Monumental otur - varför?
Hej,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig att begripa vad all min otur kommer ifrån? Det har varit helt oväntade sjukdomar, felbehandling, myndighetstjafs, ekonomiskt trassel, dödsfall och jag vet inte allt. När lösningar verkar kunna dyka upp är det för sent. Då räknar jag inte ens med småsaker som att tappa saker, göra illa sig och förseningar, för det är vardagsmat.
Jag börjar tro att det är någon sorts förbannelse, onda ögat eller något direkt riktat mot mig. Sedan jag och mitt ex separerade har hans liv gått spikrakt uppåt medan mitt har kört ihop sig ännu mer. Vad kan det bero på och finns det något jag kan göra?
Jag vet inte i vilken grupp det här borde ligga, så jag hoppas mod kan flytta tråden om det blir fel.
Hej!
Har du hört talas om attraktionslagen? The Secret osv? Dvs, det man sänder ut kommer också tillbaka till en. Jag tror att man lätt kan hamna i en neråtspiral efter att ett visst antal dåliga saker har hänt och så hamnar man liksom i den "vibrationen" som drar till sig liknande saker och händelser som också vibrerar med den frekvensen.
Sen blir det väl lätt att man inte känner sig helt bekväm med att det skulle vara en själv som har orsakat att vissa händelser har kommit in i ens liv. Det är ju inte så att man önskar sig otur, men ta gärna en titt på youtube och sök på t.ex. "The Secret" eller "The Vortex" så blir det kanske lite lättare att förstå. 
Eller läs här för en liten kortare förrklaring; http://overnaturligt.ifokus.se/articles/4f881c5dd4ebea1fa900585b-attraktionslagen?discussions-1
Jag tror också på Attraktionslagen, men jag tror också att vi ska igenom vissa saker i livet och då hjälper det inte vad vi sänder ut eftersom vi ska gå igenom det vi ska. Men visst blir det lätt en nedåtgående spiral: när en sak går åt skogs så följer resten efter.
När jag ändrade mitt tankesätt och det jag sänder ut började det hända många bra saker i mitt liv, allt tack vare att jag fick upp ögonen på Attraktionslagen. Jag ahr boken Hemligheten -the secret som är jättebra. Den finns säkert på biblioteket.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Anaid - visst är det så att vi behöver "ta oss igenom" vissa saker, det gäller iaf en del av oss. Det är på grund av kontrasterna som vi skapar våra liv; det händer något som du inte vill vara med om, ja då vet du vad du vill och då önskar du det.
Det är därför det är så lätt att tappa bort sig själv om livet är "för bra" och "för gott", påminner vi oss då inte om hur tacksamma vi är över det vi har så kommer vi med tiden att känna en tomhet, vi blir onöjda trotts att vi har allt i världen att vara nöjd över. Det är därför vi i princip alltid då vi når fram till vårt mål känner en tomhet, innan vi hittar nya mål att fokusera på.
Vi är här för att växa som människor/varelser och det gör vi enklast med hjälp av livets kontraster.
Känner oxå igen fenomenet. det är bra om man kan prata om det. Livet är ju en lära. jag har oxå gott igenom detta. Nu lever på ett annat sett o är tacksam för lärdomen.
Det lättaste sättet att ändra på livet då man tycker att det har kört ihop sig och att själva livet är emot en är att helt enkelt ändra fokus. Börja se det du har som du är glad över, sänd tacksamhet över att du har en säng, rinnande vatten, vaknar på morgonen, har en vän, skor på fötterna, mat i kylen… Allt du kan komma på som du redan har och som du därför är tacksam över.
Gör så varje dag en tid och jag lovar sig att ditt liv kommer att ändras till det bättre! Det kan ju vara värt att prova, eller hur?
#3: Jag tror att vi ALLA ska gå igenom en del saker, om vi inte har det svårt kan vi inte heller ta lärdom av det och lära oss uppskatta när vi har det bra. Vi kan inte undvika sorg, separation, död, sjukdom osv eftersom det är saker som drabbar oss alla och de vi har närmast inpå oss. Jag ser Attraktionslagen som ett hjälpmedel, jag tror man ska vara försiktig med hur man pratar om den eftersom om man tolkar den benhårt så har t ex våldtäktsoffer dragit till sej våldtäkten och det är att lägga ytterligare sten på bördan. Bara som ett exempel.
