Upplevelser
Det har ju tillkommit väldigt många nya medlemmar. Välkomna hit!
Jag tänkte att vi i den här nya tråden kan dela med oss av det vi har varit med om som verkar övernaturligt =)
Jag har mycket att berätta om när jag bodde i en lägenhet där det spökade rejält.
Jag hade en hall som var formad som ett U, längs bort var barnens rum och i den delen var det en man som uppenbarade sig ofta, men han skrämde verkligen barn den mannen! Min son som var 1,5 när vi flyttade dit ville inte gå där ensam för han sa att han blev knuffad. Mannen försvann men kom tillbaka efter ett par år. En dag var min bror på besök med sin son som var 2 år, vi stod i hallen och pojken gick mot lekrummet, plötsligt faller han åt sidan, skriker och säger -Gubben knuffade mig! Dagen efter kom min syster mid sin 3-åring och samma sak hände, mannen knuffade honom också. Jag fick då skicka iväg honom igen och han kom inte tillbaka mer men barnen vågade inte gå till lekrummet själva. Min son berättade sen att mannen brukade gå in i hans rum också på nätterna och han beskrev hans utseende i detalj. Det är så tragidkt när dem skrämmer barn, den mannen gillade nog inte barn när han levde.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Usch…vilken töntgubbe!!
Jag själv har bara varit med om mindre saker som…dörrklocka som ringer och ingen är där, Telefonen har dummat sig, volymen på cd:n höjer av sig själv (helst i ena sonens rum) Tv:n stängts av å på, olika dofter…bla…stark söt doft av urin(sonens rum) några ggr, gitarren klinkade av sig själv, spisplattor har satts på :-(…m.m…men känner inget obehag.
Kan säga att det började med att jag kände av en kyla på vissa platser och som även dök upp bara så där….
En gång började lampan snurra…tänkte i mitt sinne: snälla ge mig ett Tecken till..och sedan efter typ 15 min kom en basketboll rullandes til mina fötter :-D och samma natt så lät det som att någon drog en jättemöbel på övervåningen….
Tyvärr så är det luugnt nu….varför måntro?
Pling Plong / Pia
Min farmor har påmint mig om att när jag var liten och var på deras lantställe så såg jag en gubbe i skogen men ingen annan kunde se honom. Har svaga minnen av att jag faktiskt var lite rädd för nåt men minns inte helt…
Jag har upplevt massor av konstiga saker..
så jag vet inte var jag ska börja nånstans..men det är inget obehagligt, ibland får man sig många goa skratt i stället..som vid ett tillfälle då jag stod i köket och skulle fylla på kaffekoppen..Då öppnades kökskåpet och en telepatisk tanke kom.."ta en kaka till" Då blir det nästan för komiskt *hehe*
Kram
Glittervittra
Oh, vad gulligt!! Inte alla som blir bjuden på kakor…
Jag som ganska ny medlem ger mig in i skriftväxlingen här.
Jag bor i lägenhet,en som var nybyggd när jag flyttade in.Jag har "gått genom" en man som stod i dörröppningen mellan vardagsrum och hall,jag har "satt mig i knät" på någon på badrummet och jag lovar er,jag kom ut med byxorna nere fortare än jag satt mig,in på gästtoaletten .
Jag hör bestickskrammel i köket,märker dofter av varierande art s.a.s. Jag upplevde ett "dimmoln" i köket för några somrar sedan,detta växte och blev allt större,DÅ blev både jag och min son skrämda,det var första gången vi upplevt något,då.
Jag hade vid ett tillfälle,hade tvättstugan mellan 07-11,hade hämtat upp lite tvätt som var torr och lagt den hopvikt och prydligt på en stol innanför köksdörrn. När jag kom upp igen låg tvätten i en prydlig hög fortfarande,men på golvet nu. Detta var vid Kursk olyckan.
Jag har och har haft sanndrömmar,bl.a om Fadime-mordet. Oj,detta blev långt,hoppas det inte gör något.
//gun
Hej alla glada!
Jag har aldrig sett en ande,men jag känner i bland av deras närvaro.Antingen genom ljud,lukter eller att det pirrar i hårbotten på mig.Det jag ville bidra med i denna tråd,hände för snart fyra år sedan när våra tvilling grabbar var nyfödda.Det började på kvällarna när jag satt vid tv:n.Jag hörde då hur det knakade i golvet i vårt sovrum vilket ligger vägg i vägg med vardagsrummet.Det lät som om någon gick emellan spjälsängarna som för att kolla läget med grabbarna.Detta hände nästan varje kväll under någon vecka,ända tills en dag då jag fick för mig att flytta en fönsterspegel som hängde ovanför sängarna.Till min förvåning fick jag se att den endast satt fast med en liten tavelkrok.Den hade ju kunnat rasa ner över dem när de låg och sov.Efter jag tagit ner spegeln,slutade det att gå i sovrummet.
Ett halvår efter denna händelse hade jag en privatsittning med ett medium från England.Jag frågade honom om detta och han sa att det var min far som varit där och förhindrat en katastrof.Jag är så tacksam för att min far finns med oss och vakar över oss.
Helena

