"Energiklot"
Hej! En sen kväll hade jag min webcamera igång på datorn. I fönstret på datorn där jag ser mig själv ser jag helt plötsligt ett runt eldklot liknande röra sig sakta bakom mig i ungefär brösthöjd ståendes. Jag vände mig självklart om men ser ingenting. Jag berättar detta för en arbetskamrat till min mamma, som säger att detta är energi från andar. Någon som känner till detta/sett liknande?
Vila i frid du underbara.
Alltid älskad - aldrig glömd.
Kan tillägga att samma dag hade jag städat och plockat fram ett vackert kort som vi fick på gamlamormors begravning med hennes namn på och satt upp i fönstret alldeles intill datorn. "Energiklotet" rörde sig från vänster till höger, bakom mig bort mot fönstret. Om ni förstår vad jag menar. :) Vad tror ni det var?
Jag hade ett sånt klot som kom på besök för några år sedan..Det var en vän som gått över som visade sig så. Klotet var stort som en tennisbolll och for med en hög fart tvärs igenom rummet.
Jag fick med se ett sånt klot för över ett år sedan.
Var precis som grinda skriver, som en tennisboll.
Kom i hög fart framför mej ungefär ca 2 meter från golvet. Ut i hallen och sen försvann det bara.
Tror att det är energi från andar.
Det förekommer då och då här hemma att energiklot rör sig som en tennisbolls storlek men även mindre ibland.
Håller med föregående talare om att det är andligt besök där vi uppfattar deras energi.
Tack! Då var det antagligen någon som hälsade på. Ser ni dessa med blotta ögat? Jag kunde bara se det genom "kameran".
Kan energiklot se ut hur som helst? Kommer ihåg för några veckor sedan när jag var i badrummet och borstade tänderna, fick då syn på något runt i spegeln vid ena väggen, lite blåaktigt, och vill även minnas att den var lite vit i mitten, när jag sedan tittade dit, så var det inget alls där, det här objektet var även stillastående, så det rörde sig inte.
Kan det ha varit inbillning eller något annat? Ska ju erkänna att jag på senaste året har blivit mer intresserad av andlighet, har tidigare i mitt liv inte gett det så mycket tanke förutom att ämnet då har kännts lite otäckt just pga ja, det handlar om andra sidan som man (jag) inte vet mycket om.
kwanyin det hände mig för några veckor sen det var skit läskigt jag sprnag till min mamma och frågade om det var en ande och hon skrattade åt mig och sa att de inte finns. jag är själv i min familj som tror på andar jag har massa skyddsaker och så men det funkar inte ibland hör jag röster som skriker hjälp och ser konstiga saker kan nån hjälpa mig?
Det energiklotet som var hos mig skulle jag beskriva som bara lite större än en tennisboll, och det rörde sig någonlunda sakta, inte i hög fart som ni upplevt hos er.
Hej på er .
Här är en gammal fråga jag undrade över på tidningen Näras forum.
Men fick till svar att jag borde söka psykhjälp mm .
Men jag vet vad jag ser
2010-04-27 09:17
En kväll i vintras när jag satt och läste en bok kände jag mig väldigt iaktagen,men det var bara jag, och min sambo som låg på soffan i rummet.
Eftersom känslan fortsatte tittade jag mig mer omkring och när jag såg inn i det andra rummet så svävade det något som var stort som ett litet påskägg ja ca 15 cm och lyste ungefär som ljuset av ett stearinljus fast det hela var som ett lysande ägg,
det stod och svävade helt lunght och stilla mitt i rummet precis som om det tittade på mig.
När jag reste mig och gick fram för att titta närmre på det så svävade det ut i hallen och sedan försvann det.
Har länge tänkt på vad det kan vara,
är det någon här som vet vad det kan vara eller har sett något liknande så hör gärna av er.
Har även en del annan aktivitet i huset,skriver om det på ett annat forum
Har inte Nära koll på sitt forum? Låter inte bra *skakar på huvudet* De borde ju ha kunniga moderatorer där tycker jag.
Jag tror att det var en andlig energi som du såg som ett klot. Bläddra gärna vidare bland trådarna här, sök på ljusklot eller orb/orber.

#9 "Men fick till svar att jag borde söka psykhjälp mm ."
Beroende på hur man uttrycker sig så kan det röra sig om en förolämpning eller ett omtänksamt råd. Tyvärr är det få som någonsin ser det som det senare, det är väldigt stigmatiserat med psykisk sjukdom i Sverige.
Båda "sidorna" bidrar till den här stigmatiseringen. Den ena sidan genom att använda psyksjuk som ett tillmäle ("du är ett psykfall"), och andra sidan genom att tolka allt prat om psykiska sjukdomar som tillmälen ("jag är minsann inte något psykfall").
Det finns både psykiska och somatiska (kroppsliga) sjukdomar som orsakar hallucinationer så det kan vara värt att överväga om man ofta ser saker som andra inte ser.
"Men jag vet vad jag ser"
Man kan veta vad man ser även om det beror på en sjukdom (därmed inte sagt att du är sjuk, eller att det är något fel på att vara sjuk
)
#10 Kommentaren är borttagen nu verkar det som, så någon har skärpt modereringen. Hur som helst, se ovan angående huruvida oro över hälsa skall ses som en förolämpning.
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism