Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedium
Läst 8130 ggr
LizaLuzis
19

Jag träffade Terry Evans

Jag har varit av den sorten som inte har haft några speciella drömmar…. Kanske lite tråkigt men jag har varit nöjd med det lilla jag har. Men det har funnits en sak jag gärna skulle vilja göra och det är att få en privatsittning med Terry Evans.

Som ny prenumerant på tidningen Ascala fick man möjligheten till detta. Tre vinnare skulle få åka upp till hans kursgård i Fanthyttan. Jag blev en av dem!

Så kom då den dagen jag och min sambo packade ihop och åkte iväg. I Fanthyttan möttes vi av Maria Äxter, chefredaktör på Ascala magazine. En sån underbart vänlig och avslappnad själ! Vi blev mycket väl bemötta och kunde känna oss bekväma från första stund.

Så kom då dagen jag i många år inte trodde jag skulle få uppleva. Otroligt nervös inför vad som komma skulle stod jag öga mot öga med Terry. Med en otroligt skarp blick upplevde jag att jag scannades av. Sedan spred sig ett brett leende i hans ansikte.

Vi satte oss ned mitt emot varandra och Terry började tala. "Tyst" sade han om jag gjorde en antydan till att säga något. " Jag vill inte ha någon infomation" Jag var oootroligt nervös men denna känsla lade sig sakta men säkert.

Jag kan säga så här…. Terry kunde förmedla saker om mig och mina anhöriga som omöjligen kunde komma någon annanstans än just från andra sidan. Han använde de exakta ord som jag själv hade använt för att förmedla mina känslor till mina vänner och min sambo under de senaste åren gällande en specifik situation. Terry visste hur det såg ut hemma hos mig samt att min mor var sjuk i en specifik sjukdom. Han visste att jag arbetade fackligt samt vilka sociala och kreativa förmågor jag behärskade och skulle behöva utveckla….

"Tror du bara att jag kan sitta och hitta på sånt här"? Terry tittade på mig och skrattade.

Nej…. det kan man inte hitta på. Min uppfattning om Terry Evans kommer ALDRIG att ändras. Han är en unik och genuin människa. Så otroligt sympatisk, vänlig och kännande.

Vid den efterföljande lunchen fick vi tillfälle till ytterligare cirka en timmes samtal.

En arbetskamrat till mig sade på skoj att " hälsa Terry från mig". Pang!! En hel del saker levererades omgående tilll min arbetskamrat från Terry. Saker jag vet plågat min vän eller var aktuella händelser på andra sätt. Helt fantastiskt!

Terry vände sig också till min sambo. Det fanns bara EN sak min sambo velat höra från sin avlidne far. Exakt de orden fick han höra av Terry. Jag och min sambo har varit ett par i elva år. Han är riktigt hårdhudad. Terry fick honom att gråta på fem sekunder.

Oj det finns sååå mycket att berätta om vad Terry förmedlade men det tar så lång tid att skriva….

Avslutningsvis vill jag säga att min rädsla för döden är borta. Jag ser mer på den med nyfikenhet och jag har en större längtan efter mina avlidna släktingar då jag efter mötet med Terry upplever det som att det endast är en tunn barriär som skiljer oss åt. De finns där men jag kan inte se dem….

Skeptiker vet inte vad de går miste om när de uttrycker sig negativt om Terry och hans arbete….. Jag säger bara oj oj oj….

Jag kommer försvara den karln i alla väder. Han förändrade mitt liv.

chik
1

Vad fint du har skrivit om ditt besök..

Jag känner ända hit hur Glad du är.

Det är så här det skall vara.

Tack för att du berättade lite…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Amandla
1

Låter som en underbar upplevelse! Glad

agneta-43
1

Jag är så glad för din skull och den glädjen har du gett genom din underbart välskrivna och fina text Glad

Medarbetare på Druid & Shaman 

KattenRuben
1

Jag ler av din berättelse. Underbart!

[sökerskan]
1

oj vilken härlig upplevelse. Grattis!

jag har alltid haft ett gott öga till Terry Evans och han har fått utstå så mycket orättvisa påhopp på sista tiden…trots eller snarare tack vare att han är en av de bästa vi har i Sverige idag,,,så det värmer att läsa ditt fina inlägg..säger som Agneta-43 du förmedlar verkligen glädje-känslan genom din text.

Anaid
1

Härligt! Det där kommer du nog alltid att bära med dej i ditt hjärta Glad

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Tuva-C
1

Vilken härlig berättelse och vilken upplevelse! Glad

Fjäril
1

Tack för att du delar med dig av ditt fantastiska möte! :)

Sajtvärd på Övernaturligt

LizaLuzis
2

Tack så mycket för Era fina svar! Jaa som jag tänkte och sade när jag lämnade Fanthyttan och Terrys kursgård,

Den här upplevelsen tar inte slut idag, det är något jag kommer bära med mig resten av mitt liv….

Någon som undrar något så är det bara att fråga på, jag delar gärna med mig Skrattande

Magi-cat
2

Instämmer med övriga - tack för att vi fick ta del av din underbara livsbejakande glädjefyllda upplevelse!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Fjäril
1

#9 Ja de kan jag tänka mig. Du kommer säkert påminnas flera gånger om ert möte och vad som sades. :)

matsdotter
1

Jag måste medge att jag är otroligt avundsjuk på dig! Jag har i många år velat träffa Terry, även om jag nog är lite rädd för vad han skulle säga, haha! Du är lycklig som har fått en sådan underbar upplevelse, bevara den väl :)

LizaLuzis
0

Ja det är synd att han inte längre ger privatsittningar. Han har istället valt att fokusera på på att lära ut sin gåva till så många som möjligt berättade han.

Men det finns ändå en chans att få träffa Terry. Skrattande Titta in på hans hemsida Creative Experience, där finns det chans att boka upp sig på "en spontankväll med Terry där innehållet utformas med deltagarna"

Tror det är cirka 45 platser.

De blir väldigt fort slutsålda dock….

eggebanroth
0

Undrar här kan man lära en gåva till andra , trodde att man antingen har den eller inte.

[NeferNefer]
1

Underbart! Och jag tvivlar inte på Terry, han framstår som väldigt trovärdig och öppen i sin kommunikation med de på den andra sidan.

Amandla
4

#14 Det är nog så att Terry tycker om och är duktig på att lära ut till andra hur man hanterar sin medialitet. Inte att han för över sin gåva.

Fjäril
4

Nej man lär inte ut sin gåva men man kan dela med sig om hur personer kan gå tillväga för att nå den delen i sig själva.

Vi (de flesta) har det här inom oss men det handlar om att vi kan behöva lära oss hur vi plockar fram det och då via tips/råd och lyssna till andra upplevelser och erfarenheter.

Britt-Marie
1

Man ler när man läser din berättelse, sån otroligt härlig upplevelse du varit med om. Grattis till dig som fått träffat Terry Evans live. Jag har varit på flera av hans storseanser men aldrig på en privat sittning. Det skulle vara otroligt härligt och nervöst att få vara med om det.

LightAndShadow
1

Jag säger som många fler - TACK för att du delade med dig av den här berättelsen!Och grattis till att du vann eftersom du så gärna ville träffa Terry. Dels är det alltid spännande att höra om hur det kan gå till, andras upplevelser och i det här fallet ytterligare en bekräftelse på Terrys fantastiska förmåga och träffsäkerhet. Har ju sett honom på "Det okända" där han övertygat skeptiker och berättat saker om någon annan som han omöjligt kunnat känna till, sådant går inte att bortförklara med cold reading som skeptikerna gärna vill framhålla.

Jag skulle också hemskt gärna ha en privatsittning med Terry. Någon kurs skulle ju inte heller vara fel men det kostar för mycket pengar för att jag ska ha råd tyvärr.

