Chakra-sjukdomar?
Jag har en lite annorlunda fråga.
Jag får väldigt ofta, nästan ALLTID infektion eller inflammation i sår och liknande, nu senast lungsäcksinflammation. Får jag ett litet sår så kan jag ge mig tusan på att det inom några dagar är infekterat även om jag är jättenoga med att tvätta det.
Alla 3 gånger jag genomgått större operationer har jag fått inflammation i operationssåret.
Kan det vara någon av mina chakran som är i obalans? Kom o tänka på detta igår
Ayur vedisk medicin
När våra chakran är obalans
så får man också dåligt immunförsvar och nedsatt läkekraft.
Om du kunde svara på denna frågorna, så kunde jag kolla mer….
Häls/Joggan
1. Har du sett, dimma eller rök någon gång och det borde inte vara där?(Ektoplasma)
2. Har / hade du brusande / tjutande eller pipande ljud i öronen, i två eller i ett öra?
3. Har du någon gång upplevt, eftersom du låg i sängen, att du var helt förlamad (paralyserat) och en person/väsen var med i rummet?
4. Har du sett ovanligt ljus eller blixtfenomen (bollar) eller regndroppar någon gång i ditt hus / Lägenhet eller på andra platser?
5. Vaknade du någon gång mitt i natten i panik (tex mardröm osv) eller lider du av panikattacker ?
6. Har du hört ett ovanligt susande eller pulserande ljud någon gång, vars ursprung du inte kunde identifiera?
7. Har / hade du, konstiga störningar på elektronisk utrustning? (tex. gatubelysning gå av och på, lampor, radio. tvn klocka går på eller av, etc.)
8. Har du sett en dold person (figur) i närheten av ditt hus, eller säng?
9. Har du oförklarliga perioder av sömnlöshet eller sömnproblem? Vakna du på samma tid under natten ?
10. Känner du ibland konstiga vibrationer (bävande / pulserand ) speciellt när du ligger i säng?
11. Känner/kände du dig iakttagen, speciellt på kvällarna?
12 Har du sett ovanligt ljus som strålade framför ditt hus någon gång, eller genom fönstret?
13. Har du upptäckt hos dig ärr / skador någon gång, vars ursprung du inte kan förklara?
T.ex: små runda fläckar, enkla linjära ärr, tre kantiga fläckar, ärr på
munnen, näsan eller bakom, i eller rund omkring öronen. ?
14. Har du upplevt oförklarliga tids-luckor någon gång från en till flera timmar?
15. Har / hade du ibland yrsel eller balans störningar?
16. Se du ibland skuggor eller ljus reflektioner i ögonvrån?
17. Har du någonsin upplevt att någon slags objekt flytta sig , eller hade försvunnit, och på en annan plats åter uppfunnit?
18. Har / hade du konstiga upplevelse med telefonen (Tex. telefon gick mitt i natten, ingen svarar, osv)?
19. Upplevde du, att de ringde på dörren någon gång eller knackade eller att du hörde en röst som ropade ditt namn, deras ursprung, du inte kan förklara?
20. Observerade du konstig beteenden hos dina barn eller husdjur ?
21. Har / hade du ovanliga skuggor eller ljusreflexioner på dina foton ?
22. Känna du känslan av tex att svinga eller sväva, bli dragna eller någon som rör dig ?
23. Upplevde du, att en person (känd/okänt) stod bredvid din säng, du började prata, men den person svarar inte?
24. Vaknade du någonsin med en tung känsla i bröstet, så att du knappt kunde andas?
25. Kände du, någon konstig lukt hemma, som du inte kunde identifiera?
26. Hade du hjärtklappning ? ( vegetativa)
27. Tror du på reinkarnation?
28 Tror du på en (skapare, gud, arkitekt)? (Angående darwinism, kreationism eller intelligent design)
29. Tror du på djävulen (onda källa / demoner)?
30. Känna du känslan av att det kliar i skallen (som kryp i håret)
31. Har du problem med tänderna / tandköttet
32. Har du floaters/mouches-volantes?
33. Har du problem i solarplexus smärta /tryck ?
34. Har du vandringar av besvär? ( ett nytt symtom varje dag)
35. Har du problem med atlas kotan? (knäcka, låter eller smärta?)
36. Känna du dig ibland omotiverad, apatiskt eller depressiv? (Negativa tankar)
37. Känna du dig ibland styrd / eftertraktat av främmande makter?
#1 Det ska bli intressant att ta del av vad det blir för slutsats av dessa frågor :) Vart är dessa hämtade?
