Spökar?
Jag bor i ett hus mitt ute i skogen. Jag ser ofta skuggor i hallen, samt badrummet (barnen ser också dessa skuggor). Jag blir väckt om nätterna av att det "hamras" i husväggen, även huden reagerar på detta och skäller. Jag känner ett stort obehag från min hall, där jag även ser skuggorna.
Mitt älsta barn (6 år) pratar om att det är ett barn här, som bara han ser. Även när vi haft barn på besök så har jag fått frågan om jag inte ska trötsa bäbisen som gråter, en bäbis som inte finns. Jag har länge trott att detta är tillfälligheter, eller att jag inbillat mej men idag så hände något som skrämde mig ordentligt. Jag pratade med min mamma i telefonen, gick igenom hallen varpå jag känner något som smeker mej i pannan. Jag skriker rakt ut, å ruskar ur håret och undersöker ansiktet (utifall att det skulle vara nåt djur eller så) huden sirrar sedan ut i halen en lång stund innan hon lugnar ner sig.
Jag är ny här på detta forum men min fråga till er är om ni tror att det kan finnas spöken/andar här hemma, eller om jag inbillar mej allt? Hur ska man isåfall gå tillväga för att få "lugnt" här?
Hej favola och välkommen till oss 
Jag tror inte du/ni inbillar er, vart skulle den "fantasin" komma ifrån i så fall? Däremot kan man inbilla sig att man känner något och genom det skrämma upp sig själv.
Så här på distans är det svårt att svara på vem som besöker er, men din son säger att han upplever ett barn hos er "som inte finns" så det kan mycket väl vara så, att något barn från andra sidan har upptäckt din son och finner en likasinnad?
Kan du söka kontakt med ett medium på er ort genom att Googla? Kanske kan denne hjälpa er att få kontakt och ett eventuellt budskap?
Jag får ingen känsla av att ni behöver vara rädda, även om det kan upplevas "otrevligt" (ofta finns det inget som vill göra oss illa)
Om du vill slippa känna dig rädd så kan du sätta dig på en lugn plats och be "högt" om att hjälp ur situationen (beskriv den) och att ni ska slippa känna er rädda.
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag skrev en lite mer "utförlig" förklaring längs ner i den här tråden:
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f30472288f47223c201b1e9-hjalp-traden
Okej, tack för ditt svar! Skuggorna har inte stört mej tidigare, men när det blir såhär påtagligt så blir det obehagligt. Min man arbetar som gravstensmontör, kan nåt ha "följt" med honom hem?
Ja det kan säkert vara så, men det finns många som upplever något hemma ändå, utan det yrket.