Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: böckerfilmtips
Läst 1562 ggr
Lisbeth
0

Neale Donald Walsch

Hej!

Jag undrar om någon har läst Neale Donald Walsch böcker?

//Lisbeth

Elisabeth-J
0

Jag har läst väldigt mycket böcker men tyvärr så är jag dålig på att komma ihåg författarens namn. Just nu är alla mina böcker nerpackade för jag flyttar snart. Namnet låter bekant så det är mycket möjligt att jag läst en bok, får kolla det när jag packat upp alla böcker :) hoppas någon annan här kan ge svar!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Alven
0

Jeg har lest en del av hans bøker, Himmelske samtaler  bind 1-3, Tomorrows God og The new revelations.For meg, så blir det mye gjentakelser i bøkene hans.Har du lest en bok, så har du fått med deg det som er i de andre også.

Lisbeth
0

Jag gillar Neales böcker, en hel del kan jag ta till mig. Det tas upp allt ifrån politik, olika religioner, sexualitet, miljö och alla problem som världen står inför.

Det är också bra med böcker som kan läsas av kristna, ateister muslimer, ja av alla. Nu kanske inte alla läser hans böcker men jag tror att många skulle känna igen sig en hel del i dem.

Själv har jag diskuterat dessa böcker med en del andra på en numera nerlagd sajt Humanitys Team. Det var givande och intressant.

tinkerbell
0

Jag har ockå läsr två av hans böcker Samtal med Gud där han diskuterar allt,personligen gillar jag inte böckerna ,tror inte att Gud för sådana samtal med någon det är nog hans egna tankar.

miramis2
0

Jaaaaaaa, hans böcker o andemeningen i dom har tillfört mitt liv massor av inspiration aha upplevelser o tröst o förundran. Min övertygelse är att det är Gud för gud är i allt o alla sen va vi kallar det tja de e upp till var o en. Budskapen i böckerna har gett mig massor. Man får läsa dom om o om igen o finner nya saker i den takt man själv mognar för budskapen. Hört  uttrycken "när elenven är mogen så uppenbarar sig läraren". Läraren kan vara allt möjligt. Välinvesterad tid att läsa  hans böcker.

Anna-K
0

Som Neale Donald Walsch skriver…

"Du har fått sanning här.Du har fått glädje.Du har fått Kärlek.Du har fått alla svar till livets mysterier.Nu är det bara en fråga som återstår.Frågan är inte till vilka jag talar,utan vilka som lyssnar"

Personligen gillar jag hans böcker mycket!

tinkerbell
0

Det som stöter mig i Walsch böcker är hans lättsinniga tal med Gud o Hitler o om de miljontals judar som mötte döden just på grund av Hitler.Jag har svårt att tro på en sådan författare.Jag har sparat hans böcker men första tanken va att kasta dem i soptunnan.

Anna-K
0

Tänk lite omvänt därGladFrågan ställdes till Gud om "varför" dessa "elaka" människor som Hitler fått verka här på Jorden!Svaret var att även Hitler var en "budbärare" & idag skulle inte detta kunna hända eftersom vi lärde av oss den fruktansvärda tiden som Hitler "härskade".

Tara
0

Jag har läst Neale D Walsch böcker och tycker verkligen om hans sätt att skriva på.Har nyligen läst "De NYA Uppenbarelserna" och var tvungen att läsa ut boken på några kvällar, den berör verkligen och man får en annan syn på livet.Tror man på andlighet och det Gudomliga så läs den/Kram

miramis2
0

Tara! Tack för tipset ! Har ännu ej hunnit läsa den. Nu är jag jättenyfiken! Kram /miramis2

Tita
0

Akta dig för den som tror sig ha dom bästa svaren   ….. du har oftast dom bästa svaren själv .

Tara
0

Det han skriver om är ju att vi har allt inom oss själva…Vadå akta sig för är det, det han skriver om eller vad menar du?Kramiz

zeretki
0

#12 Jag trodde böckerna handlade om Gud? Då finns väl svaren hos gud och inte hos dig själv`?

Tara
0

Zeretki, jag rekommendera dig att läsa boken, däri finns svaren om man nu vill tror på dom…

zeretki
0

#14 Det är möjligt att jag kommer att läsa boken ändå men jag tror inte på Gud. :) Så vi får se.

tinkerbell
0

Snälla du Anna K ,detta händer ju hela tiden ,vi har inte lärt oss någonting ,titta på världen här uppe i Norden har vi det bra men se på Syd o Nord Korea ,nästan värre än under Hitler.