Sajtvärd på Övernaturligt
1. Har du sett, dimma eller rök någon gång och det borde inte vara där?(Ektoplasma) Ja
2. Har / hade du brusande / tjutande eller pipande ljud i öronen, i två eller i ett öra? Ja
3. Har du någon gång upplevt, eftersom du låg i sängen, att du var helt förlamad (paralyserat) och en person/väsen var med i rummet? Ja
4. Har du sett ovanligt ljus eller blixtfenomen (bollar) eller regndroppar någon gång i ditt hus / Lägenhet eller på andra platser? Ja
5. Vaknade du någon gång mitt i natten i panik (tex mardröm osv) eller lider du av panikattacker ? Ja
6. Har du hört ett ovanligt susande eller pulserande ljud någon gång, vars ursprung du inte kunde identifiera?Ja
7. Har / hade du, konstiga störningar på elektronisk utrustning? (tex. gatubelysning gå av och på, lampor, radio. tvn klocka går på eller av, etc.) Ooooo Ja
8. Har du sett en dold person (figur) i närheten av ditt hus, eller säng? Ja
9. Har du oförklarliga perioder av sömnlöshet eller sömnproblem? Vakna du på samma tid under natten ?Ja
10. Känner du ibland konstiga vibrationer (bävande / pulserand ) speciellt när du ligger i säng? Nej
11. Känner/kände du dig iakttagen, speciellt på kvällarna? om jag gör!
12 Har du sett ovanligt ljus som strålade framför ditt hus någon gång, eller genom fönstret? Nej
13. Har du upptäckt hos dig ärr / skador någon gång, vars ursprung du inte kan förklara? Ja
T.ex: små runda fläckar, enkla linjära ärr, tre kantiga fläckar, ärr på
munnen, näsan eller bakom, i eller rund omkring öronen. ?
14. Har du upplevt oförklarliga tids-luckor någon gång från en till flera timmar? Ja
15. Har / hade du ibland yrsel eller balans störningar? Ja!
16. Se du ibland skuggor eller ljus reflektioner i ögonvrån? ofta
17. Har du någonsin upplevt att någon slags objekt flytta sig , eller hade försvunnit, och på en annan plats åter uppfunnit?
18. Har / hade du konstiga upplevelse med telefonen (Tex. telefon gick mitt i natten, ingen svarar, osv)? Inte jag men min sambo nästan varannan natt.
19. Upplevde du, att de ringde på dörren någon gång eller knackade eller att du hörde en röst som ropade ditt namn, deras ursprung, du inte kan förklara? Nej
20. Observerade du konstig beteenden hos dina barn eller husdjur ?Ja
21. Har / hade du ovanliga skuggor eller ljusreflexioner på dina foton ? Ja
22. Känna du känslan av tex att svinga eller sväva, bli dragna eller någon som rör dig ? Ja
23. Upplevde du, att en person (känd/okänt) stod bredvid din säng, du började prata, men den person svarar inte? Ja men det var min sambos mormor
24. Vaknade du någonsin med en tung känsla i bröstet, så att du knappt kunde andas? Nej
25. Kände du, någon konstig lukt hemma, som du inte kunde identifiera? Ja
26. Hade du hjärtklappning ? ( vegetativa) Ja
27. Tror du på reinkarnation? Oja!
28 Tror du på en (skapare, gud, arkitekt)? (Angående darwinism, kreationism eller intelligent design) Nej
29. Tror du på djävulen (onda källa / demoner)? NEJ
30. Känna du känslan av att det kliar i skallen (som kryp i håret) Nej
31. Har du problem med tänderna / tandköttet Nej
32. Har du floaters/mouches-volantes??
33. Har du problem i solarplexus smärta /tryck ? Ja
34. Har du vandringar av besvär? ( ett nytt symtom varje dag) Nej
35. Har du problem med atlas kotan? (knäcka, låter eller smärta?) Nej
36. Känna du dig ibland omotiverad, apatiskt eller depressiv? (Negativa tankar) Ja!
37. Känna du dig ibland styrd / eftertraktat av främmande makter? Ja
En inflammation får du alltid i ett sår, det får alla människor. Ett sår är en inflammation. Det kan vara svårt att avgöra om ett sår är inflammerat eller infekterat, i sårläkningsfasen ingår "lite gegga" som är helt normalt. Om du är osäker på om du har en infektion så gå och visa upp det till din vårdcentral, du kan även be sköterskan visa dej hur du tvättar såret för att undvika infektion men även hur du sköter din handhygien för att undvika infektion.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med lungsäcksinflammation, vad skulle det ha att göra med ett sår?
