Anden i glaset
idagens söndagsbilaga afton bladet ,så svarar terry evans på en massa mediala frågor , bla så frågar en tjej om anden i glaset och Terry tycker ej att man ska hålla på med det, ville bara tala om det till er som undrar ,,för ibland läser jag här om folk som ställer frågor om Anden i glaset,,jag håller med Terry,
Nu i helgen så hittade jag anteckningar som var 35 år gamla. De var från en ”Anden i glaset seans”, 1977.
Jag hade ställt en massa frågor och fått konkreta svar. Nu med facit i hand så ser jag att inte en enda fråga blev korrekt besvarad. Allt var bara lögner eller format av mitt önsketänkande.
Så… Det är inte lönt att fråga ”anden” en massa. Det är lika bra att gå till brevbäraren eller tanten i glasskiosken. De har nog bättre svar att ge.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
Jag tycker inte att man ska spela Anden i glaset, oavsett om Terry Evans eller andra inte skulle hålla med. Men det var väl bra att han också tycker så 
Vi hade en tråd om detta nyligen.
http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/4f3d47e988f4722b1f072291-anden-i-glaset?discussions-21
Sajtvärd på Övernaturligt

jag tyckte anden i glaset va jätte kul och spännande när jag var tonåring,men så började det hända en massa konstiga saker och då slutade jag med det direkt..
Ja, det är bra att man har respekt för det. De finns säkert många som har testat på det någon gång men aldrig fått "till det" på riktigt.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det kan tydligen aldrig sägas nog många gånger:
Låt bli anden-i-glaset! Det är inte bra, ingen idé, så låt det vara, please…
och nu har tydligen Terry sagt det också
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
så med andra ord terry rockar!:)
Ok, det kan ju vara ett bra råd att låta bli att syssla med något man vet inget eller lite om, det vär ett bra råd i alla områden av livet.
"Anden i glaset" är inte mer farligt än något annat medialt arbete..det farliga är all skräp som skrivs om metoden och alla berättelser som folk säjer sig ha upplevt…de värsta spökhistorieran och den ena har minsann hört att den och den dog, såg nåt i en spegel, det dunkande i väggen osv osv osv.
Klart som bara den att folk blir uppskrämmda men ändå så vill man pröva, det är ju spännande och så är det lite förbjudet. Å så sätter sig ett gäng full med fördommar och rädslor och då kan vad som helst hända, man skrämmer upp varandra och för att inte tala om alla dess eneriger som kan skapa en massa fenomen som egentligen inte finns.
"Anden i glaset" är en förenklad variation av redskap som användes i Spritualismens "barndom" och det kom inga "farliga saker" eller onda andar genom dessa redskap men naturligtvis så började författare och sedemera filmmakare använda detta fenomen som en spännande skräckinslag i sina böcker och filmer för att skaffa läsare.
Jag tycker att man mycket väl kan använda olika redskap om man vill för att få kontakt med andevärlden MEN man ska vara påläst, veta om andevärlden och hur man kan bli kontaktad. Man ska också vara SERIÖS och inte bära på en massa rädslor och tankar om skräck och oinbjudna gäster. Det skapar precis det man är rädd för.
Varningar som finns av denna teknik är byggd på fördommar och dumheter. Och vet man inte vad man gör eller har någon kännedom av tekniken och andevärlden är det bara dumt att syssla med nåt man inte behärskar…hantera inte vassa knivar i köket om om det vore oslipade, man skär sig lätt i fingret då.
Denna fråga finns säkert i minst 20 trådar sedan jag gick med här 2006…
Anden i glaset och quijibräder är BIG NO NO