Vad var det?
När jag bodde för många år sen ute på landet, så en kväll kom det ett bländande blått klot mot fönstret för att sen försvinna igen. Allt gick mycket snabbt, handlade om sekunder. Någon som vet vad det kunde ha varit? Har alltid funderat på det. Det var inte inbillning, för det var fler personer som vid andra tillfällen såg samma sak.
Ja du..jag har sett nåt liknande..fast inte att det har kommit mot fönstret. Det jag såg var två orangefärgade bollar som stod alldeles stilla utanför fönstret..dom var inte så stora heller..som två fotbollar kan man säga..
Jag trodde först det var nåt som speglade av sig men när jag riktigt tittade ut genom fönstret (det var mörkt ute) så såg jag ju att dom verkligen existerade..
har inte heller fått någon förklaring om vad det kan ha varit för nåt
Kramis
Glittervittra

ibland vid åskväder kan det bildas "blixtar på marken" som ser ut precis som du beskriver. De varar ofta inte längre än några sekunder.. mycket ovanligt så du hade nog tur (?) som fick se en
tror det är det som kallas thunderbolt på engelska
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
Jag såg dom här bollarna mitt i vintern..tror de var i slutet av februari i samband med sportlovet.
Kramis
Glittervittra
Oj, va roligt och veta vad det har varit och att fler har sett såna. kramisar på er

Det är så svårt att veta exakt vad det var ni såg. Andevärlden och guider kan också visa sig som energibollar.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Har också haft en upplevelse med ett stort klot energi.
Låg och halvsov i ett litet sovrum med ett fönster precis bredvid huvudänden på sängen. In genom fönstret kommer ett stort vitt klot farande med en smäll, rakt igenom sovrummet, ut i hallen tvärsöver och vidare in i väggen mot grannen.
Det som förvånar mig allra mest är inte fenomenet utan att jag inte blev rädd. Jag vände mig om somnade gott efter att ha funderat enkort stund.
Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Min mormor berättade att hon mött ett stort klot.Det var på en skogsväg i en dal där det gick rykten om att nån hängt sig i en närliggande lada.Vik hädan satan sa mormor-den satte sig i ekrarna på hennes cykel…Sen kunde hon fortsätta.Mormor hon berättade må ni tro så skinnet knottrade sig-hon var med om många konstiga saker.
Det som slår mig är detta…
Det har hänt jag varit ute o prommenerat med min dotter..och när jag gått en bit bakom henne så har jag kunnat se jättefina blå bollar..men att jag har uppfattat det som om det kommit från hennes aura..Men det kan ju lika gärna ha varit en ande eller något annat väsen då i så fall? eller kanske till och med nåt utomjordiskt?
Kramis
Glittervittra