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
#6 Det jag menar är att det finns folk som får många livsläxor (det händer dem en massa tuffa saker) och andra som knapt får några - men oavsett vilket så handlar det om att lära sig något av det som sker. Och att se att om man gör annat så får man annat. Om man tänker nytt så får man nytt.
Och vad det gäller tex våldtäktsoffer och attraktionslagen så är den kommentaren lika vanlig som varför Gud tillåter svält och krig är då man talar om Gud - men då har man missat poängen. Men den diskussionen kan vi ta en annan gång.
Är du/ni intresserade av att lära mer om LoA så lyssna gärna på Abraham Hicks på YouTube, det är lättfattat och väldigt givande.
Det som är min poäng är att man har inte otur i livet, man lever bara, det händer saker och man kan välja vad man gör med det som sker. Se det som otur, m.a.o som att man inte styr sitt eget liv, eller se det som livsläxor och därmed se det så positivt som det bara går och då skapa sig ett lättare liv. Det är detta som är den fria viljan!
Jag vet att den här diskussionen hör hemma i den andra tråden, jag vill bara förtydliga mej lite.
#7:
Jag har inte missat poängen med attraktionslagen, jag skrev att man ska vara försiktig med hur man talar om den för att undvika att andra (t ex våldtäktsoffer) börjar må dåligt pga hur man framför det, när det är på den nivån är det frågan om nyckelord man verkligen bör undvika.
ur Samtal med Gud
Jag förstår hur du menar. Lika mycket som jag måste förstå att mina upplevelser inom andligheten kan låta "hokus pokus" för den som inte tror som jag, så kan den utsatta reagera negativt gällande attraktionslagen (och annat) Man får framföra saker på ett balanserat sätt - vi bör förstå att andra människor faktiskt kan ta illa upp.
Jag förstår hur Kathja-R menar i #7, men när vi kommer till att vi lever olika liv, att vi är här för att lära, så är det svårt för den som inte är insatt i allt, att koppla det till att vi "väljer" hur vi ska leva. En balans i allt.
Jag brukar puscha människor till ett positivt tänk, jag använder inte alltid "jag är andligt troende" 
Sajtvärd på Övernaturligt
#8 Jag förstår absolut vad du menar, och visst kan det väl vara så. Det finns alltid folk som kan ta illa vid oavsett vad man pratar om. Men för min del är det som så (vilket säkert får några av er som inte känner mig att tänka att jag är en kallsinnig mega ego!) att jag lever efter att jag ansvara för mina känslor och mina reaktioner själv. Jag kan inte skylla mitt mående på yttre omständigheter - jag väljer alltid hur jag ska ta saker och ting.
Det innebär för mig att jag faktiskt inte undviker att säga saker bara för att någon kan ta illa vid sig. Hur ska jag annars kunna inspirera andra att tänka nytt?
Det finns en anledning till att folk brukar säga att "livet börjar vid 40" eller "nu är jag gammal och vis" - man lär sig med tiden att inte ta åt sig av allt folk säger, man lär sig att välja att må bra även när man möter en idiot eller hör något man inte ville höra. Du väljer alltid din känsla. Det är inte lätt, men det går. Och likväl som du kan välja att ta åt dig och må dåligt kan du välja att inte göra det.
Och eftersom du själv relaterar till våldtäktsoffer så kan man ju fundera över vad det är som gör att en del som råkar ut för det där aldrig kommer vidare utan mår dåligt år ut och år in, medan andra kan släppa det och gå vidare…
Jo de som kan släppa det väljer att släppa det och gå vidare.
Och jag vet från mig själv att det gör en gigantisk skillnad i livet när man lär sig det där - och jag har då verkligen inte haft ett lätt liv alltid. Men jag vet av egen erfarenhet att livet faktiskt bli så mycket lättare att leva då man inser att jag har ansvaret, jag skapar det själv. Det är långt mycket lättare, och trevligare, än att gå runt och se sitt liv som vore det format av yttre olyckliga omständigheter. (för att återkoppla till vad tråden handlar om!)
Saker händer i livet, men du väljer själv hur du ska reagera på det. Eller som man säger "det är inte hur du har det utan hur du tar det" som är det avgörande.
