sant.. eller inte?
För ett tag sedan (kanske ett halvår) så såg jag en mörk skugga i trädgården, skuggan liknade en lång man. Jag gick närmre för att kolla (dum och nyfiken som jag är) och då rörde sig inte skuggan ett dugg! Såg bara ett par ögon som lyste och den mörka skuggan..sprang in som ett skott, livrädd (kan tillägga att klockan var runt 12 på natten) nu i efterhand undrar jag om jag ibilldar mig? Jag är säker på att jag såg det! sedan dess har jag haft en obehaglig känsla i just det området, men är ändå inte lika rädd längre. Någon förklaring utav detta? 
Kanske att det var en sådan där skuggman, shadowpeople, fast jag vet inte så mycket om dom själv.
först- så vill jag säga att i mörkret och ibland träd och grenar kan man se mycket. Träd bildar skuggor som ögonen bildar gestalter av..
Det kan vara löv ,med dagg som liknar ögon som glittrar i mörkret, det kan vara insekter som lyser också.Rädslan du känner av då du kommer till platsen är minnet från händelsen.
Men om det är någon som stod där, övernaturligt eller om det var en nu levande person/varelse --ja det är inte lätt att veta.
Om jag vore du, så hade jag gått dit på dagarna och vant mig vid känslan av platsen, så du slipper vara rädd.
U R us