Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 1483 ggr
[SallysPigge]
0

Blev han hämtad?

Fick ett samtal från en lite avlägsen släkting, där vi iblandannat pratade om när hans pappa gick bort, så dagen innan så hade han sagt att hans bror hade kommit för att ta honom med. Han berättade då även att brodern var väldigt skäggig.

Och dom båda var mycket till sjöss förr och innan han dog så hade han sagt till sonen att han kunde gå hem nu för det var dags att lägga ut.

Brodern är min morfar.

Hur är det egentligen med detta? Blir dom hämtade av anhöriga eller är det något dom bara drömmer? För man har ju läst en del om sådant här.

Vad tror ni? Själv tror jag att han blev hämtad, men är det för att jag vill att det ska vara så? Att det ska bli lättare för mig sedan när det är min tur eller är det verkligen så det är, att det finns något efter detta?

Kan ha lagt detta i fel tråd ….

yamher
0

varför inte? många gånger är de som är redo att "dö" mer mottagliga och ser mer på andra sidan så det skulle inte alls förundra mig om det var brodern som var där o väntade på honom. De som kommer är personer som står oss nära och det kan vara personer som också har eller står dig nära på andra sidan /från tidigare liv och så brukar det vara Gud ;)

Alis volat propriis Oskyldig

[SallysPigge]
0

Ser att du nämner Gud, och nu ska ju inte tråden handla om man tror på Gud eller ej.

Jag kan ju inte säga att jag är direkt troende på Gud, men kan jag ändå tro på att detta hände och att jag tror på ett liv efter detta utan att tro på Gud?

[mia-38]
0

När min pappa gick bort så tror vi att hans mamma kom för att hämta honom.

Dagen innan så hade min syster sett farmor, pappas mamma, stå vid en buske i trädgården.

Hon väntade in honom…

Amandla
1

#2 Du får tro det som känns rätt för dig Flört Den skapande kraften som många tror på kan kallas Gud, Gudinna, Universum, Det högsta goda osv osv det finns många namn. Det måste inte betyda den kristna kyrkans Gud, det är bara en vinkling precis som hinduismens mångfaldiga gudar…

tarotlasse
0

Jag tror att våra anhöriga som redan gått över möter oss när vi dör.

När vi vakade för min pappa så sa han strax innan han avled Mamma vad gör du här.

Så troligtvis såg han sin mamma när det var dags och att hon mötte honom.

Lasse

[SallysPigge]
0

Hm det är intressant detta.

Och kan säga att jag har väl hela mitt liv varit rädd för döden. Men nu på senare år börjat känna att det är nog inte så farligt. I alla fall inte om folk väntar på en.

För några år sedan (jag släktforskar) så letade jag upp min morfars (han som är brodern i första inlägget) grav då min mamma inte vill veta av honom. Jag hade inte sett hans ansikte på foton m.m men letar i alla fall upp graven och besöker den. två dagar efter ringer min morfars brorson som jag aldrig någonsin pratat med eller sett innan. Jag fick då känslan direkt att det var någon på andra sidan som fixade detta mötet. Jag vet nu mer hur han såg ut och har fått berättat för mig om honom.

Är det slumpen att han ringde? Eller fick han hjälp med detta?

[SallysPigge]
0

Men hur är det med dom som finns där när man lämnar?

Personer som man kanske inte har någon som helst närhet till i livet, som  tex jag pratar inte med min mamma (inte gjort på 10 år) om hon dör före mig kommer allt detta som varit vara borta när jag dör? Kan hon vara den som hämtar mig?

Vad jag menar är det som är nu i livet är det borta när man möts igen?

Förlåt om jag har tusen frågor … .-S

tarotlasse
0

Ja du det där är nog helt individuellt och hur relationen varit mellan personerna i livet.

Jag var med om en räddning för flera år sedan där en vilsen själ inte vågade gå över till ljuset på grund av sina rädslor för sina föräldrar som var på andra sidan.