#9:
Jag brukar också pusha för Positivt tänkande och lämna Attraktionslagen åt senare diskussioner eftersom det kan vara väldigt upprörande och kanske t om kränkande att få höra att man drar till sej det man sänder ut när man är i en dålig situation. Om man inte väljer sina ord noga så uppfattas det lätt som att man får skylla sej själv eftersom man orsakat det själv och det ska ingen behöva få höra när dom inte mår bra, hellre då lyfta fram att Positivt tänkande påverkar på ett positivt sätt för alla kan nog skriva under på att om man tänker att det ska gå åt skogs så gör det det på ett eller annat sätt.
ur Samtal med Gud
#11 Håller med dig om det där. Jag använder aldrig ord som "attraktionslagen" då jag pratar med vanligt folk till vardags. Det hör hemma då jag föreläser, eller skriver artiklar.
Men även att prata om att välja positiva tankar för att ändra sitt liv kan sticka i ögonen på den som är van vid att se sig själv som ett offer under yttre omstämndigheter. Men vi har fått vår fria vilja och den anser jag att vi bör utnyttja och för mig innebär den att jag kan välja hur jag ska hantera allt som sker i mitt liv, både "ont" och "gott".
Det är ju som så att "ont" och "gott" i sig inte existerar lika lite som "rätt" och "fel" det är du som laddar de där orden med något. Antigen med sådant som får dig att må bra, eller med sådant som får dig att må dåligt.
Det samma gäller allt som sker. Du väljer själv ifall det som sker ska, av dig, uppfattas som bra eller dåligt. Skeendet i sig är inte laddat med det ena eller det andra. Allt har två sidor - den som får dig att må bra och den som får dig att må dåligt.
Det är ju därför vi alla reagerar, och agerar, så olika på samma sak. Det är hur vi tar det som avgör utfallet. När man väl inser, och accepterar, det där så blir livet så mycket lättare att leva.
#10:
Och eftersom du själv relaterar till våldtäktsoffer så kan man ju fundera över vad det är som gör att en del som råkar ut för det där aldrig kommer vidare utan mår dåligt år ut och år in, medan andra kan släppa det och gå vidare…
**Jo de som kan släppa det väljer att släppa det och gå vidare.
**
Det finns många som till synes släppt vad som hänt och gått vidare (inte bara våldtäkter utan allt dåligt som händer människor) som verkligen inte alls släppt det utan bara begravt det i sitt inre, bitit ihop och tror att dom bearbetat händelsen/situationen och gått vidare när det inte alls är så. Det är att överleva, inte att lägga det bakom sej och det är först när man mha nån form av terapi börjar vända på stenarna som personen ser att dom bara begravt det. Sen finns det naturligtvis dom som verkligen bearbetat det och gått vidare, det ena utesluter inte det andra och det finns ingen universal lag som säger att alla måste prata för att bearbeta händelser.
Visst är det var och ens ansvar för hur man tar och uppfattar vad andra säger eller gör, men man har lika stort ansvar för vad man säger och hur man säger. Man är inte fri från ansvar bara för att man har sina egna sanningar och insikter och jag anser nog att det hör till en god människa att ta sej en funderare på hur andra uppfattar det man säger, inte att man ska inte våga säga nåt för att nån skulle kunna ta illa upp. Även om man själv påstår att ingenting är laddat innan nån laddar det så är man aldrig fri från ansvar från vad man uttrycker, man har inte rätt att uttrycka vad som helst och sen skuffa över det till mottagaren och påstå att det är denne som laddat uttrycket.
Jag väljer själv hur jag tar vad andra säger, men jag ansvarar ändå över vad jag säger åt andra och på vilket vis. Men inte slår jag knut på mej själv för det.
Jag börjar känna mej som en trådkapare här och det är inte min mening, jag hoppas att TS tar till sej att tänka positivt för att det får en positiv effekt i livet och hjälper henne att komma ur sina svårigheter till nånting bättre som är bra.
ur Samtal med Gud
# Håller absolut med dig om det, har inte sagt något annat. Men det är alltid så att alla inte vill höra allt, oavsett vad man pratar om. Och jag tycker inte att du ska känna dig som en trådkapare då det ju handlar om TS inlägg - genom att ändra sitt sätt att se på saker och ting och genom att ändra sitt sätt att känna sig så ändrar man sin verklighet. Skit i om man tror på attraktionslagen eller ej - livet blir lättare om man är glad!
Ja, livet blir lättare om man är glad! 
ur Samtal med Gud
kan man vara glad när altt gåt år skogen ?