Hej!
Jag har varit med om många saker men inte många som var obehagliga. De flesta har varit trevliga faktiskt. Anhöriga och änglar som kommit på besök, en hade 4 ansikten och var 2 våningar hög.
Senaste tiden har jag haft mycket upplevelser i skogen. Jag har känt enorm energi överösas mig, vilket jag verkligen har behövt. Jag har också känt skillnad på energin från olika träd: stora tallar har känts som stora fredliga krigare, stora granar som gamla visa män i långt vitt skägg och björkar som en kvinnlig, moderlig energi. Små granar och tallar har känts som barn som nyfiket och piggt skuttat omkring i skogen.
Måste få berätta om en händelse för nån vecka sedan. Jag hade just följt min son till 6års och var på väg hem igen. Gick genom en skogsdunge där mysiga energier spred sig och en tall står väldigt nära gångstigen. Jag stannar och lägger mina händer på trädet och ser då i ungefär min brösthöjd hur trädet är skadat. Mitt tredje öga aktiverar sig omedelbart och börjar stråla blått ljus rakt in i skadan. Sekunden senare blir jag nästan nedtryckt till marken av en enorm energivåg uppifrån trädet. DET TACKADE! Vi utbytte energi ett tag innan jag gick hem. Energin jag fått räckte länge.
En annan dag som jag stod och höll om samma träd böjde jag huvudet bakåt och tittade upp i trädkronan. Då sa en röst i mitt huvud: Även en skadad kan bli stor och stark! Gissa om jag behövde höra det.
Sköt om er/light4s

#7 Vilken fin berättelse om trädet.
Ja, träd betyder mycket. När jag flyttade hit för ca 25 år sedan fanns det en liten björk utanför mitt köksfönster. En morgon såg jag att nån hade brutit av toppen på den, jag blev så ledsen så jag gick ut och försökte knyta fast den. Det lyckades inte så bra men den växte vidare med ny topp och är nu en fin björk som räcker upp till toppen på detta fyravåningshuset. Vaktmästarn har gallrat utanför här många gånger, men han vet att han inte får röra MIN björk. Kanske den växte så fint för att den kände att jag uppskattade den?
Det är roligt att läsa om allt ni varit md om själv har jag tyvärr inte mycket att komma med. Det enda är att köksskåpen har öppnat sej ett par gånger och en golvlampa i vardagsrummet tänts sej. Lampan var kopplad tlll en timer som var frånslagen, så det fanns ingen ström till den, fönsterbelysningen är kopplad till samma timer, och de lyste inte så nog var det någon osynlig som tände lampan. Det hände när min svägerska var här och vi skrev på en släktbok. När jag släckte golvlampan sa jag att det var nog nån som gillar att vi skriver boken. Det var det nog för efter det har inget konstigt hänt.
#7 Så vackert light4s..villken underbar upplevelse
Kramis
Glittervittra
#4 Ja du Bybo..gissa om jag också behövde en kaka just då *hihi*
Kramis
Glittervittra
Det som hänt mig oftast är att andarna gömmer saker för mig. :) Om jag ber riktigt snällt så brukar de hjälpa mig efter ett tag.