LizaLuzis
1

Vilken otroligt positiv respons ni har gett! :-) Jag ville skriva detta för att ge andra det hopp och samma känsla jag hade efter mitt möte med Terry och det verkar som jag har kunnat ge Er det. Fantastiskt! En annan sak också…… vill man något tillräckligt mycket är det stor chans att det inträffar. Man är ju sin egen lyckas smed ;-)

Bella61
0

Okey, jag är avundsjuk! Terry är en människa man verkligen vill träffa! Och ja, man blir verkligen glad när man läser det du skrivit! :D

LizaLuzis
1

Jag kände också ett avund innan jag fick träffa honom ;-) Nu känner jag harmoni. Är glad att så många läst min berättelse. Kanske tvivlar man på livet efter detta och kan finna tröst i att läsa det…..? Jo en sak till som jag kom på… Terry sade med glimten i ögat att " du måste ordna till i dina gardiner i sovrumsfönster, de säger att det ser mycket illa ut!" Jaa. Det ser hemskt ut, håller med om det. Jag och min sambo har flera gånger under några års tid sagt att vi måste fixa det. Vaa ?? Han har aldrig varit hemma hos mig och just det fönstret är utmärkande för vårt hem. Sedan pratade han om hur jag ordnade det i sängen när jag skulle sova. Stämde till punkt och pricka även det Jaa :-) Vad ska man säga? Jag måste ändå få säga en gång till att det är något alldeles alldeles speciellt med honom :-) En sån himla trevlig människa får man leta efter!

eggebanroth
0

Det kanske är så att man tror på detta så starkt ,att man träffar klockrent. Säkert en speciell människa. Rolig med.

Detta med kardiner: inte första gången jag hör det. Vem skulle inte behöva byta kardiner?

Samma sak kan man säga om sängen ? Stämmer för många. många.

man hör det man vill höra.

Mvh

Amandla
1

Jag behöver inte byta gardiner, det skulle jag bli mycket förvånad över att få höra av ett medium. Däremot fick jag en gång ett budskap från min farmor, om de tröga lådorna i byrån jag har i badrummet, de skulle jag smörja med ett stearinljus. Hur allmängiltigt är det? Oskyldig

eggebanroth
0

man får köpa det man vill. tro det man vill.

Man smörde väl lådorna för det var trä lister som torkade med tiden inne.

T.o.m jag har gjort det.

Du säger att bli förvånad byta gardiner av ngn som kallar sig "what ever"

Ser du , hur du påverkar dig själv istället.

Mvh

Amandla
0

Gör jag? Ja ja, du får tro vad du vill, jag tror det jag vill… Flört

eggebanroth
2

det är exakt det jag säger. tror på det jag ser.

Men jag jag kan tänka med.

Helt klart påverkar du kanske omedvetet dig själv. Det är som extas , ngn slags berusningstillstånd utan att använda ngt.

Mvh

[NeferNefer]
3

Även jag har mycket svårt att tänka mig att jag skulle få ut något av någon som sa att jag måste byta gardiner i sovrummet. Det stämmer inte för fem öre.

Egge: som man känner sig själv känner man andra. Du kan bara tala för dig själv, precis som jag bara kan tala för mig själv. Så var snäll och tolka inte andras upplevelser. Det kan nämligen uppfattas som oförskämt och kränkande.

Magi-cat
3

det är just de där små sakerna som är så träffande för just den de gäller. För en är det gardinerna, medan samma ord fär en annan skulle vara blahablaha….om jag fick höra att jag skulle smörja trälådorna i badrummet skulle jag säga VA? eftersom jag inte har några….så att träffa så rätt på till synes allmängilitga saker är nog inte så lätt som man tror, iaf inte att det får en speciell betydelse…

Gardner är intressant för en del, medan andra knappt lägger märke till om de har några…

En gruppseans jag var på fick en kvinna veta att hon skulle slänga "de där skorna". Det lät ju ganska ointressant och skulle ha varit det för de flesta, men för henne, just bara henne, var det väldigt speciellt eftersom det där med skorna varit ett stående skämt mellan henne och den avlidne….

Men, som sagt, roligt  Liza att du fick vara med om detta och all respons du fått!