Det handlar snarare om att sadla om ta den väögen som lever till lyckan, där henne finnes glädjen med.
#16 Man kan absolut vara glad trots att allt gått åt skogen. Det är svårare att vara det, men det går. Som jag sa så väljer du alltid vilken känsla du ska känna till en sak som händer, det vanliga är dock att du gör detta omedvetet. 90 % alla våra tankar är automatiska, med andra ord de får flyga runt som de vill, vi väljer att inte styra dem. Trots att dina tankar är det enda du kan styra till 100%, det är för att vi inte är vana vid att göra det och de flesta av oss har aldrig fattat att det är så.
Jag har själv inte levt så här i alla mina dagar så jag vet skillanden, och jag har både före och efter jag började jobba mer aktivt med att styra mina tankar, och därmed de känslor som hänger ihop med dem,haft knöligheter i livet så jag vet vilken skilnad det gör.
Jag har tex lyckats att hålla mig tacksam och glad då brevet damp ner från fogden att de skulle värdera vårt hus inför försäljningen. Två dagar senare fick vi en oväntad utbetalning som täckte kostnaderna och vi fick behålla vårt hus. 
Så jag säger att det går, inte att det är lätt. Det gäller att träna, träna och åter träna. Det du ska göra är att börja med att skicka tacksamhet över det du har i livet, stort som smått. Skicka tacksamhet då du lägger dig för att du har en säng, då du vaknar för att du fortfarande lever, då du borstar tänder för att du har vatten och tänder att borsta. Att du har kläder, kan andas, har mat osv osv. Gör detta så ofta du bara kan varje dag så ska du se att det kommer att bli skillnad i ditt liv.
Först så kommer du att märka att det blir allt lättare att ta motgångar, sedan kommer du att märka att motgångarna blir färre.
Visst absolut tanken påverkar mycket och nu gör jag mig lite obekväm och drar detta väldigt långt.Inte för att sätta emot någon som aktivt lever efter LoA utan snarare för jag vill förstå helheten.
Vet med mig själv att tänker jag positivt så blir det positivare men ta bara vad som hände i veckan,två av mina yngsta kattpojkar kastrerades kom hem vaknade till och inga som helst problem.Dom är tio månader och på kvällen hittar jag Eliah död i badrummet.
Obduktion visar noll fel,katten var frisk.Till saken hör att jag haft en jobbig tid,vart irriterad och grinig speciellt ute bland folk.Frågan är om LoA menar att mina negativa tankar påverkar att den fullt frisk katt dör efter en rutinoperation jag gått igenom med många katter under årens lopp ?
Om LoA menar att vi med vårt negativa kan påverka liv eller död då har vi plötsligt en universell lag som brister.
Förstå mig rätt men jag läser TS #0 där det står om både sjukdom och dödsfall.Kan man med LoA påverka andras hälsa eller död.Kan min deppar period ha orsakat Eliahs död en fullt frisk katt som inga Tecken visat efter obduktionen.Alla organ topp friska.Att mitt negativa helt enkelt skapat den oturen att Eliah inte klarade av kastrering ???då är LoA oerhört skrämmande om det förhåller sig så.
Kan man med LoA påverka så hesmka saker då har vi ett vansinnigt farligt vapen som skulle kunna användas i onda syften även om den är till för goda syften.
Jag är starkt medveten att tankar påverkar men sen har vi också vissa saker i livet som måste få göra ont,som måste få släppas ut annars blir vi sjuka inombords.Ventiler som gråt ,ilska,skratt dom är nödvädnig för vår egen inre hälsa.
Jag kan omöjligt gå runt och vara glad efter att Eliah helt oväntat lämnat och hur medveten jag än är om hans andliga närvaro och existens så är det för mig en sorg och den ska jag bearbeta och inte försöka lura mig med LoA att jag bara sprätter runt och är tacksam och glad.
Tacksam är jag för den tid jag fick med katten men ser ju hur ledsen hans bror också är och dom andra tre katterna som saknar vår fina Eliah.Vi måste sörja både jag och mina katter allt annat vore osunt.
Så visst mångt och mycket kan tanken förändra men man får aldrig glömma att vi behöver sörja.Jag är ingen som följer LoA utan tycker den är ett stort lycksökande,man måste gå till botten med känslor för att sen påbörja den positiva tanken.
