Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1277 ggr
[stjej]
0

Vad sjutton hände?

Någonting konstigt hände inatt.

När jag skulle prata med min guide så la jag mig raklång på sängen o öppnade mig. Plötsligt kom det som en mörk skugga o la sig på hela mej o försöka "ta sig in" i mig o min guide försvann plötsligt. Sen efter mycket om och men lyckades jag stänga mig (halschakrat krångla) men inte ens då såg jag min guide.. Är han borta? Vad var det för mörk dimma?

[kvasthilda 72]
0

Hade du omgett dig med skyddande sköldar eller ljus inför din Meditation?

Fjäril
0

Det är viktigt att man alltid ber om beskydd (eller tänker ett ljus runt sig själv) inför en Meditation eller kontakt med sina vägledare - som kvasthilda 72 också beskriver.

Men det som slog mig var att du kanske inte var tillräckligt jordad och var på väg "ner" i djup Meditation? Det vi kan uppleva då är liknande en UKU (utanförkroppen upplevelse) Dels så kan man känna sig nästan som fastbunden (kan inte röra sig) men också lite som du beskriver det, (själklart är det olika) att "något" lägger sig över än.

Jag var med om en "otrevlig" upplevelse en gång när jag inte var tillräckligt jordad.

Jag hade bett mina vägledare och ta med mig på en resa om natten och vaknade av att någon "drog" i mig, jag kunde inte röra mig och jag minns att jag skrek, men fick inte fram ett ljud.

Det som hände var att själen var på väg på en resa, men min kropp var inte redo.

Inget farligt i sig, men en otrevlig känsla.

Sajtvärd på Övernaturligt

[stjej]
0

Där sa du något, var inte helt stabil igår o var nog inte helt jordad sen öppnade jag mig helt för första gången

[stjej]
0

Jag vet nu vad det beror på.

Med start igårkväll och fortsättningen idag o månader framåt var/är jag med om något mycket omtumlande o jobbigt (läs min blogg, orkar inte förklara)

Pratade med guiden igår o det var tack vare honom detta inträffade igår. Den mörka skuggan var mörkret från mitt förflutna som kom ikapp mig med ett sjuhelvetes brak. Min guide ansåg att jag är stark nog att klara det själv men han finns i bakgrunden.

tarotlasse
0

Ande världen visar sig på det viset som den syns bäst på så en ande kan visa sig som mörk eller ljus beroende på hur den syns bäst på.

Så samma ande kan visa sig som en mörkskepnad vid ett tillfälle och i en ljus skepnad en annan gång beroende på vad som syns bäst.

Så har inget med ont o gott att göra.

Samma som kyla o värme i bland kan dom visa sig med kyla o i bland med värme av samma skäl som inna vilket som är lättast att känna för tillfället.

Vi brukar ta med en digital termometer i seans rummet på våra cirklar som visar på högsta o minsta värme o den nollställer vi innan ande kontakt o ibland ökar tempraturen med 4 grader vid en ande kontakt o ibland minskar den med 4 grader ändå är det samma Guide som kommer igenom.

När det gäller att öppna eller vara stängd så har du nog missuppfattat det hela du kan inte vara lite öppen eller mycket öppen.

Du kan antingen vara öppen eller vara stängd inte ngt mitt i mellan.

Samma med chackrorna du kan öppna dom mentalt o stänga dom mentalt men rent fysiskt kan du alldrig stänga dina chackror fysiskt  för då dör du.

Så det du gör är att du rent mentalt öppnar o stänger som ett Tecken till din guide o ande världen  så går inte att vara lite öppen eller mer öppen.  'Du är antingen öppen eller så är du stängd.

En ande kan alldrig ta sig in i din kropp det är helt omöjligt.

Men om du går ner i en djupare avslappning och tillåter anden eller framförallt guiden att kliva in i ditt aura fält så kan det kännas på detta sätt o många upplever detta som väldigt obehagligt första gången.

