Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettintuitionsövningar
Läst 3221 ggr
[stjej]
0

våran Hall

Vet inte om det finns något i våran hall men jag hatar att ha ryggen vänd dit för jag känner mig ständigt iaktagen. Katterna sitter ofta o stirrar ut i hallen. Ursäkta dom dåliga bilderna

[stjej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från vardagsrummet/sovrummet

[stjej]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Från köket

Fjäril
0

Kan du få en känsla av varför du upplever det just i hallen?

Jag vet att jag för några år sedan alltid var "rädd" i hallen, speciellt när jag skulle låsa dörren, släcka lampan och gå ut i storarummet, det kändes alltid som om någon följde efter mig.

Jag vet inte om det var en "befogad" känsla eller om min själ upplevde det som om jag stängde ute "negativa" energier när jag låste dörren och att någon följde efter mig för skydd (ja dessa tankar gick då)

Lägg ett ljus i er hall (om du upplever obehag) och säg högt att det enbart finns glädje och kärlek i ert hem. Så gjorde jag då och gör än idag. Jag visualiserar ett ljus i varje rum, hur jag renar det från dagens energier och fyller dem med positiva känslor.

Vill du veta om någon söker kontakt. Sätt dig ner på golvet (eller en stol) och fråga. Lägg ett ljus runt dig först och be om beskydd.

Sajtvärd på Övernaturligt

[stjej]
0

Jag vet inte varför, det har kommit dom senaste veckorna.. Vet inte om jag har en portal där för de andar som inte hör till "vardagen" kommer alltid till hallen och jag känner mig alltid iaktagen när jag har ryggen emot. Har försökt att rena men det går inte… Tillochmed katterna kutar igenom hallen

tarotlasse
0

Det behöver inte röra sig om andevärlden överhuvudtaget.

Kan vara som så att det vid ngt tillfälle vid ett tidigare tillfälle skett ngt obehagligt i hallen.

Vilket skapar ett plats minne och precis som med psykometri då man kan läsa av ett föremål kan man känna av en plats.

Vilket många gånger skapar missförstånd en del tror det spökar osv  men i själva verket är det ett minne från en tidigare händelse.

Ngt man kan hantera själv genom att lära sig att hantera sin egen medialitet och intuition.

Så lär dig att stänga ner och var bara öppen när du ska arbeta med din medialitet o var stängd i övrigt så sllipper du dessa obehags känslor.

Skulle det var en ande så hade du märkt av denna ande även på andra ställen en bara i hallen.

Men även detta kan man hantera genom att lära sig att stänga ner så man inte känner av dom hela tiden.

För andar finns precis överallt i precis alla hus för ande världen lever här bland oss i våran värld enda skillnaden är att dom inte har ngn fysisk kropp utan är en ren energie.

Lasse

[stjej]
0

Det jag misstänker är att det är en portal där andarna kommer igenom i hallen. Försökte somna igår med ryggen emot men det gick bara inte.

Jag kan stänga mig utan problem men min sambo är öppen som bara den o drar till sig hur mycket som helst o då han inte tror på det mediala (trots att jag bevisat massa för honom då jag kunnat beskriva avlidna släktingar till hans sett att vara, prata, sitta o ja massa) så det spelar ingen roll hur mycket jag stänger mig när han är tväröppen.

Försöker få in han i en bubbla o lägger diamant runt men det funkar bara något dygn

tarotlasse
0

Jo det spelar stor roll för du är är öppen annars hade du alldrig märkt av detta.

det har inget med din sambo att göra.

Om du tittar på Det Okända t.ex så kan du hur ofta som helst att inte alla i hushållet som märker av anden som är på besök.

Utan att det är en person som är öppen som märker av händelserna men den andra i hushållet som är stängd märker inget ting överhuvud taget.

Så lär du dig att hantera din medialitet så bestämmer du själv när du vill känna av ande världen plats minnen osv.

När du inte vill känna av det så behöver du inte det heller oavsett om dom runt omkring dig är öppna eller stängda.

Utan endast du själv som styr över  detta ingen annan.

Detta med andeportaler har jag hört talas om men under alla år som medium och under alla hmbesök jag gjort så har jag alldrig själv stött på en andeportal.

Men varit på ställen där andra medium sagt att det skulle vara en andeprortal men inte märkt ngn skillnad mot andra ställen utan lyckats få det bli lungt där med.

Samma här stänger man ner så märker man inte heller av det o blir inte heller störd av det.

Lasse

[stjej]
0

Jag stänger ner mig så mycket jag kan. Däremot måste jag vara öppen när jag går o lägger mig på kvällen för det är då jag får bäst kontakt med min guide och kan föra en dialog med honom

tarotlasse
0

Det är då det är som viktigast att vara stängd.

Som en av lärarna på Arthur Findley College  Carol Ellis sa hon är ett av världens bästa trancefigrations medium och även psykoterpeft.

Hon sa att det viktigaste för ett medium är att vara stängd under natten för vår sömn är så oerhörd viktig för vår återhämtning.

Är vi öppna då för ande världen och våra guider har det ingen betydelse om i vilket medvetande vi befinner oss i utan  dom kontaktar oss ändå.

Vilket resulterar i en störd natt sömn och väldigt många medium bränner ut sig själva genom detta.

Är du inte bestämd och tillåter ande världen komma o gå som dom vill så hamnar man tillslut i  ett trötthetssyndrom och bränner ut sig själv.

Så det viktigaste att lära sig som medium är faktiskt att stänga ner och kunna hantera sin medialitet om man inte vill bränna ut sig.

Framför allt så ska du vara stängd under sömnen din guide kontakt kan du lika gärna ha under en halvtimmes Meditation innan du går till sängs eller ännu bättre på morgonen när du är utvilad.

Går du öppen för mycket är det lätt att man blir trött och deprimerad.

Lasse

[stjej]
0

Men jag stänger mig när jag känner att sömntabletten börjar verka.

tarotlasse
0

Varför i hela världen tar du sömntabletter om du inte blir störd i sömen eller har svårt att somna jag misstänker att du stänger ner och omedvetet öppnar upp direkt igen.

Ta ett rejält snack med din guide och var riktigt bestämd om att få vara stängd och få sova i fred hela natten.

Jag började själv med sömntabletter när jag var 12 år har under åren varit långtids sjukskriven för utbrändhet i 3 omgångar.

Sedan så fick jag lära mig hur jag kunde stänga och kontrolera min medialitet.

Så fungerar mycket bättre i dag men märker fortfarande under dom perioderna jag jobbar väldigt mycket medialt och är öppen väldigt ofta att jag får problem med trötthet och med sömnen.

Lasse

[stjej]
0

För jag inte sover utan dom, vare sig jag är öppen eller stängd. Det har absolut ingenting med andar att göra då jag började med det INNAN jag "blev" medial.

tarotlasse
0

medial det är ngt man föds med det är ett av våra sinnen så inget du fått på senare år däremot har du kanske inte öppnat upp fören senare.

Lasse

[stjej]
0

Därför jag skrev "blev" inom citationstecken eller vad hur det stavas