Man kan inte säga jag är glad fast man bär tung sorg.Tar mig som exempel om jag skulle lura mig själv att vara glad trots att jag är djupt bedrövad över Eliahs bortgång,inte en vecka har ens gått och släpper jag inte ut smärtan nu så kommer den tillbaka med en betydlugt hårdare smäll och jag kan skapa obalanser och bli riktigt ångest sjuk.
LoA i all ära men förnuft över psyket det måste vi ha,vi måste ta hänsyn till allt vi behöver släppa ut då först kan vi gå vidare och börja må bra,bli positiva till livet osv men stänga in med ett låtsas leende då säckar vi snart ihop.
Så tyvärr jag köper inte konceptet LoA för det finns så många andra faktorer som spelar in som vi behöver bearbeta och ta hänsyn till.
Det är klart träna ger ju färdighet, men till det grävs grund, som ex en viss typ av människa. Som är född till gladje.
I teorin kan man naturligtvis skapa dittan o dattan. Men verkligheten är inte alltid sådan.
Att i rishögen utan kläder bli glad, när m,an blivit typ moppad hela bardomen. Hur går det, ja mitt svar är att inte går utan vidare.
Men man kan kan vända tränden o ta lärdom av det ,som ledt till att allt blir fel. Det fösta man ska titta på ,är alltid en själv. Det kan man ändra på. Alla mopparna får ju leva sitt liv. Yes.
När en händelse ske är det en vägvisning. Oavsett vad det är, o visst är det ofta synd . Utan motgångar kan man inte veta vad framgång är , just där är nykeln. Utan sorg vet man inte vad glädje är. Inget av dem är fel.
Om man sysselsätter med saker som man innerst inne vill, då ger det alltid positiv resultat. men man får ge ett värde för det .
Jag skulle vilja säga så här att, mitt i all sorg (oavsett vad man varit med om) så är det svårt att tänka positivt om något och det är svårt att arbeta med sig själv undertiden. Man måste få sörja och som jag brukar säga att för varje tår som faller så närmare man sig "målet" att känna dig starkare. Sen kan det ta olika lång tid såklart, men sörja bör varje människa göra. Man får heller inte skapa saker på rutin tycker jag, då kan man lätt skapa ett mönster som i sin tur kan leda till ångest - om man tror man gjort fel osv. (egen erfarenhet) Jag tycker också en kombination av allt är bra. Lite Positivt tänkande, lite sända ut böner och lite sunt förnuft. Man är "pip" bra på att hjälpa andra, men när det kommer till än själv så är det inte lätt alla gånger ;) Som en skolfröken på dagis, hon är pedagogisk mot barnen där, men får vara mamma och "människa" hemma. Jag är inte "insatt" i LOA på det sättet, (tycker egentligen att det mesta inom positivt tänk, andlighet, religioner går hand i hand) men jag tycker själv att saker har blivit bättre genom att sända ut min önskan och låta "någon" annan hjälpa mig. Det är lätt att man lägger fokus på hur saker ska lösa sig annars och missar vägledningen undertiden. Jag bryr mig inte så mycket om det heter attraktions"lagen" eller hur man väljer att kalla det. För mig har det betydelse för HUR jag väljer att hantera en situation. Allt bör ske med måtta. Så även om alla mina önskningar, både om mig själv och världen inte "slår in" så har jag iallafall försökt göra något åt det. Allt löser sig inte över en dag och saker händer ändå, men genom att "lägga" över en bön, lämna ut en önskan så är man en bit på väg. En balans till allt! Och man får inte glömma att man oavsett tro, intresse och så vidare är en människa. Vi har känslor, tankar och funderingar.
# 18 Jag skulle väl vilja säga som här, och det trodde jag hade framgåt redan, att man blir inte glad och lyclig i ett nafs för att man tror att man skapar sitt eget liv men just nu upplever sorg och elände. Men du kan genom att träna på att välja en så positiv känsla som möjligt lära dig att hantera det som sker på ett sätt som gör det lättare för dig att ta motgångar.
Och givetvis kan man inte styra över liv och död! Det vet jag inte hur du kunde få det till. Jag skapar ju mitt liv, du ditt och antagligen din katts sitt. Så du kan döda dig själv om du väljer det, men inte någon annan. Det vore helt tvärt emot vad jag sagt, att vi stry över våra liv.
