Man/kvinna energi
Jag har så svårt för att känna in andens energier om det är en man eller kvinna. Förstår inte varför.
Men då är det att jag "Bara vet" att det är en man eller kvinna.
Men jag vill kunna känna in energierna också.
Ni som vet hur känns en manlig energi och en kvinnlig energi????
Hej Angel3,
Det var en intressant och bra fråga!
Jag har aldrig funderat på vilken energi jag känner som "avgör" om det är en man en eller en kvinna, utan dessa budskap får jag till mig genom min "syn" och hur de beskriver sig själva (vill nog säga att min känsla/syn är den som först avgör)
För min del så har energin i sig inte någon betydelse gällande "kön", utan i så fall gällande vilka känslor de bär med/informerar om.
Eftersom vi har olika erfarenheter/upplevelser så kan andra säkert ha en annan uppfattning.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag håller med Fjäril, för jag vet oftast inte hur jag känner av vilket kön "personen" har, jag bara vet det oftast utan att ha tänkt på det 
"Lyckas med mig och vi kommer alltid vara evigt tacksamma för våra tvivel är borta."
Det är samma här, jag bara vet om det är en man eller kvinna och även om jag inte kan "se" så kan jag beskriva hur anden ser ut, inte alltid, men ofta.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Så är det för mig också, att jag "bara vet" ifall det är manlig eller kvinnlig energi. För något kön har dom ju egentligen inte på andra sidan var jag vet, utan dom är ande utan kroppsliga delar.
Man kanske är kvinnlig eller manlig från senaste livet på jorden.

Ja det finns knep att ta till med detta om man har dessa problem för det första för att få en bra ande kontakt bygger på att du har en väldigt bra kominikation med din guid. Guiden är som en dörrvaktmästare som släpper igenom andarna och berättar om hur du som medium fungerar.
Så har du en kominikation med din guide så kan du be Guiden hjälpa dig med detta så att dom underlättar för dig att avgöra vad som är viktigt.
När jag bad om denna hjälp så visade dom detta att när det var en dam så kände jag hur min bröst växte.
Känner jag inga växande bröst så är det en manlig ande.
Annars är ett tips att be anden visa sin frisyr för den brukar skilja men och kvinnor åt rätt lätt.
Vissa får upp andar på mammas sida på vänster sida och andar på pappas sida på höger sida o vänner kommer direkt framifrån
Men finns även andra sätt men ber du guiden om att få arbeta på ett visst sätt hjälper dom dig med detta för det mesta.
Jag ber alltid min guide innan en seans att jag ska få rikitgt nära och lättigenkänliga kontakter och att dom ger mig specifik informmation så dom kan bli igen kända jag ber dom även att komma en i taget.
För ännu svårare att avgöra när du har två andar framför dig och båda män då är det väldigt lätt att beskriva dessa 2 andar som en och då blir det oftast väldigt rörigt för sitterna att känna igen det man beskriver men ibland kan dan ändå uppfatt att vissa saker stämmer på en person och andra passar in på en annan. Så får man som medium be en av dom backa så man får enbart en att beskriva så blir det så mycket lättare.
En av mina elever ber om att få namn och brukar också få fram igenkända namn på anden.
Så komunicera med din guide hur du vill att anden ska visa sig varje gång på samma sätt.
Så underlättar du både för dig själv och för ande världen då dom lär sig på vilket sätt du arbetar för alla medium arbetar väldigt individuellt och på olika sätt.
Lasse
Jag tycker det också är svårt när man har flera andar samtidigt. Man blandar ihop andarnas egenskaper och vad dom vill säga och till vem och så blir man bara blir förvirrad.