Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2177 ggr
mrjson
1

Incubus??

Hej hej!

Jag har ett problem med en energi som jag lätt skulle kunna koppla till en Incubus. Denna energi har även "slagit sig till ro" i min kropp. Så som jag har läst mig till det så krävs det väldigt mycke och stark mental kraft för att få bort dom här. Så jag undrar bland annat ifall någon vet nån sorts "sekt", om man kan kalla det för det, eller nån utdrivare av nått slag som har väldigt mycke och stark mental kraft. Här i Sverige eller i nått annat land.

Sen undrar jag oxå om chakrana man har. Vissa av mina är ju öppna så jag är mottaglig. Hur skulle det bli om jag bara stänger ner med någons hjälp. Skulle jag slippa den här jobbiga energin som jag vill kalla för Incubus?? Så som jag ser det så ger den mig ganska bra med otur. För ända sen den kom så har mitt liv hamnat upp och ner.
Jag har själv försökt att stänga chakrana men jag vet och känner att energin motarbetar och tar energin, som krävs för att stänga, ifrån mig. Så om det finns nån som kan hjälpa till med det så är jag mycket tacksam för svar på det.

Sååå… Finns det nått sorts "folkslag"  inriktat på andligt/övernaturligt som jobbar i grupp och är mentalt superstarka??
Finns det hjälp att få med att stänga chakran och slipper jag effekterna från den dåliga energin isåfall??

Amandla
3

Börja med att läsa vår hjälptråd som ligger klistrad överst i vänstra menyn. Där kan du lära dig att öppna och stänga ner medvetet, men att stänga chakran helt går inte, då lever man inte längre. Däremot behöver du lära dig att hantera din känslighet.

Vi som har hand om den här sajten tror inte på onda andar, därför diskuteras inga såna frågor här. När man är rädd och osäker är det lätt att misstolka andliga besök och tro att de vill ont.

[Olaf]
1

Det finns mycket att läsa på internet om spirit releasement. Kanske kan du få vägledning genom att läsa om saken där. Här har du en sida med böcker i ämnet.

http://www.spiritrelease.com/books_spiritrelease.htm

Joggan
2

@mrjson

Om jag fattar rätt söker du någon eller något som är användbart

att lösa ditt problem att en energi kommer till dig och använder dig för sitt behov??

Vet ej om de går så lätt….

att blir av med energier måste man bryter betende-mönster (samskaras) först!

T ex. att betrakta saker och ting med hjärta osv……

Olav tipsade en länk som är jätte bra….

Edith Fiore, Samuel Sagan, William Baldwin är dom som vet hur man hantera energierna

Häls/Joggan

mrjson
0

Amandla!

Jag menar inte en ond ande heller. Så vitt jag vet så handlar det om energi. Det finns positiv och negativ energi. Alla medium och dylikt säger exakt samma sak om den här energin. Den är negativ. Och dom beskriver den som en maskulin, dominant general. Jag tror inte heller på onda andar. Men däremot så tror jag, baserat på vad jag upplevt de 6 åren som det här har hållt på, att de som inte kommer över till andra sidan riktigt kan jävlas med oss. Dom som fastnar i "Limbo" Men de flesta går oftast runt och är vilsna medans vissa tar tillfället att jävlas. Energin som finns hos mig är en "Limbo-energi" En annan sak som mediumen säger är att dom inte vet om det är nån död människa eller inte. Dom kan inte avgöra det men nånting är det. Dessa energier kommer bara åt människan vid ett tillfälle och det är när kroppen växlar mellan vakenhet och sömn. Dessa människor måste oxå vara öppna i chakrana. Baserat på det jag upplever och saker som medium säger till mig så är det här vad jag tror. Men hur mycket som är rätt vet jag inte.
Jag är en person vars chakran öppnas automatiskt hela tiden. Vilket gör det svårare för mig att stänga. Jag måste träna varje dag. Så personen jag säker är en som kan hjälpa till att stänga mina chakran samtidigt som jag försöker själv.

Jag vet inte hur många av er som läser det här som har den nya tidens energi med er. Ni som är indigo-, och kristall-barn har nog den. Jag tror iallafall att det jag upplever har med den nya tidens energi att göra och folk kommer nog att kunna känna mer. Jag känner kroppsformen på energierna och hör röster i huvudet när de tar kontakt med mig. Men det är energierna som bestämmer när dom vill prata, tyvärr!

Joggan!

Du har helt rätt!
Så här känns det för mig! Energin i sig skulle jag kunna jämföra med tusen nålar på armen! Det sprätter lixom men det gör inte alls ont. Oftast så är energin som en klump bara, en amöba. Sen tar den form och det är oftast en man. Och jag känner "ytan" på energin. Konturerna lixom. Så jag känner vad den försöker göra i mitt mittenparti. Oftast kommer energin när jag växlar mellan vakenhet och sömn. Andra gånger, när jag är fullt vaken, kommer den och lixom "suger ur mig" min energi så att jag ska hamna mellan vakenhet och sömn. Får energin inte göra det den vill göra så försöker den "trösta" mig och få mig att känna mig trygg medans den försöker en gång till. Nu för tiden får den inte göra nånting med mig alls. Nu kan jag väcka liv i mig igen innan jag hinner hamna mellan vakenhet och sömn! Men det är ganska tröttsamt eftersom hela nattsömnen blir störd och så. Sen finns det en "orm" oxå som jag får ut ur kroppen ibland när jag mentalt slår upp lågor i kroppen på mig själv. När jag får ut den så öppnas munnen automatiskt på mig och jag känner hur "ormen" sprutar ut ur munnen. Ju mer av ormen som jag får ut dessto mer känner jag hur ormen tappar sitt fäste i mig.

