Anden i glaset?
Om man kör Anden i glaset.Och frågar bra frågor.Varken om döden/framtiden eller frågor OM anden….. alltså fråga lite lätta frågor och bara några styckna.
ÄR det farligt eller osmart då? är det okej att köra
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f81c105d3b4fd768500062b-anden-i-glaset?discussions-1
Det är osmart, kort sagt dumt.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Man ska inte spela Anden i glaset, oavsett frågor.
Läs tidigare tråd så kanske du får en uppfattning och tar ditt beslut efter det.
Man vet aldrig vilken energi man kan få kontakt med, även om man ställer "vanliga frågor"
Jag skulle rekommendera er/dig att INTE göra det 
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3d47e988f4722b1f072291-anden-i-glaset?discussions-21
Sajtvärd på Övernaturligt
JA!
Jag har själv upplevt detta under min studenttid på 70-talet.

Jag gjorde så, men fick väldigt otäcka svar ändå för att jag var nyfiken typ…
Aldrig Anden i glaset, oavsett vart man befinner sig, med vem spelar det eller vilka frågor man väljer att ställa! 
Jag spelade det lite förr och det var väldigt obehagligt, det blev annorlunda hemma hos oss efter det. kändes som att det var någon där hela tiden, radion slog på sig fast sladden var ur och mitt fönster öppnade sig trots haspen. Jag har hört att man öppnar upp för alla andar; bra som dåliga och det är inte bra.
så gör inte det. Kram
Ojsan en tråd till om samma ämne….ok, läs gärna min åsikt i den andra tråden men måste bara få säja en sak…ni i denna tråd som använt uttrycket "spelar" om Ande i glaset….har absolut fel inställning enligt min åsikt och borde hålla sig långt borta från att ta kontakt med andevärlden. Det är inget spel eller en lek…det är allvar och man behöver kunskap innan man gör detta, studer andlighet och filosofi, förstå andevärlden och ha kunskap om ad som händer och hur man hanterar det…
Anledningen till att man inte bör spela Anden i glaset är för att det är just det man gör, man "spelar" med andra sidan. Man kan säkert tycka att det är spännande och lite roligt att se vad det är för eventuella svar man kan få osv. Anden i glaset är i sig ett sätt att kontakta andra sidan, men är man inte van och vet hur man med respekt kan kommunicera med dem, bör man låta bli. Dessutom kan man ta med sina egna tankar och rädslor vilket innebär att man kan få kontakt med "fel" ande/energi.
Ja nu blev det dubbla tankar/budskap från mig och Lady-Oona :)
Lady-Oona du har rätt i det.
kram:)

ta inte svaren för allvarligt bara
När det va Halloween så köpte jag en julia tidning (en sådan för typ bara tjejer hoppas ni förstår) och då stog det massa lekar man kunde köra och mellan dem stog det Anden i glaset :S bara en tanke som flög förbi hah ;)
Det är just det att människor tar det för en LEK som ställer till för de som vill testa "anden i glaset"….det är bara folks rädslor och fantasier som sätter igång allt den skit som händer vi sådanan tillfällen….och lika säker lika…
Ni tror väl inte att det är bara onda andar som dykr upp bara för att det är ett glas och en bokstavsplatta inblandad??? Hur tänker ni då?
Andevärlden existerar och vill bara väl….men allt fåneri gör att det dyker upp saker som ingen okunning kan hantera…och inte är det onda andar i alla fall, mer dumma människor.
Men det ska inte uteslutas att en och annan lekfull entitet har lust att leka med okunniga barnungar bara för att lära dem en läxa eller få dem att ta sitt förnuft till fånga…
Anden i glaset är lite granna som sprit.
Det kvittar hur ofta vi - som är till åren komna och som har varit med om ett och annat - varnar för hur fördärvligt det är, likväl vill de yngre göra om samma misstag som vi har gjort.