Här flyger saker
Visst kan det göra det.
Du har ju precis varit med om något, så kanske är det någon som försöker få din uppmärksamhet.
Tycker inte jag gör så mycket annat än pratar med de andar som kikar förbi
Fantastiska nyheter: Min sambo som innan var skeptisk erkänner nu att här finns andar efter att ha sett katalogen flyga ut:)
Det är inte alls illa att du tar dig tid att lyssna, så kan du ha blivit väl omtyckt även från andra sidan.
Jag brukar alltid prata med min guide när jag går o lägger mig och ev andar om här e några så ska fråga han vad det var som hände o varför
Jag tror de vill att du ska slå upp en sida i telefonkatalogen. Kanske du ska ringa någon eller leta reda på någon av annonserna i den?
U R us
ja det var en företagskatalog så det är mycket möjligt. Får kolla igenom det imorgon, kan vara en påminnelse att jag ska ringa fk imorgon o meddela att jag ska börja studera igen.
Kanske du ska kontakta dom i Stockholm
ring upp åtminstone!
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f81992688f47202fa00158e-chakra-sjukdomar?discussions-2
Häls/Joggan
*Inga länkar till vinstdrivande företag utan sajtvärdens medgivande!*//amandla
Jag tänker inte betala för att få hjälp. Det är inget fel i min aura jag o min guide har kollat. Ge dig nu! Får du procent av deras vinst eller?
Joggan, skicka länkar istället via pm om du känner att någon behöver dem. Men om personen ifråga inte vill ha den sortens hjälp så får du lov att släppa taget.
Tack #11 och för att vara riktigt tydlig: Jag är INTE intresserad!
Okey okey!
Jag hade bara tänkt att hjälpa.

#0 Kan det ha varit tyngdkraften som drog ner den?
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Nej den stod långt in fastkilad mellan 2 pärmar

Samtidigt, tyngdkraften kan åstadkomma enastående resultat. Framförallt när det gäller att flytta tunga saker närmare marken. Man skall inte utesluta den för lättvindigt. Just sayin' 
Ja med tanke på var du är Medarbetare någonstans så förstår jag dig men Nej den katalogen stod stadigt o fast… hade den fallit rätt ner så OK men den åkte en bra bit ifrån bordet

#17 Hehe, jo det är sant att jag kanske inte är den förste att utesluta saker…
Utan att ha några detaljer får jag helt enkelt lita på din bedömning. Min enda tanke var att om gravitationen kan välta stora träd eller byggnader så kanske den även kan flytta en till synes stadigt placerad telefonbok.
Gör gravitationen att den svänger oxå? den stod mellan den oranga och beigea pärmen
Stora träd välts inte enbart av gravitationen, de brukar sågas eller ruttna först..för övrigt blir ju allt påverkat av gravitationem det är en omöjlighet att inte påverkas av den (som tur är)
Men att enbart gravitationen skulle knuffa ner en bok från en hylla, innebär att gravitationen har någo form av händer eller annat ..
mig veteligen har den inte det
Jag har själv sett saker falla från de mest osannolika ställen så nog var det ett andebesök hos stjej..det vet ju du bäst själv stjej 
U R us

#19 Ja, det kan den. Jag vet inte om du med 'svänger' menar att den flyttar sig i sidled eller att den roterar, men båda delarna kan orsakas av gravitationen under rätt omständigheter.
Lutade pärmarna även innan boken föll?
(Gravitation är lite off-topic på det här forumet så svara bara om du känner för att diskutera det eller om du vill veta vad jag menar, jag är inte ute efter att kapa din tråd!)
# 21
så du menar att gravitatione går uppåt, neråt och åt sidorna????
Att jorden har gravitation åt alla håll?? 
U R us
Jag har också varit med om att tunga saker plötsligt faller ur en hylla. En gång var det tjocka, tunga pärmar som stod på rad i en bokhylla som var så djup att ingenting av pärmarna stack ut och plötsligt flög en pärm ur bokhyllan inför ögonen på oss tre personer som stod där. Innan den flög iväg hörde jag min mamma ropa mitt namn (hon lever men var mycket långt bort då). Såna saker hände väldigt ofta ett tag när min mamma tänkte mycket på mej och oroade sej över sin tonåriga dotter som ställde till med en del 
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

