Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketthealing
Läst 2235 ggr
kaja
0

Energier

Vad kan man göra när man känner att det är någon som tar ens energi?

Kaja

s-tjej
0

Beror på om det är en levande eller död person.

Försök "stänga" dig

Zedd75
0

du får försöka låte den perosne va och sluta läga ner din energi på perssonen. detsomer energi du läger ner på en perosson destumer tar den.

Hehe fårvånar mig att jag säger dom orden. Jag råkar ofta utt för energi tjuvar.

mVH Zedd75

s-tjej
0

Ja energitjuvar e populära här med…

kaja
0

I detta fall så är det en levande person. Som finns dagligen i min närhet. Jag har svårt att hävda mig och ibland så känns mitt självförtrende ha försvunnit ner i skorna.

Någon gång har jag läst att man kan hålla armarna i kors framför solar plexus.

kybele
0

Jag har fått tipset att lära mig chakrorna och dess funktioner.. men tycker du ska lägga skydd om dig och köpa ev sten som hindrar din energi att gå dig förlorad. För de låter som du "läcker" och inte helt kan sluta dig. Har varit med om sådant då folk lixom suger energi och man blr trött och hängig. Tycker inte du ska sluta vara med personen mer att lära dig skydda din energi

s-tjej
0

umgås med personen när du känner dig stark och trygg och känner dig stängd

kybele
0

ja,armar men även en sten ka skydda kommer inte på namnet på den  nu attans.. men fråga någon kunnig #4 på just stenar.. för jag vet en sten och den är blå.. har en själv som skyddar ;)

Jane-Lyzell
0

Du får fråga dig vad det är som suger enrgin - ofast något ämne de vill tala om eller vill ha av dig- undvik det ämnet! tala om annat!

Visualisera ett skydd av speglar runt dig - så studsar deras energi tillbaka till dem självaSkrattande

Håll händerna med fingrar ihop riktade emot -den tu talar med för att rikta tillbaka deras egen energi!

Lite småtippsFlört

Sen får du fundera över varför du ger bort din energi - för det är du som ger och inte dem som tar!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hellas]
0

Ett tips från Vibeka som jag alltid skickar vidare *Ler*! Jätteenkelt och lite av det som även Jane är inne på. Tipset finns även i tråden: "Öppna/Stänga av sig på ett….

**Stänga ner och skapa skyddande bubbla
**Här är ett sätt att stänga ner sitt hjässchakra som är det chakra som släpper in "andra sidan".
Så här gör jag varje kväll vid sängående och det funkar Glad

Du blundar och säger tyst för dig själv stäng mitt hjässchakra, be gärna din guid om hjälp med detta,  och du ser en liten lucka på din hjässa som stängs ordentligt, sen omsluter du dig med en bubbla som går ca 30 cm utanför din fysiska kropp runt om. Sen säger du fyll min bubbla med kärleksfullt vitt ljus och rena höga energier, stäng ute alla andra energier så att de inte kan påverka mig. *Ler*

s-tjej
0

Har svårt att stänga chakrat vid hjärtat, blir alltid tvärstop där, hur gör man då??

[Hellas]
0

#10 Visualisera att Chakrat kanske är en grön eller rosa dörr istället, stäng dörren och ta fram en nyckel i värsta fall……Skrattande!
Sedan är det träning och åter träning….Att lära sig detta sker inte på ett par dagar räkna med flera månader.
Många har svårt hela livet med vissa chakran.

Tålamod och träning!

kybele
0

gav dig råd s-tjej privat ;)

s-tjej
0

Har kört "dragkedjemetoden" men den verkar alltid haka upp sig där

[Hellas]
0

#9 Tillägg: Detta gör man efter lite övning på 2 sekunder så det ska inte vara några krångligheter alls.
Jag tänker tanken och så är det klart.
Likaså med Chakran när man ska öppna/stänga jag tänker tanken och sedan är det klart.

s-tjej
0

#14 du får det att låta så enkelt:(

[Hellas]
0

Ingenting är enkelt när man håller på att lära sig :) men så särskilt svårt är det inte.
Tänk dig att du blåser en jättesåpbubbla och kliver in i den, du ser till att det inte finns några hål.
Inget får sedan komma in i denna bubbla så länge du själv inte tycker det är ok.
Blås en bubbla flera gånger om dagen och innan natten så ska du se att det går snabbare och snabbare.

kybele
0

Jag skyddar mig igenom visualisera mig en blomma av ljus… jag står i mitten och lägger kronblad för kronblad mot min kropp tills den är helt sluten… och då jag öppnar upp mig så öppnar jag kronblad för kronblad… finns många knep man kan göra.. de som är bra för mig kan vara rena skiten för en annan.. finns även ett sätt och de är att man kliver i en låda av ljus och stänger locket på den

s-tjej
0

Ska testa blomm-metoden, har hört talas om den, men annars funkar dragkedjan bra förutom vid hjärtat…

kybele
0

gör de för för mig fungerar de super bra :D lycka till och du vet att jag finns o fråga :D

Elisabeth-J
0

kaja, jag har skrivit ett par tips i tråden
Funderingar kring energier om det här.

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

nisse44
0

För att skydda sig mot andras energier,håll handen framför din mage rita en fyrkant i luften samtidigt som du tänker jag är jag,gör detta varje morgån Lycka till.Hälsn Nils-Olof.