Dubbelgångare
Vi har ju dubbelgångare här på jorden. Det sägs att min bor bara 10 minuter härifrån. Oftast så frågar folk om jag jobbar som kenneluppfödare, nej svarar jag, du är så likt henne som bor där.
Elisabeth, grannen till mina föräldrar är så otroligt likt dig.
I en tidning söderut så var det en bild på en kille som hade blivit pappa, han var så otroligt likt min bror. Jag bara gapade när jag såg bilden.
I helgen konfimerades min brors pojke. När vi tittade på kortet på brorsan när han konfimerades så var han en kopia av hur pojken ser ut. Det var nästan äckligt, för man kunde nästan tro att det var pojken som var på kortet.
Tänk om man fick möta sin dubbelgångare någon gång, man är ju lite nyfiken på vem det är.

Ja det är kul med dubbelgångare! Vet inte hur många gånger jag har ropat på och gått fram till fel personer, som har varit otroligt lika dem som jag trodde att det var. Jag har hört fler som har sagt att jag har dubbelgångare på några platser men jag har heller aldrig träffat någon av dem själv, men det skulle vara roligt =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag blev påsprungen på stan för nåt år sen,av en finska.Hon trodde att jag var en person som kom från hennes barndomsby i Finland.Hon blev helt chockad då hon hörde att jag pratade flytande svenska*L*Sen har jag hört att jag är otroligt lik en kvinnlig Polis här i stan.Och flera gånger har även jag tagit fel på person,pga dess likheter med de jag trott de varit.

Vet ni om det finns någon förklaring till varför vi har dubbelgångare??

Nej,tyvärr så kan jag inte svara dej på detta.Har inte en aning.
Kloning…
Jag sprang på min dubbelgångare på IKEA i Älmhult i Lördags =0) Lite läskigt att se "sig själv" gå omkring där… Funderade lite över vad hon hade för liv osv.
Varför vi har dubbelgångare??
Ja, det är på det viset att det finns tolerans i utseendet - d.v.s. att små olikheter hoppas över och sammanföres till ett och samma utseende viket gör att människor ser likadana ut - så det innebär att det inte finns miljontals utseenden tillgängliga, en viss kombination av ålder och huvuddrag i utseendet återupprepas kontinuerligt.
Det finns nog dussintals individer som ser likadana ut i vår värld, störst sannolikhet att finna dem är naturligtvis i samma etniska grupp.
Detta med utseende tolerans märker man lättast när man möter människor av främmande folkslag, då har vi i ännu mindre grad möjligheten att finna detaljerna som skiljer individer.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

jag hade det oxå så när jag bodde i Skara, en tjej där som såg ut exakt som jag när vi va i 13års åldern.
sen har jag träffat lite nya vänner nu, o den ena killens pappa är så lik min att jag nästan blir mörkrädd… vill bara krama han när jag ser han.. haha

Det finns ju också människor som påminner om varandra till sättet-inte utseendet.Ja lite lika-ljust hår och så …Men man tänker ofta på den personen dom påminner om när man träffar den andre eller ser en film osv.Skulle man dock ställa dom bredvid varandra skulle man nog se att det skiljer mycket…Det tycker jag händer ofta-hur förklarar man det?
Det påstås att en grupp utomjordingar kidnappar människor och tar stamceller, som de sedan klonar fram en identisk kopia av människan från. Sedan ändrar en utomjording sin kropps frekvens och klär på sig människokopian och sedan kan den utomjordingen gå omkring på Tellus bland oss andra och utföra vissa operationer. Människokopian behöver blodtransfusion, så utomjordingarna dödar kor och tar deras blod för att ge åt kopian. Kornas blod är mest likt vårt, påstås det. Jag vet inte om detta är sant, det låter osannolikt, men en författarinna som har skrivit om sina kontakter med utomjordingar från Zeta Reticuli påstår att detta har hänt henne.
#10 Jadu, man får tro på vad man vill. *skratt* Själv tror jag inte på det men intressant historia iallafall. :)
Haha, det finns en dubblgångare utav min pojkvän som brukar vara här. En gång hade en kompis sett honom stå och hånga med en annan och trott att han varit otrogen mot mig, men jag vt att det int var han då han var hemma hos mig. Mamma och några flr klasskamrater har oxå sett honom och frågat vad han gjorde där osv. men grejen var den att jag vt vart han var då, de flesta gångrna hos mig.
Jag vill oxå s honom =P Är oxå nyfiken på ifall det finns någon som är nästan exakt likadan som mig.
Jag har stött på många som påstår att jag är någon de känner. Det är skrämmande tycker jag men lite roligt…