Och givetvis så är det som så att motgångar behövs då de hjälper oss att växa som människor (tror att jag skrev det här eller i attraktionslagstråden…) Att leva ett medvetet skapande liv (LoA) innebär inte att man lever ett liv utan motgångar, det innebär att man är medveten om att de motgångarna som kommer i mitt liv har jag fått till mig därför att jag behöver dem av en eller annan anledning, jag har dragit dem till mig därför att jag behöver uppmärksammas på något eller lära mig något. Och det innebär att man medvetet väljer ett positivt förhållningssätt då det knölar till sig, därför att det blir lättare att ta motgångarna då.
# 19 Håller med dig helt och fullt!
Tack för era svar, jag förstår att de är i all välmening, så ladda nu inte de här orden på fel sätt:
LoA motsvaras till viss del av den kognitiva beteendeterapins princip att vara medveten om den känsla man får i en viss situation leder till en (omedveten) tanke som sedan styr ens beteende, och i förlängningen spär på den fobi man redan har. Genom att känna igen känslan när den kommer kan man bearbeta tanken den lede till, osv.
DET kan jag köpa rakt av, men som andra varit inne på är det rätt magstarkt att tänka att jag på något vis fått genetiska sjukdomar som ingen veterligen har haft i min släkt tidigare att bryta ut eller jag tagit kål på närstående genom att inte ha varit tacksam nog för det jag har. Eller mer vardagliga förtretligheter som händer ideligen.
Jag är inte den som backar för svårigheter, jag reser mig jämt och tar tag i skiten, men vad jag undrar är om det finns något mer "handfast" att göra, eller påtaglig orsak att tackla. "You can't keep a good bitch down", som hundföraren sa.
Jag kanske borde ha postat frågan i Avläsningstråden istället?
Det kanske låta konstigt men det har hjälpt mig att vända på saker, det är inte förrän jag bara blivit skitförbannad på livet, på Gud och mina andliga hjälpare och lagt mig ner och gråtit över livets orättvisa som det vänt.
Jag har alltid varit så positiv och optimistisk att jag kan ha svårt för att tillåta mig motsatsen. Så ibland är lite negativa tankar bästa botemedlet.
De positiva förslagen behöver jag inte ge dig de har du redan fått av andra.
Du frågar om onda ögat. Om någon avskyr dig så kan det vara det.
Har du någon fiende?
# 22 Tror visst att jag i mitt förra inlägg skrev att vi självklart inte kan "ha ihjäl" andra utifrån hur vi tänker, det är ju inte det det handlar om. Men det har jag redan skrivit om både här och i den egentliga LoA tråden så det slipper ni att höra igen! 
Och vad det gäller sjukdommars varande och varnade så finns det väldigt mycket forskning som visar att sjukdom alltid är psyko-somatisk, med andra ord ditt psyke (hur du tänker och mår) påverkar din fysiska hälsa! Så det borde ju inte vara något nytt. De flesta sjukdommar bryter ut pga att man haft en dipp i måendet.
Och jag kan inte tråd-reglerna här inne men de som har läst din fråga borde ju kunna svara oavsett var tråden ligge, och oavsett att vi andra snackar positivt tänk.
Om det störde, eller förstörde, din tråd ber jag om ursäkt - jag hängde bara på det första LoA inlägget. Backar ur denna tråd nu och hoppas att du får några avläsningssvar! Och att ditt liv blir lättare att bära.
Hej nimhneach,
Ja din tråd blev väl lite OT då det diskuterades fram och tillbaka gällande LOA istället.
Jag skulle vilja säga så här (också) som tips till dig i #0.
Jag träffade en kvinna för en tid sedan som upplevde det som om hon "dragit" på sig något eftersom hon mådde sämre och sämre. Hon hade i och för sig inte upplevt samma saker som dig, men hon blev sakta sämre, gick in i väggen och fick längas in på sjukhus då hon inte orkade mer. Detta var en framgångsrik kvinna "från början" så hon kunde bara inte förstå varför hon mådde som hon gjorde.
Vi träffades några gånger (hon sökte upp mig via rekommendationer) där hon mer eller mindre sa "Jag hoppas du kan hjälpa mig nu, för jag orkar inte mer" Det satte lite press på mig och jag fick verkligen insikten om vilket ansvar man bär med sig som medmänniska, men också som vägledare/healer.