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
Jag äter väldigt ofta penicillin pga inflammerade sår.
Lungsäckinflammation kan man få av flera orsaker, en orsak är om man har någon infektion i eller på kroppen
Eller så är det helt enkelt så att TS känner av andar omkring sig, tar in deras och grannars (plus andra människor i närheten) energi utan att förstå att det inte är dina egna känslor och tankar.
Lär dig att stänga ner ordentligt, be dina guider (på skarpen om så behövs) att hjälpa dig att hålla dig stängd hela natten samt fylla dig själv med ljus. Sätt upp en bubbla omkring dig, fyll den med ljus och tänk att bara sånt som är minst lika ljust som dig själv kan komma igenom. Fyll på den om och om och om igen.
Sen kan det också vara så att du har nedsatt immunförsvar, gå gärna in på http://alternativbehandlingar.ifokus.se/ och fråga vad du kan göra för att hjälpa kroppen. Till exempel kan Zonterapi eller akupunktur göra mycket.
Jag tror du svarar Ts för att hjälpa henne.
Du ger ts ett svar/en diagnos ut efter vad du själv har för tro, men min fråga kvarstår - vart är frågorna hämtade och vart finns fakta på att det här är svaret/diagnosen "bara" för att hon har svarat ja på flera frågor?
Jag överväger just nu att plocka bort inlägget då jag tycker att det strider emot hur vi bör uttrycka oss. Här lämnar du ett "klart" besked/diagnos vilken inte finns någon fakta bakom överhuvudtaget. Möjligen i olika trosuppfattningar men det här är lite över gränsen.
Får jag be dig Joggan att pm:a Ts ditt svar i #6?!
@fjäril
Har kommer svaret.
„vart är frågorna hämtade „
Mina frågor!
„vart finns fakta på att det här är svaret/diagnosen "bara" för att hon har svarat ja på flera frågor?“
T.ex Clearvision school Sydney Australia!
„Jag överväger just nu att plocka bort inlägget „
Gör det om du vill!
„då jag tycker att det strider emot hur vi bör uttrycka oss. „
Intressant!
Jag tycker att det handlar om begränsning och dessutom uppfattar det som diskriminering!
„Här lämnar du ett "klart" besked/diagnos vilken inte finns någon fakta bakom överhuvudtaget.“
Det stämmer! iallafall inte i din paradigm!
Hon har frågat och jag svarade,
jag är ledsen att du inte tycker om min svar!
Häls/Joggan
Nu har jag varit i kontakt med läkare som fastställt att jag har lungsäcksinflammation på båda sidor.
Jag är som mest medial när jag lägger mig och det är oxå då min guide 9 gånger av 10 kommer till mig och "pratar" men när jag börjar känna av min sömntablett så stänger jag ner mig, sätter en bubbla runt mig och slår diamant runt.
#5:
**Jag äter väldigt ofta penicillin pga inflammerade sår.
**-Nej, det gör du inte. Du äter penicillin pga en infektion du har i sår. Lekmän har ofta problem att skilja mellan inflammation och infektion. Ingen äter penicillin mot inflammation i ett sår, inflammation uppstår i ALLA sår, det är ett naturligt svar av kroppen att bekämpa skadan. Infektion däremot är när såret angripits av mikrober (kortfattat) och då får man ab mot dessa infektioner även om det är relativt ovanligt. Jag skulle nog ändå se över hur du sköter dina sår och din handhygien om du ofta drabbas av infektioner i sår. En del infekteras lättare än andra av mikrober och de vi har naturligt på huden som hör till vår mikrobiota (normalflora) kan orsaka sjukdom när dom kommer på fel ställe i vår kropp mha blodet, eller i sår.
Mvh, Anaid
"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud
okej infektion då. NÖJD?!
Jag sköter mina sår riktigt bra och tvättar och byter förband minst 1 gång/dag. Då jag under många år skar mig själv så vet jag hur man håller rent o lägger om men det hjälper inte.
Joggan,
Det här handlar inte om att kritisera din hjälp du erbjuder Ts eller att du har fel i din tro, vi försöker vara opartiska så gott det går.
Det vi vill förtydliga är att det kan bli lite fel att säga att si och så är det efter egen trosuppfattning. Jag själv är försiktig med hur jag väljer mina ord, även om jag är säker på vad jag tror.
