Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 847 ggr
[Tezabeza]
0

Jag behöver hjälp...

Hej nu händer det massor i min lägnehet och har gjort under en period.

Det är jag, mina två bröder, min pojkvän och min yngsta son som har märkt av aktiviteter i lägneheten.

Alltifrån ruskande av täcke, möbler som flyttas, stereo som höjer/sänker ljudet. Känslan av en hand på min vad. Någon som sätter sig i soffan brevid oss.

Tror att en leker tittut med mig emellanåt.

Ruskande av duschdraperi på toaletten.

Någon som går på golvet i köket vardagsrummet, rör på tagentbordet och håller på i köket.

Min yngre syster var också besök vid tillfälle där vi bad dem knacka och det gjorde de 3 ggr.

Min yngre bor har också märkt saker när han sovit över.

Vi är iaktagna emellanåt.

Visuellt ett ansikte som min yngsta son såg i sin säng. Och ett ljus format efter ett huvud som jag såg en kort stund.

Säkert andra saker jag hittat logiska förklaringar till, allt det översta jag skrev finns ingen logisk förklaring till.

Vad kan jag göra? jag är inte rädd men det är jobbigt, min yngsta son är jätte rädd emellanåt.

Jag behöver hjälp, har de något budskap?

Skulle uppskatta hjälp!

Michael C
1

Det är inte roligt när barnen känner sig ansatta. Mina barn har upplevt att de förföljs osv, att det hela tiden är någon i rummet när de ska sova med mera.

Det som hjälpte då var att helt enkelt säga ifrån. Jag satt med min son, ca 3-4 år gammal i knät och sade helt enkelt att pojken måste få sova, ge honom utrymme.

Min tvååriga dotter förföljdes av "en tant" på gräsmattan, vi satte oss ned och jag sade åt tanten att hon skrämdes, ge flickan utrymme. Sedan "satt tanten på bänken" istället och allt var frid och fröjd.

Dessa fenomen kan vara väldigt påträngande men de går enligt min erfarenhet lätt att avstyra om man "hanterar dem naturligt" på det sätt jag beskriver.

Grabben är indigobarn och dottern kristallbarn, det är rena lustiga huset att bo med dem, men det ger mycket också! :-) Jag har fått säga till ett antal gånger, det hjälper med det akuta problemet du har.

Glöm logiken, acceptera fenomenet och dina intryck, inse och fastställ att det är du och din familj som är "de levande" nu och det är er tid att bestämma vilkoren för er tillvaro på jorden. Utgå ifrån detta och bestäm hur det ska vara. Tala om det högt och tydligt. Så blir det.

Det är min erfarenhet. Andra kanske ser det på ett annat sätt, hoppas du får många bra svar på din fråga!

Skogshumblan
1

Håller med föregående, väldigt bra råd du fått. Säg i från och lär dina barn att också våga säga ifrån. Oftast kanske den som fördöljer barnen eller vakar lite över dem inte fattar hur deras omtanke upplevs av oss men då vi berättar för dem är min erfarenhet. Hoppas det blir bra för er.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.