sinnen.

Våra tankar genom inre bilder känslor i kroppen och till och med lukter.

Inte ovanligt när man berättar hur det fungerar på en kurs o personen säger men då har jag ju känt av ande världen många gånger.

Att personen sa som den sa  till dig vet jag ju inte.

Men vet personer som bett så innerligt om detta och sedan när andevärlden besökt dom och man inte uppmärksamat dom genom sina sinnen.

Så har andevärlden visat sig mer fysiskt genom att ta på personen blinka med lampor eller flytta på saker o så har personen blivt vettskrämd och trott dom har haft onda andár o spöken i huset.

Eller så har man känt av dom rent kroppsligt och det kan vara skrämmande för vissa men absolut inget farligt.

Inte ovanligt man besökt folk som bett om ande besök och sedan blivit jätte rädda när det väl skett.

Sedan har man som medium  fått åka dit o beskriva anden o oftast känner dom då igen ngn av sina egna kära anhöriga o så släpper rädslan.

Så kan vara därför du fick detta rådet men bäst att fråga personen själv varför den sa som den sa.

Men ingen i ande världen som gör dig illa för att du ber om kontakt.

Lasse

yamher
0

finns dt någon som du känner trygghet och värme? Du skriver i din text din mormor eller morfar som du inte träffat innan att någon av dem känns mer ömt? Jag skulle säga att det är din mormor som är den som du kan känna stöd o trygghet med. Alla har alltid någon man är aldrig själv. Aldrig någonsin och speciellt om du har varit med om något tungt då har du säkert fler hos dig (även om de inte alla gånger ger sig till känna). Be om styrka o trygghet av den du önskar ska vara hos dig !!!

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
0

tycker inte du ska känna dig rädd. Du har inte gjort något fel Att önska sig trygghet och stabilitet är inget fel eller att det finns någon där som bryr sig om en och älskar en… Ge inte upp den biten att vilja det! Som jag redan skrivit det finns där runt dig, ju mer man behöver dem desto fler är de ;)

[SallysPigge]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åh tack alla för allt fint ni skriver, kan säga att detta gör mig starkare igen.

Jag har försökt fråga personen varför den skrev så till mig, men har inget svar fått. Men nu bryr jag mig ärligt talat inte längre.

Tycker att detta ni har delat med er utav till mig idag har redan hjälpt mig. Tack! :-)

#6 Völva Direkt efter att jag läst ditt inlägg så tänkte jag på änglar och att detta ska jag testa senare, tror jag sa det högt till och med. Men vet inte om det var tillfälligt men jag kände som en rysning som gick ner över ryggen just då. Så detta ska jag verkligen testa på allvar.

#8 Amandla att djur ger en glädje då jag skaffade 2 marsvin för 1 år sedan och nu är dom 5 och dom har skänkt oss alla glädje.

Och jag vet vad jag ske be änglarna om för hjälp. :-)

#9 TarotLasse Jag hoppas verkligen att mina när och kära tittar till mig ibland. Vilket jag trott själv ändå då min morfar verkar göra sig påmind lite då och då på senare tid. :-)

#10 Yamher vad jag tror så har jag inte kunnat känna något när det gäller min mormor. Som jag skrev innan så är det min morfar jag tänker mest på och på något sett känner mig dragen till. Hans brorson ringde mig för några år sedan och det är ju då en kusin till min mamma. Men dom har ingen kontakt men han ringde 2 dagar efter att jag besökt min morfars grav för allra första gången vilket jag tror att andevärlden fixade så att vi fick kontakt. Jag har efter det fått ett foto av min morfar då jag aldrig vetat hur han såg ut.  Min mamma ville inte veta av honom och ingen i släkten jublar över att jag har detta foto. Inte ens min bror var intresserad av att se det. Jag har och är väldigt intresserad utav honom, mer än min mormor. För några år sedan var det tvärtom men min morfar har tagit mer plats på något sett. Och härom dagen fick jag ju höra att min morfar hade kommit för att hämta sin bror när han dog.