LizaLuzis
5

#23 Förlåt. Jag skrev från min telefon så grammatiken blev inte den bästa. Nu bad han mig inte BYTA gardinerna utan ordna med dem. Precis som du säger stämmer det att man bara hör det man vill höra och jag väljer att inte höra på dig. Jag vill hellre höra på majoriteten av de andra i tråden. Nu har jag hört din åsikt. Jag respekterar den och ber dig att lämna detta nu. Den här tråden var menad att sprida glädje. Den var inte till för människor som bara måste uttrycka sina åsikter i syfte att starta bråk eller trist stämning. Jag kommer inte kommentera ditt inlägg ytterligare.

Magi-cat
1

#27 har mycket svårt att tänka mig hur man skulle hamna i "extas" eller "berusningstillstånd" av gardiner….

Magi-cat
2

#30 Den här tråden var menad att sprida glädje.

Glädjande nog har den gjort det och det har nog betytt en hel del för många! Tack igen för att du delade med dig!

LizaLuzis
1

TACK MAGI-CAT! KRAM TILL DIG Verkar annars som tråden håller på att spåra ur…. Super trist….

Magi-cat
2

TÄNK på allt positivt den gett istället!!Skrattande

KRAM!!

[NeferNefer]
2

Ja, det är i grunden en positiv tråd, och jag blev mycket glad att få läsa om dina upplevelser! Jag hoppas också få möta Terry någon dag Glad

eggebanroth
1

jag insisterrar för rättvisans skull. För det första är det alltid jaget som reagerar, det kan vilken terapeut som helst läsa av.

Jag säger inte att gardinerna skapar extas. Återigen är det just detta att man läser av det som gynnar ens tankar oavsett hur fel/rätt dem är.

Jag säger det är egot som söker bekräfteftelse många gånger. " Jag hade gardiner bla bla som skule bla bla" allt det där är sökande av information.  O nu håller jag bara till fakta.

[NeferNefer]
5

Men det stämmer att han inte ger privata sittningar längre, va? Så för att jag ska få träffa honom krävs det att jag går en kurs eller liknande? Hur får jag veta mer om kurserna? Har han någon hemsida? Skrattande

Hälsningar, Nefer som helt plötsligt blev blind för respektlösa människor.

eggebanroth
1

det finns inga privata sittnigar mer för det andra ger mycket mer.

För företaget.

Magi-cat
1

#36, 38 .

Du har sagt ditt, låt det vara med det nu.

vänligen Magi-cat

eggebanroth
2

Jasså får man inte diskutera här? Tycker det hela är oerhörd intressant runt fenomenet T. E.

Amandla
1

Starta en egen tråd om det i så fall, egge, men minns också vad som står i reglerna för ÖN. Att sidan är till för oss som TROR Flört

eggebanroth
0

just det, jag tror på inkarnation, att det finns karma som är ett minne för oss, det man ger får man tillbaka. kärleken är det största, det finns en >Gud .

Ska man tro ngt annat med ?

LizaLuzis
0

Hej Nefer :-) Terrys sida heter Creative experience .com :-) Ps…. det kanske kommer en ny tävling till hösten via hans tidning Ascala ;-) Så det är inte kört…. Jag lyckades vinna en sittning och det hade jag aldrig trott var möjligt….

LizaLuzis
0

Å en kram till amandla oxå så klart! :-)

Amandla
0

Tack LizaLuzis! Glad

Fjäril
6

Tråden återgår till sitt ämne och Ts glädje (inkl andras) kring vad tråden handlar om! Man behöver inte alltid säga vad man tycker utan faktiskt unna andra glädje!

Denna kommentar har tagits bort.
eggebanroth
0

Mycket bra inlägg.

[NeferNefer]
3

#43: Tack! Ascala har jag redan börjat prenumerera på, så jag ska hålla ögonen öppna samt kolla på hans hemsida Skrattande

Fjäril
6

#47 Även om Ts skriver att "fråga på" så var nog inte syftet att behöva försvara sin glädje. Tråden handlar om en trevlig upplevelse som Ts delar med sig av, inte att bli ifrågasatt med antydningar om att man bör fundera på hur till vida Terry Evans "brukar" göra/fråga vid sittningar osv!

marre1970
0

Jag gläds verkligen med dig helt underbart å läsa detta…Skrattande