Stark dröm
Hej!
Är ny här och behöver lite hjälp med en tolkning av en dröm jag hade i natt. Saken är den att jag för en tid sen gjorde en seans hos en spådam och där nämnde jag en annan mkt stark dröm jag haft och den har lett till händelser i mitt liv. Hon skrev att jag nog var en smula medial och om jag har en sändare så kan jag ta emot meddelanden ibland. Och igår ville jag "testa" det lite och innan jag skulle sova så sa jag några gånger att jag satte på min sändare och var redo att ta emot meddelanden. Kanske dumt, men nyfikenheten tog över…
Sen somnar jag och drömmer omgående följande: Jag drömde att jag låg i min säng, precis som jag gjorde också. Att jag gosar ner mig i kudden och helt plötsligt känner jag ett tryck mot huvudet som om nån tar en kudde och ska börja kväva mig. Det släpper dock snabbt men istället känner jag att det ligger någon i sängen. Så jag vänder mig om och lyfter på täcket och där ligger en äldre man, jag ser precis hur han ser ut, och han ser lika rädd ut som jag känner mig. Han är liksom helt överraskad över att jag helt plötsligt är i hans säng. Fast det är min säng fortfarande. Så jag släpper ner täcket och känner att någon annan dunsar ner i sängen, det är en tjej och jag försöker se hur hon ser ut men det är suddigt. Hon far omkring och sen kommer en till. Här börjar jag ta kontroll över drömmen och börjar fråga vad den här tjejen heter, hon "busar omkring" och säger "du vet precis vem jag är". Och jag tror att den andra tjejen hette Anna. Jag säger lite skämtsamt att jag hellre hade sett att det var en kille i min säng istället för massa tjejer. Sen ringer det nånstans, en vanlig standardringsignal. Jag kliver upp ur sängen för att se vart det ringer ifrån och då kommer en kille emot mig, ser inte hur han ser ut, men han tittar på sin telefon och säger "jag spelar på oddset"… Sen vaknar jag i min säng! Och kunde inte somna om… Det var verkligt, jag var som medveten om allt det konstiga och började prata med det konstiga. Och det var verkligen en stark upplevelse.
Nu vet jag inte om det här är nåt jag bara framkallat genom mina tankar innan eller om det faktiskt betyder nåt.. Nån som kan hjälpa mig?
Hej AjyS,
Det var en spännande dröm och tack för att du delar med dig!
Jag får inte ihop någon känsla om vad det skulle kunna innebära (ofta får jag en känsla "mellan raderna" när jag läser/"tyder" en dröm) men jag skulle vilja fråga dig om du kan se ett samband mellan "verkligheten" och drömmen?
Personerna, känslan, ringsignalen och så vidare? Om du funderar på hur dina tankar har gått det sista. Är det något speciellt du önskar, vill förändra?
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Nej, jag ser inga samband alls.. Möjligtvis att den äldre mannen kan vara en kollega jag haft som gått i pension. Men är osäker även om jag såg honom tydligt.
Nån förändring kan jag inte heller komma på, möjligtvis att gå från singelskap till ett förhållande i så fall. Det är tyvärr det enda jag kan komma på..
Tack i alla fall! =)
Om du känner att drömmen hade något budskap så att mitt tips att du högt ber om att förstå drömmen. Tex "Drömmen jag hade inatt (förklara lite) skulle jag vilja ha ett tydligare budskap kring, så att jag förstår"
Detta innebär att du ber om att vägledas rätt, som i sin tur kan vara att en person bara "råkar" säga det där som sätter pricken över i:et, att du läser en bok, hör en låt osv. Eller drömmer en tydligare dröm.
Sajtvärd på Övernaturligt
Ok, tack så mycket! =)
I mina ögon var det lite som svar på din önskan, du sa att du satte på dig sändaren och ville ta emot meddelanden, och du fick svar på tal. Kanske var dessa personer någon form av vägledare till dig eller helt enkelt bara nyfikna andar som du öppnat upp dig för, som drogs till dig när du öppnade ditt sinne… Du kanske fick bevis på att du kan kommunicera med dem när du sover…?
Ja, jag funderade lite på det jag med. För det var en väldigt ovanlig/märklig känsla, inte en vanlig dröm liksom. Nu ska jag inte sätta på någon "sändare" igen!!
Jag tyder detta dröm som att du är ganska osäker gällande din sexualitet.
Du är lite intresserad av äldre män, men du är rädd för att de kan kväva dig andligt i en kärleksrelation. Du har även några dolda erotiska känslor av lesbiskt slag (tjejerna i din säng). - Du ska inte var rädd för detta: Ingen människa är hundra procent hetero eller homo.
Slutligen så är du intresserad av unga män, men mycket osäker om du är tillräckligt attraktiv för att de skulle vara intresserade av dig.
Tro mig, jag är 100 % säker på min sexualitet, så det handlar det inte om..
Drömmarnas meddelanden kommer från det undermedvetna, men ursäkta om jag råkade såra mig. Jag bara försökte tyda din dröm efter min bästa förmåga
.
borde stå: råkade såra dig.
Nej, du sårade mig absolut inte, det är ingen fara!
Men jag är faktiskt lite rädd att jag "öppnade upp" och bjöd in andar, jag mediterade precis innan jag skulle sova också och bad om budskap, och sen kommer det här, som verkligen inte kändes som nån "vanlig" dröm.. Jag kan tillägga att den äldre mannen var om jag skulle tippa, närmare 80 år, inget som jag kan tänka mig skulle locka mig vare sig undermedvetet eller medvetet! Och jag vet redan att jag är tillräckligt attraktiv för att kunna intressera yngre män… ha ha