Spåspegel
Jag hittade en produkt - spåspegel - (Solvinden)inne på en av era länksidor. HÖr att det har med spådom att göra… Men vill nån som använder el har använt en sån förklara hur de gör, gärna i detalj. Hur använder man kristallkula, nån som är van , va snäll o berätta hur NI gör. Vänligen /miramis2

Spåspegel, kristallkula, vatten, sand, kaffesump m.m. Allt kan man titta i och förnimma saker eller få känslor etc. Meditera gärna en stund så att du är avslappnad och har släppt tankarna, titta i/på den en stund och bilder, färger, symboler m.m. kan då framträda. Jag har 2 kristallkulor som prydnad =) inget jag använder men det är kul att prova, vilket jag har gjort med det mesta. Det är svårt att ge detaljer i hur man ska göra för det är nog också individuellt vad som känns bäst. Lita till dig själv och gör det på ditt eget sätt.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

En av de mest underfundigaste "matrial" jag läst av var på en Mediumkurs då min "lärare" tog fram en förpackning ägg och ett glas vatten.Man fick knäcka ägget på glaskanten,tippa det i vattnet,och sen läsa av varandra i detta.En rolig och intressant övning som fungerade väldigt bra,bara vår förvåning hade släppt.Det går att läsa i allt.
/Ewa
Tack så intressanta svar. Jag är tacksam för era svar, ska prova. Jag ska skaffa en sån kristallkula minsann.
Jag vill gärna stäla en följdfråga då som kom nu… Jag var på en mediumkurs o då skulel vi avläsa i allt möjligt. Jag fick provaen kristallkula, mycket vacker. Min sitter, el låtsasklient satt framför mig o ställde en fråga om sig själv som jag skulle svara på. Jag titade i kulan men inte tusan såg jag nåt där. jag lyfte blicken o ut genom fönstret vart det som en annan verkligeht,likt en dagdröm, lade sig o jag bäerättade det jag såg. Det var som en film så väldigt detaljrikt precis som vi tittar runt i kring nu där vi sitter. Jag undrar vilka termer man kan kalla detta fenomen för.?(Jag fick alltså upp detaljerade bilder av dennes hem, o andra mycket personliga ställen, personer mm) inte bara enstaka symboler el färger. Jag vart lite skärrad då över detta.
Hur skulle ni kommentera detta? Samma är när jag gör psykometri, även där filmer, ord mm mm. Som att se in i en annann värld, ofta så skruvas ljudet kring mig ner då det sker. Vad skulle ni kalla det för ?
Jag är inne i en period nu o försöker placera mycket av mina upplevelser, så det handlar inte om nåt skryt, jag vill bara veta vad proffs anser. Det är av stort värde för mig.Tack på förhand. /miramis2

Jag är då defenitivt inget proffs.Men ska försöka att svara dej på din fråga i alla fall…Du beskriver intuitionsövningar ni gjort på mediumkurs,där man känner in energier från kurskamrater.Ofta händer det att man får in kontakter från andevärlden, som lämnar information,utan att man kanske lägger märke till detta.Det gäller ju att lära sig känna skillnad på Intuition och länkning.
Tack, men de filmer jag såg när jag såg andra miljöer menar du att det var andrvärlden? När jag får kontakt med andra sidan är det alltid så vitt jag varit med, koopplat till en fysisk känsla, typ en kittling inom mig, ja jag lägger märke till det för verkligheten ändras på nåt sätt, svårt att beskriva märker jag, men det är högst påtaglit iaf… Vissa gånger kan jag känna som att jag blir avbruten av nån annan när jag sitter i sällskap med fysiskt levande människor… Hur märker du av andevärlden? Och du Elisabeth? Försöker se om det är nåt genomgånede tema , en röd tråd…