Har precis som #5 upplevt att någon passerade genom mig när jag satt i en dörröppning. Satte mig sedan ner i köket och släppte "kontrollen", fick då upp filmer, bilder, ord. Vännen som jag besökte sade att det var hennes morfar schamanen, att han var fruktad pga. sina kunskaper i svartkonst. Jag uppfattade nog snarare att folk hade missförstått det hela, han gav bara igen på dom som gjorde honom illa, inte annars. Jag vart helt förbluffad över var all min info. kom ifrån.
TIll#8, jag känner fullkomligt igen mig i din kärlek till det växande, det är fascinerande det som du berättar. Har själv alltid hämtat kraften genom att sitta med ryggen mot träd. Ingen har lärt mig det heller, det kom redan när jag var liten. Kan idag aldrig bo utan att ha skog framför mitt fönster.

Det här hände då jag ar i tonåren,jag min väninna o våra pojkvänner tillbringade en eftermiddag ute på väninnns sommarvilla.Det var i november så ämnade ta bussen tillbaka rätt så omgående men först så skulle vi grilla korv i den öppna spisen i allrummet.Min väninna hade berättat tidigare att det spökade en engelsk dam som ägt huset men som nu död.Vi satt där o myste o dagen började skymma.Dörren var stäng till hallen där trappan ledde upp till övervåningen…..Då hörde vi ett ljud alla samtidigt ,sen kom någon nerför trappan sakta vi hörde stegen de stannade precis utanför dörren o jag väntade bara att dörren skulle gå upp.Då rusade pojkvännen upp o tände lampan ……..det konstiga var att vi hörde det alla samtidigt o ingen utomstående kunde ha kommit in för vi såg entren från fönstret.Vi var skräckslagna det låter inte så rysligt men än idag kan jag känna skräcken…….
Vi hade hyrt ett äldre torp som vi rustade då det hade stått tomt länge. När vi skulle sova vår första natt där, blev vi väckta med en rejäl smäll (lät som en smäll ur en kanon) och den kom ifrån garderoben i samma rum. Vi satte oss upp livrädda och visste inte vad det var.
En annan händelse i samma torp. Vi tittade på tv sent vid 12 ungefär, då det började röra sig i taklampan. Det blåste inte ute och ingen annan lampa rörde sig. Hunden som hade legat på golvet reste sig nu och morrade och reste ragg. När jag tittade upp dit hunden tittade så snurrade lampan med en hiskelig fart, då sa jag till hunden att nu går vi upp och lägger oss.
Vi hade hunnit till halva trappan, då det hördes en en rejäl smäll. Vi blev rädda bägge två, men nyfikenheten tog överhand och vi gick ända upp till sovrummet.
Där står förrådsdörren på vid och gavel och den hade slagit så hårt mot den andra garderobsdörren att färgen hade lossnat där + att handtaget hade gått av och var försvunnen. Tittade efter och det visade sig att handtaget inte var rostigt, ändå hade den gått helt av. Vi hittade aldrig handtaget.
Jag ringde en kompis i stan och frågade om vi kunde sova hos dom. Sagt och gjort och vi satte oss i bilen.När vi hade åkt en bit och skulle till att svänga till höger i en korsning, såg jag en svart skugga sitta bredvid mig. Jag höll på att köra rätt in i skogen, så rädd blev jag. Ändå var jag tvungen att köra vidare, men med gåshud resten av vägen. Det kändes mycket obehagligt.

#14 Herregud vilken upplevelse!! Vem sjutton hade du med dig i bilen???
#14 Men hugaligen så hemskt de där lät *brrr*ryser* har du fått någon förklaring på detta om vad det var för nåt..eller "vem" ska jag väl kanske hellre säga?
Kramis
Glittervittra
Nej, jag vet fortfarande inte vem det var som åkte snålskjuts med mig, men läskigt var det.