Det är vad jag vet inga Tecken från min mormor. Men skulle vilja känna av henne med.

Är 40 år och skulle så gärna vilja ha en mormor och en morfar som alla andra barn då jag aldrig haft det eller en farmor och farfar.

Men era inlägg har hjälpt mig massor redan Tack! :-)

[Völva]
0

Hej SallyPigge!

Vad kul att du blev glad! Tack själv för din tacksamhet!

Jag tycker du ska glömma (inte lätt) personen som gjorde dig ledsen. Det säger mer om personen, än om dig. Du kan ha mött ett troll! Fokusera på din process!

Testa du mitt änglatips när du vill, du verkar ha fått redan beskedd att du är på rätt spår! Jag önskar dig ett starkt, Lycka till!

Jag glömde! Om du ber änglarna om hjälp, Glöm inte att TACKA änglarna efteråt! Oskyldig Fast jag tror att du har förstått det redan!

Änglarna blir alltid så glada över ett tack och det kommer du märka!! Skrattande

Ta det lugnt, änglarna har inte haft så mycket att göra på det senaste 2000 åren, så de brukar vara villiga att hjälpa oss. Gör det när du själv vill och känner att det är rätt tid!

Du anar inte vad jag har fått av dessa änglar!!! Skrattande

Lycka till önskar jag dig med hela mitt lyckliga stjärna för det är du värd, tycker jag!

Kramen från Völva!Oskyldig

yamher
0

fast jag vet inte om jag skulle säga att de inte har haft mycket att göra de senaste två tusen år sedan. Deras främsta arbetsuppgifter är att jobba runt om kring själar o hjälpa till där de behövs. De har lika mycket göra nu som då, i deras tid är det inte speciellt långt tid. På jorden är det det och knappast den ende platsen som har själar heller ;) Så det var lite taskigt tycker jag.

Då missförstod jag dig, men jag tycker det är kanon att det är din morfar. Själv har jag oerhörd värme till min farfar som gick bort när jag var bara halvåret. Han har funnits med mig genom alla mina svåra stunder och efter jag blev medial men även innan också fått reda på att han är min skyddsängel. Till min stora glädje.

Jag tycker änglar är intressanta o de kan göra stordåd i all ära, men värna om din kontakt med din morfar för inget kommer vara så genuint och så starkt som ert släktskap o kärlek som finns själar emellan. Och fokusera inte så mycket på vad som verkar ologiskt här. Ni kan mycket väl ha band sen långt innan även om ni inte träffats nu. Och ni båda verkar vara outsider båda två (på ett positivt sätt) och det tycker jag du ska ta som något positivt!

[Völva]
0

Änglar existerar sägs det i himlen. Vi vet inte hur många de är eller hur stort himmelriket är. På jorden är vi 6 miljarder människor. Vi är en prick i vintergatan - en galax av miljarder i ett universum! Hur många universum, dimensioner och realiteter finns det. Var är änglarnas himmel i alla dessa dimensioner, realiteter och universum? Människan har nog gluttat bara en sekund i hela existensen. Det vi tror om änglarna behöver inte vara änglarnas realitet - det lärde jag mig i mötet med dem!

yamher
0

jag delar din uppfattning, universum är enormt, himlen ansvarar bara för delar av det. Vårt universum är bara bottenplattan på en pyramid, himlen en del av nästa lager osv. Änglarna skapas likt själarna fast skillnaden att de existerar lite längre o i regel inte har syftet att lära såsom själarna ska.  Många vet änglars uppgifter, problemet är ofta att människan sällan ser personen ´framför vingarna om man skulle uttrycka det. Alla som vill skulle ha mycket mer att hämta om de bara kunde se dem som personer snarare som ett gemensamt allvetande ljus eller liknande…. Lika så med ärkeänglarna. Jag vet att det cirkulerar så mycket om att de saknar eget handlande o tankekraft. Att allt de lever för är det som sägs till dem. Då rekomenderar jag film the legion om ärkeängel michael. Eller varför inte klassikern Michael med John Travolta. Där har ni två sidor av en o samma person ;)