Ängel på bild?
Satt och kollade igenom en del bilder jag tog för ganska längesen på huset.
Jag vet att när man väl kolla igenom så inbillar man sig en massa. En skugga blir så lätt en gubbe t.ex ;)
Men denna bilden fastnade jag lite för. När jag ljusat upp bilden syns en liten figur som liknar en liten ängel.
Någon mer som ser den?
Är det inbillning eller?
"/
Jag ser den inte.. Jag tror på det övernaturliga, men såna här bilder har jag svårt för. Har precis lärt mig på psykolgin att det finns något som heter gestaltpsykologi, att vi människor gärna vill se saker, som gubben i månen och saker i molnen. Så det är vad jag tror att du "ser" men jag vet inte, andra kanske inte håller med mig :)
Tyvärr, jag ser inte det heller.

Caroline92, #2
En klassiker är att man kan se ansikten i moln, men har det hänt att man sett ett moln i ett ansikte?
#4 Hmm.. förstår inte riktigt vad du menar?

Caroline92 #5
Att man vill förstå vad man ser, och "ser" lättare det som är känt. Nu är ju iofs både moln och ansikten kända av oss, samtidigt har vi lättare att känna igen ansikten - och därmed tolka det man ser som just ansikten (eller kroppar - "spöken").
Därför är det lättare att se något som liknar ett ansikte i ett moln (eller tex en gubbe), än att i ett ansikte, något man verkligen känner igen, kunna hitta något som ser ut som ett moln.
På samma sätt är det enklare att se en kropp/"spöke" i en skog, än att se en skog i en kropp.
Japptravan. Jag ser flera stycken..Fast jag tycker det ser ut som någon som håller upp något..En är lite grön…Fint vad man kan få se…
Lena..
Lena.P är jag i verkliga livet.
#6 okej, nu förstog jag!
Kanske bara jag men det ser ut som en teckad ankhals och ett ankhuvud. Man måste kolla riktigt noga för att se det.
Jag tycker att det ska vara tydligt om det ska vara något värt med bilden. Kolla in den jag bifogar, killen har fått vingar på bilden (han levde då, men dog några or senare, så bilden är antagligen ett varsel). Tittar man på fler bilder som är tagna på samma plats vid samma tillfälle finns det inget som kan se ut som vingar alls.
Jag tycks se ängeln, men får lätt en tanke på att det kan vara en gardin eller liknande med t.ex ängla-liknande motiv eller blomblad (som jag tycks det se på bilden om man kollar snabbt).