#22 Inte precis. Men gravitationen är en kraft som alla andra, dvs. den kan omvandlas och omdirigeras på olika sätt. Om du till exempel släpper en studsboll så gör ju tyngdkraften vad den är känd för; den drar bollen nedåt. Efter ett tag slår bollen i golvet och börjar röra sig FRÅN jorden, och paradoxalt nog så kommer kraften till denna rörelse ursprungligen från jordens dragningskraft!
Ett annat mer extremt exempel (som jag inte kan säga 100% säkert att en riktig fysiker skulle hålla med om): tidvatten orsakas av gravitation, man kan utvinna elektricitet från tidvattnet, alltså kan man ladda sin mobiltelefon med jordens (och månens) gravitationskraft
.
Nej de stod alla rakt upp

Det härligt när ande världen visar sig på detta fysiska sätt för att få våran uppmärksammhet på deras existens.
Visst ska man vara skeptisk och utesluta alla naturliga orsaker först det kan jag hålla med Jonas om.
Men faktum är att det förekommer rent fysiska aktiviteter som inte går att förklara som naturliga orsaker.
Gravitationen kan inte förklara hur föremål t.ex lyfter från golvet och svävar runt i rummet.
Vilket jag själv fått se med egna ögon vid flera tillfällen.
Poltergeist fenomen som oftast sker hos unga flickor i 12 -13 års åldern går inte att förklara på naturligt vis .
När koppar o glas svävar runt i rumet inför flera personer.
Eller som när barnen slängde sina ytterkläder på golvet och kläderna lyfter från golvet och svävar runt i luften.
Kan säga att prästens dotter fick väldigt bråttom hem.
Så bråttom att hon inte han ta med sig sina ytterkläder hem he he.
Omöjligt säger vissa men har sett det med egna ögon och man måste nog få uppleva en sådan sak själv för att förstå det.
Så visst förekommer sådana här saker även om det är sällsynt men alltid lika härligt när det sker.
Lasse
Ja vi är 2 personer (varav en skeptiker, eller FD skeptiker numera) och 2 katter som kan intyga att vi inte rörde katalogen o att den stod stadigt i bokhyllan

Ett råd är när sådant här sker med fysiska aktiviteter är att be andevärlden om en bekräftelse på att det är dom.
Så händer det fler gånger att telefonkatalogen flyger ur hyllan så be ande världen omedelbart att göra om det med ngn av dom andra böckerna.
Är det då ett andefenomen så åker garanterat ytterligare en bok ur hyllan.
Samma sak om man upplever knackningar eller ljud så är det andevärlden som ligger bakom det så upprepar dom det med en gång om man ber dom göra det.
Spiritualismen startade på 1800 talet i USA på detta vis där man komunicerade med ande världen genom knackningar o fysiska fenomen.
Att man bad andevärlden att upprepa fenomenen och då hände samma sak igen.
Så ett lätt sätt att avgöra vad som är naturliga fenomen eller fenomen från andevärlden.
Hör du Knackningar så tacka för att dom visar sig och be dom upprepa knackningen för en bekräftelse.
Får du då en omedelbar knackning som bekräftelse så har du ett ande fenomen.
Kommer det ingen knackning så är det en helt normal sättning i väggarna.
När detta händer kan du även fråga anden om du får ställa frågor o får då en knackning till som bekräftelse.
Då kan du be anden visa ett ja som en knackning och så kommer en knackning sedan be den visa ett nej som 2 knackningar o anden svarar med 2 knackningar.
Sedan kan du ställa frågor som besvaras med ja eller nej.
Lasse

Jag hade alldeles precis avslutat förra inlägget då en tydlig rejäl o hård knackning skedde i hörnan av rummet jag tackade för visiten och bad anden att upprepa samma knackning för en bekräftelse och det fick jag omedelbrt ed ett smil ge
våra vänner är väldigt lätta att få oss att ge dessa bekräftelser,.
kram lasse

Jonas; bara nyfiken vilken naturlag förflyttar ett tyngre föremål som en stol uppåt, som tex på ett bord?
Alis volat propriis 

Lasse- du skriver att "spiritualism började på 1800-talet" men visds fanns det väl vägar att nå andevärlden på före det? Eg utanför ämnet - men -)

#30 Svårt att säga utan att ha mer information (jag antar att du inte menar att en människa lyfter stolen). Eftersom alla naturlagar samverkar så är det sällan man kan peka ut en ensam skyldig. Har du några egna gissningar?

#31 Jo visst har kominikationen med ande världen förekommit långt innan 1800 talet. Det har nog skett i urminnes tider. Men den spiriutalistiska rörelsen startade på 1800 talet. Lasse

mest bara nyfiken … eftersom tyngdkraften är till att saker trillar ner så undrade jag bara hur tex en stol kan hamna på bordet (utan att en människa ha lyften)
Alis volat propriis 
Nu är inte jag den som tror att allt som sker är övernaturligt (igår välte mina tunga ljusstakar på bordet men jag lade ingen vikt vid det, det kan ha varit katterna) men en tung telefonkatalog som står mellan två pärmar flyger/ramlar inte ner bara så där.
Det skulle vara om den sakta börjat vika/tappa formen/stabiliteten i pärmen runt om så att säga.
Jag säger som Lasse, jag skulle bett andevärlden visa mig ett Tecken på att de var de som "kastade" ner den eller så kan du fundera på vad det kan innebära. Telefonkatalog - ringa någon, söka upp något?
Jag har aldrig varit med om att saker rör sig, flyttar sig osv i mitt hem (som jag skulle uppleva som övernaturligt) Jag tror inte att man ska lägga så mycket fokus på sådant (om det inte fortsätter/urartar)
Sajtvärd på Övernaturligt
Det är just det som andevärlden använder sig av..(tror jag), dessa krafter och de manipulerar dem så de gör som de önskar. Så om en ande /energi vill ha ner en bok t.ex för att få uppmärksamhet, så gör de det..
Andevärlden kan så mycket mer än vi nu då vi är här, om energierna och hur de ska användas. De är mycket mer kraftfulla än vi kan ana.
Andar kan göra sig "fysiska" och faktiskt ta ner saker..eller slänga dem dit de vill..eller göra andra fysiska saker.
(min erfarenhet)
U R us
Ja de kan mycket mer än vad vi anar 
Däremot så bör man för egen del vara försiktig med att inte tro (säger inte att Ts gör så) att allt är övernaturligt.
Andra sidan försöker vara tydliga också, de vill inte bara (enligt min tro) flytta på en sak, "slänga" saker på golvet en gång, utan för mig är dessa saker ett "desperat" sätt att söka kontakt (om vi mentalt inte blir nådda) utan de fortsätter i så fall tills de gett oss det budskap de önskar. Därför kan man be dem om en tydligare förklaring (kan ni göra om det osv)

Jag har varit på fysiska seanser där Mediumet varit fastbunden vid en stol och där stolen med mediumet har lyfts upp i takhöjd och svävat runt i luften.
Vi har själva i våra cirklar haft bordsdans där bordet flyttats runt på golvet med en elev sittande på bordet.
Bordsdans är rätt så lätt att göra på ett kontrolerat sätt och att få borden att röra sig över golvet.
Även här kan man be bordet om att svara på frågor genom att be att bordet visar ett ja ben och ett nej ben.
Så att bordet lyfter på det benet som svar.
Lasse
Kan du inte berätta om bordsdans? Det är något helt nytt för mig. För vilket syfte gör man det? Och varför blir mediumet lyft upp i luften?
#38 Var detta medium möjligtvis Anders Åkesson? Var rummet helt nedsläckt?
Du får såklart tro på vad du vill, men just fysiska seanser i totalt nedsläckta rum(om nu så var fallet), förefaller vara väldigt enkla att fuska i. Just saying 
jag vet inte om det är sant, men jag har läst att i mörkret har energierna lättare att finnas och "röra sig" eller manifestera sig? ..men nu blir jag O.T så jag tar det i en annan tråd…
U R us

#38 "Vi har själva i våra cirklar haft bordsdans där bordet flyttats runt på golvet med en elev sittande på bordet."
Höll ni andra i bordets kant samtidigt då? Iband tillskrivs ju sådana här fenomen det som kallas den ideomotoriska effekten.
"Bordsdans är rätt så lätt att göra på ett kontrolerat sätt och att få borden att röra sig över golvet."
Det låter fantastiskt. Jag vet inte om vi menar samma sak med kontrollerat, men menar du att ni kan vara säkra på att ingen av deltagarna flyttar bordet med muskelkraft? I så fall är det ju en enastående bedrift och om du verkligen kan återskapa det i ett kontrollerat experiment så lovar jag dig evig ära och berömmelse
.
Jag har ett par bekanta som skulle kunna vara intresserade av att genomföra ett sådant experiment om du har lust och möjlighet.
# 42
Bara en fråga. Varför skulle någon överhuvudtaget vilja bevisa det för dig/er? Ni kommer ändå inte att tro på det som sker ..
Nu är tråden dessutom väldigt O.T…
U R us

Bords dans är ju egentligen en gammal metod att komunicera med ande världen.
Dom Värmlänska trollborden är ju ett exempel på detta.
Special byggda bord för att användas till ande kontakt trebenta bord tillverkade av Al och utan metall delar.
Där tillverkaren ber böner för att andevärlden ska använda sig av det.
Går fortfarande att köpa dessa bord men det fungerar lika bra med ett tre bent bord från Ikea för 199 kr.
Vi köpte in 2 trebenta bord från Ikea med metall skruvar och ej tillverkade i Al och när vi kom hem och provade dom så fungerade det direkt.
När det gäller bords dans så brukar man vara några stycken som lägger finger topparna på bords skivan utan att trycka med fingrarna.
Så ber man bordet att röra på sig oftast stämmer man upp i sång för att öka energierna för att det ska gå lättare.
Efter en stund kan man börja känna hur det börjar vibrera i bordet för att sedan börja röra sig över golvet i bland med sådan fart så man får springa efter bordet.
I bland har vi använt flera bord samtidigt så vi har haft flera bord som åker runt på golvet samtidigt.
Man kan även be bordet att svara på frågor och då be bordet visa ett ja ben o ett nej ben och är det ett trebent bord kan man även ha ett räkne ben.
Sedan kan man ställa frågor men var noga med att bara ställa en fråga i taget och att det går att svara med ett ja eller nej.
Vid några tillfällen då vi har varit mycket folk så har man stått i en stor cirkel i rummet med bordet i mitten.
Så har vi frågat vem i rummet som fyller år närmast i tiden och bordet har förflyttat sig till den personen.
Eller vem har flest barn så har bordet förflyttat sig till den personen.
Så här kan man ställa frågor och få en omedelbar bekräftelse på att det blir rätt svar.
Man kan använda sig av vilket bord som helst från trebenta bord i trä till stora matsals bord i ek som nästan väger 100 kg vi har även använt oss av plastbord och metall bord och det har fungerat vilket som.
Vid ett tillfälle så använde vi ett litet rottingbord och satt på golvet runt bordet då bordet började klättra på oss och förflyttade sig runt cirkeln genom att klättra på våra kroppar.
Ja varför detta och varför lyfta upp ett medium i luften o sväva i rummet.
Jo för att få en bekräftelse på att det finns en inteligent energie som kan förflytta saker.
I dom fysiska seanserna så är det ett sätt att höja energien o glädjen i rummet vilket underlättar andevärlden att komma igenom.
Det ultimata i det fysiska mediumskapet är när våra nära och kära kan matrialisera sig och visa sig så alla i rummet kan se anden i fysisk form.
Eller att man får en oberoende direkt röst då andens röst pratar i rummet med sina anhöriga.
Sist när jag var i England så började en röst börja prata alldels bredvid mitt ansikte.
Rösten pratade med paret som satt bakom mig dom kunde känna igen sin sons röst som avled 3 månader tidigare.
Det var samma röst, dialekt, samma tal fel som sonen hade och dom hade ett regel rätt samtal med varandra där föräldrar och den avlidna sonen började prata barndoms minnen med varandra.
Vi var över 90 personer i rummet och jag lovar inte ett öga var torrt efter detta samtal och alla i rummet kan höra denna röst.
Eller trancefigrations seanser där en mask av ektoplasma byggs upp framför mediumets ansikte som en gummi mask som börjar förändra sig till olika ansikten och där man kan få se hur ens egna avlidna nära och kära framträda så man kan se dom med egna ögon.
Även här så kan samtliga i rummet se dessa ansikte som framträder i masken.
När jag såg Carol Ellis från Wales som är en av dom bästa trancefigrations mediumen kunde man se både huvud bonader och glasögon på dessa ansiktena. Ena stunden såg man ett långt hår på huvudet till det förvandlades till ett skalligt huvud.
Där dom i publiken kunde känna igen sina avlidna anhöriga som visade sig i denna mask.
Detta är målet med det fysiska medium skapet men tar många års träning innan man når dit och då brukar dessa fenomen med saker som förflytar sig ske.
Man brukar säga att det fysiska mediumskapet är ande världens expriment verkstad.
Men ande världen klarar inte detta på egen hand utan dom måste ha energien från ett medium för att lyckas med dessa fysiska fenomen.
Lasse
#42 På tal om test Jonas: Har VoF nåt slags stående pris för den som lyckas utföra något övernaturligt?