Vad tror du om det här?? Har det fortfarande med ett beteendemönster att göra? Om så är fallet vad tror du att allt betyder? Vilket beteende ska jag ändra på? Jag tänker oftast positivt och ser det positiva i det negativa. Jag hatar mitt jobb och spelar glad och lycklig på jobbet för at orka med. Men personalen får mig att må bra. Jag är lat och kan inte hantera pengar. Nånting med det att göra kanske??

Mvh // Mr. J-son

Joggan
0

@mrjson - pm!

Michael C
0

"Energin i sig skulle jag kunna jämföra med tusen nålar på armen!"

OK, det här var intressant. Menar du en direkt, fysisk känsla? Jag känner ibland något liknande. Jag har jämfört känslan med någon som har (konstaterade) nervskador på en viss kroppsdel (låren) och tänkt att det måste vara något liknande som orsakar min upplevelse. Jag skulle säga att det känns som en brännskada strax efter att man bränt sig, kylt med kallvatten och så kan man ju inte låta bli att peta efteråt… den känslan, stum liksom, inte ont men ändå ont.

Det konstiga är bara att det uppträder fläckvis och på olika ställen på kroppen, lite då och då utan synbar anledning eller "logik". I hårbotten, på armen, lite hur som helst. Att mina nervändar skulle bete sig så slumpmässigt har jag haft svårt att förstå orsaken till. Det har inträffat så länge jag kan minnas. Det kan hålla i sig några dagar eller ibland veckor, sedan glömmer jag det helt ett tag tills en dag när jag märker att vad nu då, är det tillbaka..?

Jag kan känna andra starka fysiska fenomen t ex vid andekontakt eller vid bön, men det ger en annan slags kroppslig reaktion så jag har inte kopplat ihop "brännskadan" med sådana saker. Gåshud, börjar lipa, sådana saker.

Men eftersom du skrev det jag citerar ovan så måste jag ju fundera också på andra saker när det gäller "brännskadan". Läkarböckerna har inte gett något så jag har låtit det vara, inte brytt mig, men vad vet man.

Angående ditt problem: Jag upplevde nyligen något relativt obehagligt. Hemma såg vi en av våra katter som stod och glodde på någonting. Vi har nyligen fått hjälp att rensa ut energier hemma och är en smula vaksamma på om något annat "flyter in" nu när det finns plats. Katten glodde, men började sedan titta åt ett annat håll. Jag kände instinktivt att någon stod på en viss plats och pekade och sade "nej, där står han". I samma ögonblick gick denne "någon" in och ställde sig i min kropp. Jag fick en tydlig upplevelse av kroppsformen hos den andre, jag såg inget med ögonen men alla andra sinnen registrerade händelsen och alla hår stod omedelbart på ända. Det var lite obehagligt och jag kände mig invaderad. Jag tog två steg därifrån, fylld av en intensiv "tusen-nålar-känsla" men var mer upptagen av att vara invaderad än att känna efter fysiskt i detalj. Hela kroppen var som "kolsyrad". Jag sade högt: Nej! Sluta! Gör inte så! Jag blev omedelbart lämnad ifred, närvaron tonade genast bort. Jag sade högt Tack! och händelsen var över. Jag var inte rädd men lite chockad just efteråt, det var den starkaste upplevelsen av det slaget jag haft någonsin.

Det har hänt tidigare, men den gången erbjöd jag "lift". Det fanns inget obehag då och jag upplevde inte en annans kroppsform så tydligt, mer en obestämd form, som att gå igenom en dimma som stannar kvar inuti istället för att åka runt på sidan om kroppen. Den tog plats, jag fick gåshud, sedan gick det över och min gäst hängde med en bit. Den gåshuden är mer som ett lyckorus, den dagen jag skrapar fram 10 miljoner på en lott känns det likadant kroppsligt sett.

Jag vet inte om den historien hjälper dig på något sätt, men om min upplevelse kan ha likheter med din så kanske mitt sätt att lösa situationen kan vara till hjälp för dig också?

Michael C
0

Kan tillägga om den "goda" upplevelsen med "dimman", energin kom in i höjd med solar plexus och/eller hjärtat och fyllde upp mig invändigt ovanför inträdespunkten. Det kan också kanske ge någon ledtråd kring ditt problem. Man vet aldrig, bättre att säga än att tiga tänker jag.

Den obehagliga händelsen var annorlunda, som att krocka med en annan människa och sammansmälta ungefär.