Men absolut inte ngt farligt  detta är ngt man alltid gör när man arbetar i trance att man går ner i en väldigt djup avslappning och ber andevärlden att komma närmare och gå in i ens energie fält o det känns tydligt när dom gör detta.

När dom gör detta så är det lättare för anden Guiden att ta kontrollen över ett litet center i din hjärna och då komunicera direkt genom ditt talcenter.

Men detta gör dom enbart om du tillåter detta och tar oftast flera års regelbunden träning innan det blir trance och dom gör det aldrig om du är själv.

Men att anden eller mer troligt vis  din guide gör detta är inget konstigt alls beror nog på hur djupt avslappnad du är.

När dom kommer så här nära så blir även kontakten så mycket klarare och lättare mellan er.

När man håller en stor seans så kan man i bland känna närvaron av anden men att kontakten inte är så klar då kan man be anden att just göra så här att kliva in i auran för att få en klarare och tydligare kontakt.

Har ibland under vägledda meditationer bett ande världen gå så nära eleverna under meditationen även om jag förberett detta för dom så är det dom som tycker det känns väldigt obehagligt men absolut inget farligt eller ngt ont in detta.

Lasse

[stjej]
1

Jag tänker inte läsa igenom allt det där Lasse. Du får lära dig skriva kortare

tarotlasse
0

Då missar du ngt viktigt alla förklaringar är inte enkla utan kräver förklaringar och då kan det bli långt.

För flera faktorer som gjorde att du upplevde detta men absolut inget konstigt eller ngt farligt i detta.

Blir du rädd för din guide när den kommer så nära så tar den ett steg bakåt o då ser du ju inte din guide inget konstigt alls med det,

lasse

[stjej]
0

Saken var den att jag pratade med min guide igår och anledningen till att han drog sig undan när "dimman" kom var att han ansåg att det är dags att jag tar tag i det förflutna och slutar trycka ner det.

tarotlasse
0

Troligtvis var dimman din guide som du såg och den nära känslan över att ngn som ville in i din kropp är jag helt övertygad var din guide som kom in i din aura för att ge dig en helt underbar upplvelse och otrolig klar kontakt.

Men att din rädsla gjorde att den drog sig tillbaka.

Har själv haft en liknande upplevelse o min rädsla gjorde att min guide inte visade sig på flera månader igen.

Så därför jag vill förklara för dig o andra  så ni inte bllir rädda när ngt sådant här händer.

Lasse

[stjej]
0

Tack så jättemycket!

tarotlasse
0

På vissa kurser så har vi en vägledd Meditation för att Guiden ska komma så här nära så man kan känna Guiden väldigt tydligt.

Jag kan i en sådan Meditation o när guiden är så nära be guiden att t,ex lägga sin hand på huvudet och personen kan helt tydligt känna sin Guids hand på sitt huvudet.

I bland ber jag tyst i mitt huvud så ingen annan hör det att guiden ska röra på t.ex  foten eller klia sig på näsan och foten rör på sig eller mediumets hand förflyttar sig till näsan utan mediumet är medveten om det.

Så helt fantastiskt när man kan komma sin guide så nära så den även kan ha en viss kontroll över mediumets rörelser.

Men framför allt så kan man få en otroligt klar kontakt med sin guide när den kommer så här nära.

Lasse

[stjej]
0

Jag behöver ingen sån bekräftelse, räcker med att han talar om vad som kommer att ske (ja inte exakt men hintar) och hur jag bör hantera situationen

tarotlasse
0

Detta är en övning i att släppa kontrollen och låta ande världen få mer plats och låta dom komma igenom på ett renare sätt utan att det påverkas av mediumets logiska tänkande för mycket,

Ju mer man vågar släppa kontrollen över sig själv och sitt eget tänkande ju fantastiskare ande kontakt blir det av detta.

Lasse

[stjej]
0

Ja men när jag pratar med honom har jag släppt all stress o tankar som snurrar i huvudet o bara ligger bekvämt i sängen o pratar med honom och låter mig själv se honom