Denna vilsna själ hade både blivit utsatt för misshandel och sexuella övergrepp av sina föräldrar och ville absolut inte träffa dom igen så vade att bli kvar här som vilsen ande.

Så i det fallet skulle ju aldrig föräldrarna möta upp vid övergången.

Nu när vi hjälpte denna vilsna själ över så kom en andeperson till mötes och hjälpte oss det visade sig att den vilsna själen kände igen denna ande som sin lärare i skolan den enda som hade brytt sig om honom när han var barn.

Så denna lärare hjälpte till att släppa denna vilsna själs rädslor och går över till ljuset.

Nu är det ytterst sällsynt man stöter på dessa vilsna själar som alltid är rädda för att gå över av ngn anledning men även här försöker dom nära som redan gått över hjälpa dessa vilsna själar över men behöver inte alltid var dom allra närmaste som möter upp.

Vid en sittning där ett  avlidet barn kom igenom så berättade barnet att den blivit mött av en kvinna och beskrivningen stämde med sitterns mormor.

Men barnet och denna mormor hade aldrig träffats innan i jorde livet men var ändå den som mötte barnet så vem som möter är nog väldigt olika från fall till fall.

Hur det exakt fungerar finns det ju ingen som kan säga utan finns många olika upplevelser och olika tro som gör att olika medium har olika tankar om detta  ingen  som kan säga vem som har rätt eller vem som har fel.

Lasse

[SallysPigge]
0

Intressant detta då du nämner att det avlidna barnet mottogs av någon dom aldrig träffats innan.

Jag har aldrig träffat min mormor men jag tänker på henne jämt och önskar ofta att hon fanns för mig ändå. Och har ofta tänkt detta att hon kanske inte gör det då vi aldrig träffats.

Jag har växt upp utan både mor och farföräldrar och har alltid längtat efter att få ha dom som alla andra barn har haft sina.

Att höra att min morfar nu då ska ha hämtat om mött upp sin bror och att du berättar att ett barn möts av en släkting den aldrig träffat ger mig tron på att jag kanske ändå har dom med mig trots allt.

Jag önskar bara att jag kunde få märka det mer, alltså mer bevis på det. Ibland när jag tex. tittar på Det Okända så kan jag i ena stunden säga, hallå finns det någon här för mig? Och nästa stund så blir jag rädd för jag vet inte om jag vågar möta någon som skulle kunna visa sig. Om du förstår vad jag menar, jag vill men är rädd.

Sedan så har jag själv varit med om några saker, speciellt när jag mådde väldigt dåligt i min depression. Då drömde jag en del sanndrömmar och en gång när jag vaknade så kändes det som någon låg och tryckte mot min rygg som om någon låg där, men det försvann hastigt och ingen låg brevid.

För några veckor sedan så hade jag en dröm igen om att ett av marsvinen hade två stora sår. När jag kollade dom hade en utav dom ett stort sår.

ja nu innehåller väl denna tråden lite allt möjligt märker jag …

Amandla
0

SallysPigge, du har väl sett vår Hjälp-tråd som ligger överst till vänster bland de klistrade trådarna (de har röda pluppar framför)? Där hittar du goda råd och sätt att hantera sin rädsla bland annat.

[SallysPigge]
0

#10 Nä den tråden har jag inte sett tidigare, Tack! :-)

yamher
0

de man blir hämtade av p möts upp med är personer som du kommer att känna dig trygg med o kommer att vara just de du önskar. Ibland, något jag glömde att skriva med först, är att ens tidigare liv kan också stå där. Oavsett vad ni väljer att tro eller inte så är Gud oftast med. En han - man dessutom. Alla gånger jag har fått varit med honom o följa själar över som ska till himlen så. I vissa fall kan det vara änglar, ärkeänglar istället…

Alis volat propriis Oskyldig