När vi kommer till besatthet (jag har nämt det här tidigare) och andra liknande uttryck så måste vi gå in och redigera/säga ifrån. Precis som amandla förklarar så finns det ungdomar som läser här inne och många ("oinsatta") kan bli skrämda av att ta del av liknande trådar/inlägg.
Vad jag menade med att fråga dig vart frågor och "svaret/anledningen" kommer ifrån var pga att fler av frågorna säkert "stämmer" in på andra och det kan säkert kännas oroväckande för någon om det själva tror att de är utsatta för samma sak du beskriver.
Hur djupt är såret?
Om det går försök med….
Barnängen extra mild
Vispa upp i handvarm vatten lägga in såret minst 10min.
http://csimg.prisvis.se/srv/SE/000038349600824/T/340x340/C/FFFFFF/url/barntval-fast-5x85g-barnangen.jpg
Häls/Joggan
Jag är inte alls insatt i infektioner/varför ett sår inte läker osv, men vad säger läkarna?
Jag vet att min morfars sår på hans fot (nu är han givetvis äldre) aldrig ville läka, men de gick in och satte fart på blodcirkulationen och nu läker den bättre.
@fjäril
Ok, det är mängden av svaret med ”ja”
besatthet har jag inte sagt och menat!
Besatthet är någonting helt annat!
Energin i auran (rund omkring)
Energiförlust!
T.ex
Svamp är också en främmande energi.
men ingen fluidum.
Häls/Joggan
Tack Joggan för förklaringen, men vi undrar ändå vad du menar med främmande energi. Om det är svamp du menar så skriv det istället, det blir så mycket enklare att förstå 
Nej läkarna säger att jag har dåligt immunförsvar. Pratade med min guide om det igår då det är aktuellt igen o han bad mej be om råd här.
Jag tror inte jag har något "främmande" i min aura, det hade jag märkt. Däremot är jag, inte omringad men har en hel del från andra sidan här hemma.
Det du kan mena med "föremål i auran" är att min sambos mamma visar sig genom att "gå in" i min aura o ge mig en "stöt" och gör att jag blir iskall.
@
Det är jätte svårt att definiera exakt,
pga man inte exakt vet vad det är som befinner sig i auran,
det kan vara i värsta fall en eller flera jordbundna andar
och i enklaste fall en död fågelsjäl/insekter/föremål som drar/blockera energi.
Men detta befinner sig runtomkring kroppen när auran vibrera inte tillräckligt högt.
Låter kanske konstig med so är det i shamanism överallt på jorden.
Som sagt långt borta från att vara besatt!
Läkekonst ligga då att man kan lägga eller forma en gestalt på en konstant känsla vilket man måste upptäcka.
En känsla som man uppleva gradvis som osynligt främmande påverkning eller störning
av sin ” jag”, mentalt eller emotionalt.
Vanligtvis är det jätte lätt att får bort eller skicka bort energin om ljuset faller på!
Häls/Joggan
Alltså förlåt om jag skrattar men du menar att anledningen till att jag mår fysiskt dåligt just nu kan bero på att jag har en fluga i auran?
@stjej
Jag prata om en eksempel!
Tror du att en fluga kunde skada dig?
Men kanske flera blodigelarna i auran när de arbetar som en program!
Vi prata bara om energi som har fått en bild.
(Gestaltgivande)
Häls/Joggan
Nej jag är ledsen men tror inte på din teori.
Kan hända att jag har svarta "skuggor" eller luckor i min aura men djur eller människor eller bilar eller nått. Nej förlåt men det låter inte trovärdigt.
@stjej
Synd att du inte föstå vad jag skriver,
man kan väl knappast har bilar, människor eller djur i auran,
du borde läsa om.
Kontakta en av dom terapefter och prata med dom,
kanske dom kan förklara bättre än jag!
Kram/Joggan
Får prata med min guide om det där.
ja men du skrev ju att jag hade något främmande föremål i min aura… Hur ska du ha det?
#14:
Det var inte meningen att irritera dej, jag tänkte att du kanske ville veta om du ska säga att du har en inflammation eller en infektion bara för att jag själv inte tycker om att sga fel. Hoppas att dina infektioner ger med sej och krya på dej!
Det Joggan skriver om skriver t ex James Van Praagh delvis om också i två av hans böcker jag läst så jag förstår hur han menar och försöker berätta och hjälpa. Det är inte alltid så lätt när orden inte räcker till att beskriva det man själv vet.
ur Samtal med Gud
Men james är bluff har jag läst någonstans.
Fixade min aura inatt (eller inte jag men min guide) så nu är den hel o ren o fungerar bra..