Det vi/jag gjorde var att vi enbart satt ner och pratade och eftersom jag "arbetar" på det sättet att jag vill "lära ut" hur var och en kan arbeta med sig själva, så fick hon praktiska övningar som hon skulle arbeta med hemma.
1. Tänka positiva tankar om andra (även om ni inte är i samma situation så börjar man vända på steken genom just positiva och kärleksfulla tankar)
2. Korta meditationer med andningen som fokus
3. Bön till Ärkeängeln Mikael om ljus och Ärkeängeln Rafael om healande energier. "Frigör gamla cellminnen"
4. Sända ut sina tankar och visualisera hur man vill att livet ska se ut. Glädje, lycka, skratt, kärlek osv. Att visualisera en hel dag framför sig.
Det jag gjorde undertiden var att jag sände ljus till henne via universum, jag bad om samma sak som hon gjorde vid sina övningar.
Jag tror att hon hamnade i situationen pga stressen som hon hade på jobbet, hon började tänka negativa tankar och drog sedan det här till sig. Det är lätt att tänka i negativa banor när man mår dåligt.
Eftersom ingen tidigare hjälp hade fungerat (mediciner, elchocker) så hann kroppen inte läka, utan hon drog på sig mer och mer.
Mitt tips till dig är att kanske besöka en healer. Denne har kanske möjligheten att hjälpa dig fri och rena de delar som behövs.
Vad jag ville ha sagt med det här är att vi kan bryta mönster som vi själva på något sätt ändå inte har "valt". Saker händer runt dig, kvinnan kände det inom sig istället.
Hon behövde en hel själ och hon mår mycket bättre idag.
När jag känner negativa saker runt mig så tänker jag mig i ett ljus (tror det står lite om det under "Hjälptråden" i menyn)
# 25 Fjäril - kan inte låta bli att fälla en liten kommentar om att just det du skriver att man kan göra då livet har knölat till sig är just det som jag förespråkar! Som sagt, det är ingen skillnad, bara olika ord för samma sak enligt mig. Skulle väl vara att jag inte ber till ärkeänglarna, jag "bara" ber men jag ser till att rena min energi på olika sätt, främst med EFT. Men annars samma sak som gäller då man snackar Attraktionslagen.
Och mig veterligen ses du som en kunnig andlig, healer och "siare" - inte "attraktionslagare"…
Bara en reflektion. 
Ja precis, vi arbetar "olika" fast mot samma mål :) En kombination av allt.
Ser TS avslutat sitt medlemskap,tydligen fler som ser att detta med LoA inte är rent mjöl i påsen.Att tjäna pengar på att be människor inbilla sig,böcker som The Secret,ACM och Loa har jag läst och ser enbart en massa fördömmande dravvel vilket ger motstånd och klumpen i halsen,den där viktiga varningsklockan när något är fel.
Den andra tråden låstes och det visar bara att oliktänkande inte längre är välkommet så jag säger också tack för mig och roar mig på andra sajter som har mer högt i tak.Kan inte försvara sånt här hambug som lurar människor både på pengar och materiell lycka så tack för mig härinne.
Allt gott till er och hoppas ni finner lyckan,en bestående äkta lycka som inte en vacker dag raseras när ni vaknar upp till verkligeheten.Tänk på er själva och låt er inte luras med inbillnings metoder,andra sidan har så mycket mer att ge och detta står inte för dom utan är enbart människans påfund för att tjäna pengar på andras olycka.
Tragiskt men sant det är människan som strävar efter materiell lycka inte andevärldarna dom ger styrka men inte genom materiellt det är vi fysiska som strävar efter det värdsliga inte dom.Dom ser till vårt inre inte vårt yttre och det är renaste kärleken och balansen,vägen till välmående.
Skulle LoA verkligen vara ett fungerande sätt då skulle världen se helt annorlunda ut för det är varje människas djupaste högsta önskan,mat,kläder,hem,friskhet osv men tyvärr ser inte värdlen ut så.
Ja det är tråkigt att Ts har avslutat sitt medlemskap på iFokus, men alla sajter handlar inte om LOA, så vi får hoppas att just den här tråden inte var anledningen till det. Gällande artikeln så låstes den då det blev "högt" i tak från alla sidor, jag kände bara att det blev missförstånd och tog därför beslutet. Du får gärna kontakta mig via pm om du anser att jag tog ett felaktigt beslut.