Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: alternativmedicinhälsa
Läst 3134 ggr
tezzanr1
4

VITILIGO HJÄLP?Hur mår ni?Tips Råd?

Ett Ämne som det ganska tyst om är Hudsjukdommen Vitiligo!!Detta är en väldigt jobbig sjukdom för den som har de!!Den gör inte ont men kan vara psykisk påfrestande för den som har den?Tar upp detta i samband med att jag har en vän som har detta!!Vill veta tips och råd om hur man kan bli bättre!För det verkar inte finnas något bot vad jag har läst och hört!!!Vitiligo drabbar huden och man blir vit där!synns mest på sommaren!Då man solar då de vita märkena på huden ej blir bruna!!Trist och jobbigt!!Hur mår ni som har detta??Har ni blitt hjälpta på nått vis?BÄttre?Tips och råd önskas!!!Hemst tacksam så jag kan hjälpa min vän!!!Tycker det är bra att detta tas upp !!

tezzanr1
0

nån som har tips eller råd?

JonasDuregard
0

Även om sjukdomen inte är direkt skadlig så är den ju allvarlig och bör behandlas i samråd med läkare. Den vanligaste behandlingen verkar vara UV-strålning men det finns flera andra.

tezzanr1
0

Som jag och hört här så verkar den inte vara något allvarlig alls!Vad är allvarligt?

JonasDuregard
2

#3 Förlåt, jag syftade på det du redan nämnt att det är jobbigt socialt.

tezzanr1
0

Jo det är det!Vet du någon som har det??

[GunillaR]
0

Denna sjukdom gör att pigmenten försvinner på vissa delar av huden. Där det inte finns några pigment som skyddar mot solens strålar så måste man ju vara försiktig i solen så att där inte uppstår brännskador.

Michael Jackson ska ha haft denna sjukdom, vilket kan förklara att hans hud blev mycket ljus.

Du bör absolut ta kontakt med en läkare och någon som du kan prata med.

Kanske det finns någon grupp på nätet, det finns ju ganska ofta då det gäller sjukdomar där man kan få råd, tips och stöd.

tezzanr1
0

Det är inte jag som har denna sjukdom så jag vet så lite om den!!En vän till mig som har det jobbigt så jag förslker här å hitta tips och råd!?men många kanske inte känner till nått!

[mia-38]
0

Kolla inne på Hälsa iFokus.