Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 846 ggr
Daydreams
0

orber

hej, jag måste ställa lite frågor. Jag tror inte riktigt som er och är extremt ifrågasättande. Hoppas ni inte tar illa upp!

Men det här med Orber, hur vet ni vad som är en sk orb och vad som är tex dammkorn reflekterat i blixten, eller ett dammkorn när man framkallar. har själv framkallat mycket kort i hobbyverksamhet och det är ju jättelätt att man råkar ha ngt skit på linsen och då blir det en orb eller ngt.

Samma med sk andar i fönster, är det inte lite som med moln att man kan urskilja vad man vill i princip. Jag har aldrig sett ngt tydligt ansikte men massvis med kort där det absolut skulle kunna vara ett ansikte men också bara en reflektion från solen etc. 

Jag menar absolut inget illa och skulle bara vilja veta hur ni ser på det.

Jag tror absolut på en andevärld men i ett bibliskt synsätt mera. Samtidigt så har jag hela mitt liv dragits till övernaturligt. var ett barn som älskade spökhistorier, skräckfilmer mm.

MVH Daydream

zeretki
0

Jag är nog som du. Jag "tror" inte på Orber själv men respekterar naturligtvis dom som gör det. :) Jag tror att det bara är ljuspartiklar eller damm. :) Men det finns många som tror och jag ska inte säga att jag har rätt. :) Jag tror på vissa saker som inte andra tror på. *skratt*

Tiia
0

Hur förklarar man då att man kan se Orber med blotta ögat?Att man har damm på ögat?Skrattande

Jag tror faktiskt på Orber,men har man en smutsig kamera,så är det nog smuts och damm som kommer på fotot.

zeretki
0

#2 Det kanske är annorlunda? Jag vet inte, har aldrig sett någon själv utan bara på foto och film…

YvonneW
0

#2 Har du sett sådana runda bollar med blotta ögat? Börjar nästan fundera om jag själv gjort det för många år sedan. Har ju aldrig hört ordet orb förrän jag tittade in på den här sajten.

Vi övernattade i en stuga i en skidby. På natten vaknade jag och såg till min förvåning en oval ljusfläck (ganska stor, ett par - tre dm på längden) på ena dörren i hallen. Den var ljusgrön och ljuset pulserade, dvs avtog och tilltog i styrka. Sprang upp för att se varifrån ljuset kom, men utanför fanns inget ljus som kunde förklara det hela. Allt var mörkt. Stod och tittade på ljusfläcken från alla håll och kanter. Den flyttade sig inte. Gick runt och kollade om det kom från en spegel, tog till och med bort en för att se om den ljusgröna ovalen skulle försvinna, men icke.

Kunde bara konstatera att jag inte kunde förklara vad det var och gick och lade mig igen. På morgonen var den borta.

Detta hände i en period när man skrev mycket om UFOn. Så min första tanke var att ett sådant landat utanför stugan! Har egentligen inga synpunkter på UFOs vara eller icke vara, men tog det säkra för det osäkra och tittade efter.

YvonneW
0

Puttar på tråden. Väntar på flera svar.

Elisabeth-J
0

När det gäller Orber på fotografier kan det ofta vara svårt att se om det är en orb, dammkorn eller ljusreflektion. Men det går att se i flera fall att det är en orb som har fångats upp.

#5 Jag ler när jag läser ditt inlägg. När jag var liten och såg dessa Orber så trodde jag också att det kunde vara ufo:n ibland. Speciellet när man såg dem utomhus =)

Jag ska berätta om hur man kan se andevärlden olika också. Min son som då var 4 år ville att jag skulle läsa en saga en kväll. Utanför rummet i hallen såg jag en orb som snabbt for in i ett annat rum. Min son sätter sig upp och utbrister: -Mamma såg du? det var ju den där tjejen igen! vilken tjej frågade jag. -Den där tjejen som springer så fort du vet. Jag förstod då vem han menade för det fanns en flicka som sprang fort i lägenheten men jag hade inte sett henne på ett par år. Jag såg en orb och han såg hennes gestalt. =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

YvonneW
0

#6 Så det var någon från andevärlden som kom och tittade till mig och gav mig en hälsning? Den här pulserande ljuspunkten for inte omkring utan var blickstilla hela tiden. Tänk om jag ändå kunnat se vem det var istället för det pulserande ljusgröna ljuset. Någon stod alltså helt stilla och iakttog mig.

Otroligt att din son såg en springande flicka medan du såg en orb (= rund boll som jag förstått det rätt). Och du har till och med sett dem utomhus!

Det gick en gammal spökhistoria om slänten där vår hyrstuga låg. Folk från trakten sa att det för länge sedan gått en väg där, på den tiden när man körde med häst och vagn. Sedan hade flera bybor påstått sig se en häst med vagn och konturerna av en kusk komma i full fart nerför backen. Man hade till och med hört hovslagen. Men jag har ändå svårt att tro att min upplevelse hade något med denna, kanske vilsna, själ att göra. Hoppas ju hellre att det var någon som ville hälsa på mig, en skyddsande eller närstående släkting/vän.

Är det något man kan göra om man råkar se en sådan här sak igen? Prata med den t ex? Be att få se mera? Jag vill ju gärna få kontakt. Hoppas du kan svara mig Elisabeth, du som är medium.

Elisabeth-J
0

När du ser en orb eller har en annan upplevelse av närvaro så kan du sätta dig en stund, blunda om du vill, tänd gärna ett ljus. Fråga sen vem det är som du ser eller upplever. Du kan få en bild av vem det är eller få en känsla, en förnimmelse. Lita på det du själv upplever om så bara en liten känsla. Du kan också fråga om han/hon har något speciellt att säga till dig och du kan ställa andra frågor. Lita på det du får till dig!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

YvonneW
0

#8 Tack! Det skall jag komma ihåg nästa gång det händer - om det händer igen. Men jag hoppas det.

MissQuinn
0

Undrar i all välmening om det där med att man ska tända ett ljus? När ni medium ska hjälpa en ande över,då tänder ni ljus. Vilken betydelse har det i sammanhanget?? har förstått att det måste ha med något att göra.

zeretki
0

Kan jag inte tänka mig att man måste göra men de flesta som sysslar med grejer har ju nån slags ceremoni innan de ska göra något andligt eller medialt?

River-Lord
0

Att medium tänder ljus.. kan vara att dom kanske bättre framkalla anden uppmärksamhet och samtidigt
skapa en harmonisk trygg atmosfär.. Ljuset blir liksom 
ett verktyg att hjälpa dom vidare till andra sidan..
skulle jag tro.. Glad

/RL

MissQuinn
0

Tack #12 Kyss Det låter som att det kan vara just så. Jag ställde frågan för att jag funderade på om det bara var för att det där med ljus,känns andligt.

#11 Jo,att det är en ceremoni har jag ju förstått,därav min undran…frågan var ,varför! Vilken betydelse det har??

Tiia
0

#4 Ja,jag har sett dem,2st var jättestora ca 10cm i diameter………sen har jag bara sett små,mest i sovrummet och hallen.