Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 2403 ggr
Rumblebee
2

Underliga drömmar

Hade sådana underliga drömmar inatt som jag inte har en aning om hur jag ska tolka..

I den första drömmen så är jag utomhus, utanför lägenheten jag bor i. Jag kommer inte ihåg vad det är jag gör utomhus, men jag träffar på en person som ser ut exakt som en av karaktärerna ur tv-serien Lost (benjamin linus om någon undrar). Han säger något som jag inte kan komma ihåg, men han vill ge mig en spruta och knackar lätt på min överkropp, där hjärtat sitter. Jag kan inte säga om jag i drömmen känner den här personen eller inte, men dröm-jaget har i alla fall förtroende för honom, så jag tackar ja till att få den där sprutan, men säger att jag bara ska byta kläder först, då jag känner mig obekväm i det jag har på mig, i alla fall linnet. (det är ett rött linne med fyra axelband totalt, två på vardera sida, men två av dessa axelband har jag inte dragit över axeln, så linnet sitter inte som det ska).

Jag skyndar upp för att leta reda på en snygg t-shirt och kan inte hitta den jag letar efter. Så jag letar och letar och kan inte bestämma mig för vad jag ska ta på mig. När jag väl bestämt mig så har det hunnit bli mörkt ute. Jag skyndar ut och försöker hitta Benjamin, men ser inte till honom och börjar känna mig besviken och nedstämd för att jag tog så lång tid på mig och att han tröttnade på att vänta. Han dyker till min glädje upp ur ett mörkt område och jag slår mig ned på en bänk för att få den där sprutan. Han sätter sig på knä nedanför, och placerar mitt ena ben på hans. I ena handen håller han sprutan, och med den andra så håller han ett fast, men vänligt tag om mitt ben så att det ska hållas stabilt. Ooch så innan han injekterar medlet i sprutan, så säger han ''det här kan kittlas lite grann'', fast på engelska. 
Jag känner hur nålen går igenom huden, och hur det pirrar lite grann när medlet går in i mig. Sedan börjar det även kittla/snurra lite i huvudet på mig. Det var ingen obehaglig nära-att-svimma känsla, utan jag tycker det var positiv, och annorlunda. (har svimmat en gång, och varit på väg några tidigare gånger, så jag vet hur en sådan känsla känns i huvudet) 
Och det är då jag vaknar. Det underliga är att en liten stund efter att jag vaknat så kan jag förnimma nålsticket i benet, och även känslan jag hade i huvudet. Obestämd

Den andra drömmen är betydligt med suddig, och kommer bara ihåg en väldigt liten del, men tydligen var det så att jag skulle resa till någon vid namn Manuel, som jag inte känner. Men jag hade i alla fall fått en flygbiljett och både jag och mamma var ju då nyfikna på resan. Fastän det var till någon som var i stort sett en främling, men som jag kände att jag kunde lita på. Och det är i stort sett vad den andra drömmen handlade om. Kan tillägga att namnet var rätt svagt, så är inte helt 100 på att det var Manuel, kan ha varit något liknande namn.

Det intressanta är att jag innan jag somnade tänkte meditera lite. Så jag jordade mig och även provade att be om beskydd innan meditationen (har läst någonstans att man bör göra det). Så började jag meditera lite och tänkte att det skulle vara trevligt att få möta min guide i en dröm, kanske även få ett namn. Tack vare att djuren stör mig, så avslutar jag meditationen och tänker att jag ska ta och sova istället.. varav jag får dessa drömmar.

Jag har ju en misstanke om att det kan ha varit så att den där sprutan jag fick i första drömmen, kan ha varit någon form utav energi jag fick, och att namnet i den andra drömmen kan ha varit min guides namn… ingen aning då jag inte vet vem min guide är, men jag har i alla fall känslan av att det är en man.
Jag tror inte att min guide ser ut som Benjamin från Lost serien, utan bara att den karaktären var en representant eller hur jag ska säga det.. Älskar nämligen den serien och håller på att titta på den för andra gången, och Ben är en utav mina favoritkaraktärer i den.

Någon som har någon egen idé vad mina drömmar kan ha betytt?

