FÄSTINGARNA har VAKNAT!!!!
Jag gosade med Gurra på golvet och tog bort en liten, rund smutsbit (det är vad jag TRODDE att det var!!) och försökte knäppa iväg denna. Men när den hamnade på min nagel såg jag (UUUUUUÄÄÄÄÄÄGGGGGHHHHH!!!!!) att det var en FÄSTING!!! Jag blev vild och vroomade in i badrummet och slängde av mig kläderna och kollade jättenoggrant igenom kroppen, men ingen fanns där. Jag tog panikslaget upp kläderna från golvet och slängde dem i tvättkorgen. Sedan tog jag en handduk och gick ut ur badrummet på tå, nedtittande all the time så att jag inte skulle råka stampa på den och såg att den låg död på golvet intill stället jag "OOOOOÄÄÄÄÄÄ!!!" på. Jag hämtade en penna (för säkerhetsskull) och lirkade lätt upp FÄSTINGEN på spetsen. Sedan tog jag nya kläder och klädde på mig, sedan gick jag och visade FÄSTINGEN för mamma och nu skriver jag detta. Har typ fobi på FÄSTING. Uhhhhh…! Har typ fobi på FÄSTINGAR…
Usch ja, det är äckliga små kryp det där
Vem är Gurra?
Ja usch för dem :( Jag hade en vovve för många år sedan som hade lagt sig med fästingar i min säng. Dagen efter kryllade det av "bebis" fästingar. Att inte jag svimmade ;) Jag känner ett par som har drabbats av borelia via dessa och de har fått allvarliga biverkningar/symtom. Usch!
Sajtvärd på Övernaturligt
Borelia ska man se upp med, brukar väl gå bra att bota, men gör man det inte så kan det bli kvar permanent, med komplikationer.
jag fick borrelia av en fästing. jag blev jättekonstig och kunde glömma saker, typ gå och handla, i affären kunde jag inte minnas vad jag skulle ha, och att hitta hem igen, pratade lite sluddrigt och tappade smaksinnet i ungefär ett år. så nu är jag livrädd för fästingar.
har också haft neuroborrelia….var inte ett dugg kul kan jag ju lugnt säga……
men kolla i djuraffären, det finns några nya prylar som lär hålla fästingarna borta, inga gifter utan ultraljud eller nåt sånt, det hindrar dem att sätta sig fast…..kanske något att pröva för hunden, för stort för en katt….
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen