Funderingar efter besök hos 2 medium.
Hejsan!
Jag har varit på 2 privatsittningar den senaste tiden. Båda hos två väldigt duktiga och seriösa medium.
Den första gången bokade jag tiden pga av att min pojkvän och jag hade en "kris" och jag ville hitta lösningar för att ordna upp det mellan oss. Jag gick en kvinna som heter Signe Beatrice, och jag gick alltså dit med en POSITIV inställning om att jag ville ordna upp det med min pojkvän.
Hon berättade för mig att min pojkvän (vi kan kalla honom Erik), hade alla kvaliteter som jag letade efter i en livspartner, och samma gällde honom med mig. Och att vi energimässigt passade väldigt bra ihop. Men att vi hade kommit i ett lite dåligt mönster. Som vi bara behövde komma ut ur för att allt skulle bli bättre.
Några månader senare bokade jag en ny tid hos en annan medial kvinna, men då gick jag dit för att en god väns mamma var väldigt sjuk i cancer och jag ville ha lite tips och råd vad hon hade att säga om resp familjemedlemmarna - som står mig väldigt nära. Under den perioden hade jag en del problem i mitt liv, både pga av att hon var döende i cancer och jag kände att jag behövde stötta min vän och hans familj, samtidigt som jag hade problem i mitt eget kärleksliv. All min fokus gick åt "cancerkrisen" och jag fick en automatisk dålig och negativ inställning till mitt förhållande. Lite som att jag fått för mig jag och Erik inte alls passar ihop. Mitt tankesätt var helt omvänt och extremt negativt jämfört med när jag var hos Signe Beatrice när det kom till mitt förhållande.
Medium nr 2 sa att om jag och min partner ordnar upp det mellan oss så kommer vi få det väldigt bra tillsammans och det kommer dyka upp barn ganska snart.
Jag satt med känslan att jag inte "bryr" mig så mycket om hur det blir mellan mig och min Erik. Mediumet kände väl antagligen av mina negativia energier till mitt förhållande så hon slängde ur sig:
"Jag beklagar alltså, men Erik är inte mannen i ditt liv!"
Nu några månader när jag och Erik tagit en paus ifrån varandra är det precis som jag fått mig en rejäl tankeställare och jag förstår hur starka känslor jag faktiskt har för honom. Allt har handlat om mitt negativa tankesätt.
- 'What you think about you bring about' som dom säger i The Secret.
Jag tänker mycket på det Medium nr 2 konstaterade:
"Erik är inte mannen i ditt liv!"
Det svider nu extremt mycket att tänka på det - när jag verkligen har kommit fram till vad jag tycker och känner för mig och Erik.
Jag hade väldigt gärna velat ha lite åsikter utifrån och hur mycket det faktiskt påverkar vilka energier jag utstrålar när jag går till en klarsynt (negativa/positiva tankar/känslor) vad hon får för bild/budskap och hur mycket det har att säga; "Erik är inte mannen i ditt liv"
Jag vill verkligen att han Ska vara och Är mannen i mitt liv.
Hur stor betydelse har det att hon "läste" av det?
Är det bara att jag ska acceptera det och inse att vi kanske inte är gjorda för varandra, eller har det inte mycket att säga?
Väldigt tacksam för hjälp!
Hej kvjb,
Jag skulle vilja säga så här "Lyssna på din egen känsla för den är starkare än något annat!"
Jag tycker inte att man ska ge en sådan konkret information. Man kan vägleda människor i livet, men ofta handlar det om att man sätter "pricken över i:et" tillsammans. Man får en pusch i rätt riktning.
Ett medium kan få en känsla för något, men jag tycker ändå att man bör vara försiktig i hur det kan tolkas. Vi har olika val här på jorden, ett av dina var kanske att ni skulle kämpa lite tillsammans?
Följ ditt hjärta och inte vad någon annan säger. Du har en känsla, du har känslor för honom! Inte ska något annat få hindra er att fortsätta tillsammans!
Tog du beslutet efter vad mediumet sa?
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej Fjäril! Tack så mycket för du tog dig tiden att läsa.
Som jag skrev så var vi inne i en slags dålig spiral i förhållandet och Erik kände att all hans energi tagit slut. Han har fortfarande väldigt starka känslor för mig och ville egentligen inte göra slut. Men det blev ungefär som att han inte hade något val - Hans kropp sa väl antagligen till honom att enough is enough.
Jag gick runt på autopilot i förhållandet och visste egentligen inte vad jag tyckte och tänkte om allt. Han kämpade för att jag skulle visa honom mer kärlek.
Vi har flyttat isär och gjort slut. Vi har bott isär i ca 1 ½ månad nu och jag känner att jag fått mig en ordentlig tankeställare. Jag har berättat precis hur jag tycker och tänker, insett att jag tagit honom för givet och inte uppskattat det vi hade. Han lyssnar på det jag har att säga med ett intresse.
Kanske det vart enda utvägen att vi behövde bryta det dåliga mönstret genom att flytta isär. Oavsett så blev det ju så nu, han tog ju beslutet, så jag hade ju inte så mycket att säga till om.
Vi pratar varje dag och har bra kontakt. Jag är inte "tjatig" mot honom då jag vet att han har lite energi.
Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi får en nystart tillsammans snart. Jag har berättat för honom att jag vill leva med honom. Och jag hoppas att han kan börja lita på mig igen och inse att det jag säger till honom i dagsläget inte är något autopilot-snack utan kommer från mitt hjärta!
Jag blir alldeles varm inombords. Jag tror verkligen att ni hittar tillbaka till varandra och som du säger, det behövdes kanske ett uppbrott för att verkligen inse vad man hade/vad man vill.
Kram på dig och tack för att du delar med dig!
Åh! :) Menar du att du fick en varm känsla inombords av mina ord eller för en känsla att vi kommer hitta tillbaka till varandra?
Tjaa, jag vill aldrig påverka något (som sagts tidigare) men det blev varmt inombords 
Har du den inställningen att det kommer bli ni så tror jag alldeles säkert att det blir så också.
Glöm inte att vi människor (oavsett en medial förmåga eller inte) kan stötta och vägleda varandra. Du är din största vägledare och ska alltid lyssna till din egen insida - din egen intuition.
Jag brukar säga så här: Klurar du på något så ställ frågan inom dig tre gånger - välj det svar som överväger mest. Du har en konversation med din insida på det sättet 
Tack så jättejättemycket för dina ord! Superduper tacksam! :-) Nu ska jag sticka iväg på gruppmeditation. och där brukar jag föra lite konversationer med mig själv! :-D hoppas på att jag får fram någonting givande ikväll! STOR kram!
#6 Det låter härligt!
Det kommer säkert fram en massa klokheter 
Kram på dig!
Om det är några fler som läser i denna tråden och har nått att skriva, så får ni väldigt gärna göra det! :-)