# 42
För 3 - 4 år sedan var det ett par medium som genomförde ett sådant expriiment i Stockholm där man bjudit in medlemmar från VOF att delta.
Det var tyvärr inte så många från VOF som dök upp men några kom.
Där borden började röra sig och där dessa personer från VOF fick delta och lägga fingertopparna på bordet och undersöka det hela.
Dom skrev om detta på VOF och hade inga förklaringar till att borden förflyttade sig över golven och skrev om detta på forumet men blev då hånade av dom andra på forumet.
Så mycket var det testet värt tyvärr.
Lasse
# 45
varför skulle någon bry sig om era priser?????
U R us
Tack Lasse för din förklaring.
Nu minns jag att jag sett något liknande på tv där de på scen stod med bord och deltagare runtom, just så som du beskriver det.
Jag tycker det låter lite som "trolleri" Ja förstå mig rätt, men varför vill man att andevärlden ska lyfta oss? Vad är meningen med det, att få en kick (ej en negativ fråga, utan av nyfikenhet)
Ja det finns mycket olika tekniker för en kontakt med andra sidan, det viktiga är att var och en gör det som känns rätt.

För ngn månad sedan hade man en fysisk vecka på Artur Finley College.
Där man genomförde en del expriment med det fysiska medium skapet.
Där även forskare och vetenskaps män var inbjudna och deltog i exprimenten.
Vilket inte är så vanligt.
Vad jag hörde fick dom uppleva fullständiga matrialsasioner där man kunde se anden i fysisk form under dessa expriment plus andra fysiska aktiviteter.
Nu var jag själv inte där men pratade med en person som var med för några veckor sedan så jag kan inte redgöra hur dessa expriment gick till eller vad forskarna kom fram till.
Bara att det skedde fantastiska saker under dessa expriment.
Lasse
Jag tror att andevärlden vill att vi ska vara medvetna om deras existens- därför gör de sådana saker som verkar helt otroliga, och att de vill visa oss att vi har oanade möjligheter själva.
Att det inte bara är vår logiska värld som existerar.
Så tror jag
U R us
Ja det är klart att de vill
men varför just att bli lyft i luften, en klapp på kinden, en kram eller bara att veta räcker för mig 
Men sen att det hade varit fräckt - ja det är en annan sak 
Nää..jag vill inte bli lyftad i luften inte…
jag vet också att de finns så numera behöver de inte övertyga mig på det sättet
U R us

#43 och 47: Det finns ingen anledning att vara otrevlig
. Varje människa bestämmer själv vad de är intresserade av och nu vet jag att du inte är intresserad av just det här. Är det något annat jag behöver veta?
#45 Det finns inget pris med det finns en testkommitté som skulle kunna vara intresserad av att testa det här (trollborden):
http://www.vof.se/visa-testkommitte
#46 En viktig sak när man gör ett experiment är att man i förväg ställer upp exakt hur det skall genomföras och viktigast av allt att man tydligt beskriver vad som räknas som ett framgångsrikt respektive misslyckat försök. Om det var ett sådant test du talar om så är det ju beklagligt om tillfället gick till spillo.
En överenskommelse med testkommittén är nog bättre än en allmän inbjudan till medlemmarna i VoF (hur nåfdde de ens ut till dem?). Sen är det kanske bäst att ha någon slags domarpanel med oberoende eller åtminstone blandade och seriösa panelmedlemmar som bedömer utgången av testet?
#47 "varför skulle någon bry sig om era priser?????"
Lugn och fin nu
Priset är väl egentligen inte så viktigt, men det vore väl fräsigt med ett postivt test av ett övernaturligt fenomen? Jag skulle tycka det var ascoolt iaf och det tror jag väldigt många andra människor också skulle göra. Beroende på vad det är så skulle det ju också kunna förändra hela vårt sätt som vi ser på världen.
Jag är lugn
U R us
Tror det var den lilla flickan som är här som ville ha lite uppmärksamhet. Har lagt ihop 1 och 1 o kommit fram till det.
Knastervarning utfärdas!!
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"