Fjäril
2

Hej Rumblebee,

Den första drömmen gav mig känslan av att vara osäker inför något. Antingen en ny dröm du vill utföra/en plan till förändring, eller "osäker" på sig själv - att stå på sig alla gånger. Jag tycker att drömmen/ditt undermedveta vill tala om för dig att du ska lyssna till ditt inre och inte tveka, du ska köra på och gå in med tanken "det här är rätt för mig och jag vet att jag kan och lyckas"

Dröm två.

Innan jag hann läsa färdigt (och kom till stycket där du "bekräftar" vad du också tror) så kände jag att Rumblebee har mött sin vägledare och att denne vill förmedla just det jag kände i dröm ett.

Be att få en förståelse till drömmen.

Sajtvärd på Övernaturligt

Rumblebee
0

Okej, får ta och fundera lite på om din tolkning av första drömmen kan stämma. Kanske kan vara att jag är osäker på något, kan inte komma på något just nu. Osäkerhet i mig själv, ja det kan vara möjligt, i alla fall när det gäller att klara av praktiska saker, då känns det ofta som att jag inte är bra på något.

Vore riktigt kul om det är min vägledare som 'visade' sig. Så ska se om jag inte kan få lite mer lugn och ro ikväll så jag kan meditera bättre och kanske få mer klarhet Glad

Fjäril
0

Ja berätta sedan om du vill Glad

Sajtvärd på Övernaturligt

Rumblebee
0

Självklart Glad

Choklad
0

Vad fanns det runtomkring dig då du var utomhus?

Något som Benjamin har, spegalr sig i dig, dvs du har något som är likadant, och det var den personligheten som han injicerade i dig.

Men på något sätt vill du beskydda något i dig för denna personlighet, detta sätt att vara.

Som att du vill att din styrka (det röda) passionen) ska sitta rätt och bekvämt för att du ska kunna hantera det.

Axlarna bär bördor och du verkar att inte kunna hålla dina bördor där du vill ha dem.

Och du förlorar din styrka i närheten av denna Benjamin.

det finns så mycket mer att tyda..

men detta var en liten del av det.Glad

Jag tror att du var på väg att göra en UKU…då brukar man också bli snurrig och yr

U R us

Rumblebee
0

När jag var utomhus så såg det ut som det gör i verkligheten. Två lägenhets byggnader brevid varandra med en gångväg emellan som leder till en busshålsplats och parkering. En träbänk på gräsplätten brevid parkeringen, och bakom ena lägenhetsbyggnaden så finns det ännu en gräsplätt med en liten dunge. Det var även mörkt ute.

Hmm okej. I tv serien så är han rätt så självsäker och bara ''går på'' med sina planer. Är nog möjligt att det kan vara något sådant som speglas i mig. Har ju gått igenom en käkoperation så att mitt överbett är borta, och med det, så känner jag mig mer säker i mig själv, vågar möta andras blickar etc. I och med att jag alltid har varit osäker på mig själv pga mitt överbett, är jag, om jag ska erkänna det, lite orolig över att jag kommer byta attityd pga min nya självkänsla, och bli stöddig.

Låter lite intressant, och även läskigt om det var så att jag höll på att vara på väg att gå utanför kroppen :o Jag har undrat hur det är, men på ett sätt är jag rädd för att inte kunna återvända till kroppen när jag vill.

Choklad
0

Det kan du..man återvänder alltid till sin kropp..var annars skulle man hamna? Förvånad

Men det finns andra som vet väldigt mycket mer om Uku:s  än vad jag vet..

då du var ute i drömmen, sökte du en väg att gå…kanske du funderar att åka iväg med bussen, vilken säger att du syns då du tar dig fram,  och att du åker med många av dina erfarenheter i livet, eller att du har många vänner som följer med dig.

Gräset säger att det kommer att gå bra för dig i dina beslut.

I natten skapar du dina drömmar..även de som kan bli verkligaGlad

U R us

Rumblebee
0

Jadu… ingen aning faktiskt Tungan ute Tänkte att man kanske blir någon slags vilsen själ som bara irrar omkring.

Har dessvärre inget minne alls av vad jag gjorde utomhus i drömmen Obestämd Men skönt att veta att man i alla fall alltid kan återvända till sin kropp Glad