Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 485 ggr
CarolineO
0

Tack farfar!

Min farfar räddade mig ifrån att köra på en annan människa i helgen…    Han dig själv i en bilolycka för snart 10 år sedan.

Jag var ute och körde sent på natten så det var mörkt. Kände först att jag fick ont i armen (som jag vet att han hade när han levde), sen fick jag ont i benen (i bilolyckan blev han fastklämd i bilen vid benen) så jag förstod att det var han. Sen sa jag bara rakt ut "ja, jag ska köra försiktigt" och log lite för mig själv. Men han gav sig inte och tur var det för framför mig hade jag en bil som körde med hästtransport som tvärnitade, så det fick jag också göra. han var en bra bit framför, sen såg jag hur något mörkt kom liksom flygandes rakt över stora vägen (dock bakom den bilen, så mellan min och deras) och körde in i byn. När jag kollade in där såg jag att det var en cyklist som hade susat förbi…  Hade inte farfar varnat hade jag antagligen kört på i samma fart som innan. Då hade jag kört på honom… Så tack farfar!! Sen höll han mig i handen en bit på vägen =0)

Idag har någon killat mig i hårbotten hela dagen, men jag kan inte komma på vem… ska försöka igen.   Spännande!!

dilba
0

Strålande! Det är skönt när någon vakar över en, eller hur?

EwaKristina
0

Vilken tur att du lyssnade på signalerna./Ewa

erika_leef
0

Det var en snäll Farfar du hade :) har själv aldrig träffat min Ledsen

Han dog nog när jag låg i magen tror jag. Och min farmor dog 2005. Gråter

Han älskar dig nog väldigt mycket :)

erika_leef
0

menar älskar dig väldigt mycket :)

CarolineO
0

Glad    Jag var ju bara 13 när han dog, så jag kände inte honom så bra… Men jag hade lovat att jag skulle bo hos honom en vecka eller så den sommaren, vilket jag aldrig gjorde. Det har jag alltid haft skuldkänslor för, så detta var kanske hans sätt att säg att det är OK…