Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 2019 ggr
Ratlings
0

Hjälp med drömtydning

Inatt drömde jag en minst sagt konstig och något förvirrande dröm. Jag undrar om någon vet vad det kan betyda?

Jag drömde att jag var svårt sjuk, ganska psykotisk och var det under en tid utan att någon gjorde något/märkte detta. 
I psykosen var jag tillsammans med en kille, vi hade det bra ihop, gjorde olika saker och så. Han flyttade ihop med mig och vi bodde då hemma hos min mamma. Han började skolan där, likaså jag men jag skötte det inte. Senare sa mamma att vi hade till 1 januari på oss att hitta någonstans att bo annars blir vi bostadslösa, hon skulle själv flytta till en etta. Jag hittade någon vecka senare en lägenhet i Arboga dit vi båda flyttade tillsammans.
Det var inte förrän då jag vart tvångplacerad på psyk för att dom märkte/tyckte det hade gått för långt (?) med psykosen. Inget av detta var alltså sant. Jag hade ingen pojkvän. Han fanns inte. När jag senare kom ur detta och kollade bilder som tidigare hade varit på oss, fanns där bara jag. När jag senare insåg att jag inte orkade med verkligheten tog jag livet av mig. Och det var då jag vaknade ur drömmen.

Det som är förvirrande är att allt detta, förutom psykosen då, har hänt. Förra våren vart jag tillsammans med denna killen som var i drömmen, och allt som hände i drömmen har hänt i verkligheten, under vårat förhållande. Jag är fortfarande tillsammans med den killen och vi har det bra.

Någon som vet vad detta kan betyda?

// Lise
When nothing goes right, go left!

Fjäril
0

Hej Ratlings,

Drömma kan vi göra många gånger utan att det "betyder" något men mellan raderna kan man få en känsla ibland.

Ditt undermedvetna kanske talar om stress inför viktiga saker som man funderar mycket på. Man kan vara rädd för en förändring eller helt enkelt kännas sig låst där man är tvungen att anpassa sig efter andra.

Du kanske står inför förändringar i livet vilket just orsaker en inre stress och en massa funderingar? Relationer, flytt, skola, jobb, familj osv.

Sätt dig och skriv ner dina tankar. Vad kan du förändra/påverka just nu och vad kan du vänta med?

Jag har skrivit lite om drömmar i vår "Hjälptråd" som du finner i menyn till vänster.

Fjäril

Sajtvärd på Övernaturligt

Ratlings
0

Tack för svaret Fjäril!

Jag känner ingen stress alls, jag är lugn och stabil. 
Jag är också psykiskt sjuk, men går på medicin mot detta, därför hela drömmen känns så förvirrande. Jag tvungen att kolla bilderna som var med i drömmen, dom existerar och min partner är med på dom också.

Ska läsa det, tack! :)

// Lise

Fjäril
0

Fokusera på hur det ser ut runt omkring dig. Drömmar kan ibland upplevas "röriga" när vi funderar för mycket - eller om förändringar sker. Både medvetna och omedvetna.

En inre stress innebär inte att vi måste "känna" den som vanlig stress. Hoppas du kommer fram till vad drömmen betyder för Dig.

Sajtvärd på Övernaturligt

Ratlings
0

#3 Tack får väl försöka känna efter mer vad det kan betyda. Glad

// Lise