Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 645 ggr
YvonneW
0

Poltergeist eller vad?

I vårt förra hus hände mycket ovanliga saker. Så mycket att jag skulle kunna skriva en bok om dem. Men här skall ni få något att försöka hjälpa mig förklara:

Jag, min man och vår 15-årige son var nyinflyttade i en 70-talsvilla. Vi hade hällt upp diskmedel i en mindre flaska för att ta med in i badrummet när vi skulle göra rent där. Tyckte att min man var för lat, så jag satte den lilla diskmedelsflaskan plus en svabb i handen på honom och bad honom göra rent i badkar och tvättställ. Efter en stund kom han ut och sa att han ställt ifrån sig diskmedelsflaskan och så när han skulle ha den var den försvunnen. Trodde att han gömt den för att han var lat. Lyste under badkaret och kände i hans fickor på morgonrocken, men kunde inte hitta den. Han svor på att han inte slarvat bort den med vilja.

Flera veckor senare, när man man stod i duschen utanför bastun (i andra änden av huset) och jag stod i köket vid kaffebryggaren och njöt av det fina solskenet utanför fönstret skymtade jag som hastigast något som snabbt kom farande genom luften från hallen (där badrummet låg). Det hamnade med en kraftig duns rakt i bröstet på mig och föll ner på golvet. Det var den saknade diskmedelsflaskan. Rusade in till min man i duschen och visade flaskan och berättade. Vi var ju ensamma i huset, så inte var det han som slängt den på mig.

Vem slängde flaskan på mig och varför? Vilket var budskapet?

Thinka
0

Någon som inte ville att ni skulle städa och återlämnade flaskan till dig??? fast på ett våldsamt sätt. Ingen aning faktsikt.

Elisabeth-J
0

Det är svårt att få veta vem det var och varför på forumet. Ta kontakt med ett medium som kan hjälpa dig privat är mitt råd.
Men det låter ju som att någon inte ville ha er där av någon anledning.

Hoppas att du får svar. Kram/Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

YvonneW
0

Det här är länge sedan. Vår son som var 15 år då är idag 32 år.

Själv kände jag mig faktiskt välkomnad. Upplevde en manlig energi, bunden till huset, som ville mig väl. Men det kan ju ha funnits fler än en där. Någon som tyckte att städjobb inte var karlgöra kanske?

"Husets ande", som jag kallade den vänskapliga manliga energin, öppnade till och med dörrar för mig när jag hade famnen full av paket som jag annars måste ställa ifrån mig. Tre dörrar ledde från garaget in i köket. Alla tre öppnades och stängdes sedan bakom mig. Sade alltid tack när jag fick sådan hjälp.  

Idag bor vi i ett över 100 år gammalt hus, men här händer absolut ingenting.

Idag bor andra i 70-talshuset. Dom hade tydligen hört lite rykten, för på banken, vid försäljningen, sade kvinnan lite spydigt till mig att dom inte sett några spöken. Jag låtsades överraskad och sa, nej det får vi hoppas att du inte gör. Nu är paret skilda och kvinnan har skaffat ny partner. Vill absolut inte ta kontakt och fråga något.

Elisabeth-J
0

#3 Vilka gentlemän till andar du hade hemma! =)

Oftast när dem gör som den anden gjorde brukar det vara någon som haft anknytning till huset eller platsen. En del kan spöka när man renoverar eller gör något annat som dem inte gillar. Hoppas att han har fått frid och kommit vidare.

Elisabeth 

YvonneW
0

Fortsättning!

Vår son brukade hålla till i garaget och meka med moppen. Han hade skruvmejslar och andra verktyg omkring sig. Plötsligt var ett verktyg borta och han började se sig omkring efter det. Då kom det flygande genom luften från ingenstans och landade framför honom (inte på honom) med en skräll.

Allt som försvann kom alltid tillbaka, ibland så att vi såg det, ibland när vi inte såg det.

Minns att jag under den tiden läste om poltergeistfenomen och undrade om de flygande sakerna kunde vara sådana. Vad tror ni?

Elisabeth-J
0

#5 Nej jag tror inte att det var poltergeistfenomen, det låter mer som hjälpande andar. Anhöriga som gillar att busa och hjälpa till.

Elisabeth 

[Caroline92]
0

Hej Yvonne. Inte för att jag är någon expert. Men jag har för mig att poltergeister är någonting ovänligt, något elakt. Å de som du har där verkar vara vänliga =)

Men som sagt, jag är inte så kunnig :)

Kramar Caroline

YvonneW
0

#3 Frågan är om händelserna hänger ihop.

Mannen som ritade och byggde huset tog sitt liv ganska ung. Tänkte att det kanske var han som inte kom vidare utan fanns kvar i huset. Han var så glad att jag flyttat in och lovade att finnas till hands och hjälpa mig när jag fick svårigheter. Det kändes tryggt och fint. Hur han förmedlade? Det var en varm känsla och som ett meddelande rakt in i mitt medvetande. Mycket svårt att förklara.

Tyvärr kunde nog inte jag hjälpa honom att få frid för jag visste inte hur jag skulle göra. Hoppas i alla fall att han gått vidare så att han slipper gå omkring i det huset hur länge som helst. Jag önskar honom verkligen frid.

YvonneW
0

#6 Funderade också på anhöriga. Möjligen min farfar i så fall.

#7 Som jag uppfattade poltergeistfenomen när jag läste om dem hängde de ihop med att man hade en orolig tonåring i huset. Inte så att han medvetet orsakade fenomenen, utan att det uppstod någon sorts spänningar i hemmet. Men det finns kanske olika förklaringar till Poltergeist?

I filmen "Poltergeist" är det ju någon elak ande, men direkt elakt uppfattade jag det aldrig som.