Dofter i drömmar.
Drömmar betyder mycket för mig, men jag har aldrig tidigare upplevt dofter i drömmar. I natt gjorde jag det. Det var en väldigt enkel dröm där en mörkhårig man står framför mig och smeker mig på kinden. När han gör det känner jag väldigt tydligt doften från hans händer. Det var alltså en VÄLDIGT tydlig doft, kan inte placera direkt var för doft men blomliknande ungefär.
När jag vaknade frågade jag sambon om han varit uppe och rört vid mig och omedvetet påverkat mina drömmar, men nej det hade han inte. Så doften måste på något sätt ha uppstått i själva drömmen.
Hur ska man tolka det? Brukar ni uppleva dofter i drömmar?
Hej Zynell,
Jag har faktiskt aldrig upplevt en doft på det sättet i en dröm, inte mer än att man påminns eller vet att det doftar vanlij som exempel.
Du kan inte se ett samband med något du behöver, saknar, tänker på osv? Blommor (du upplevde doften som blommor) vad betyder det för dig?
Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej Fjäril! Tänkte börja hänga lite här. 
Jag är inte helt övertygad om att det var en blomdoft, men jag får nog klura vidare på det här.
Kul att "träffas" oftare!
Har du bett om att kanske hitta en förståelse till drömmen, om vad den betyder?
Eftersom du har tänkt på drömmen så är det säkert något den vill säga dig. De drömmar vi glömmer av brukar inte vara "viktiga", inte för stunden i allafall.
Ja, eller hur! 
Att tolka drömmar är något jag tycker är kul och intressant, men det kan verkligen vara en rejäl huvudbry ibland. Jag försöker göra det så enkelt så möjligt och det lutar åt det du säger att någon försöker säga mig något. Hade en till dröm i natt som var väldigt speciell och annorlunda som jag försöker tolka.
Ja det är roligt, men jag tycker det är lättare att tolka andras drömmar
När jag läser/tar del av det så kan man mer gå på känslan "mellan raderna" än när man ska kika på sin egen dröm.
Men just att du kände doften. Om du fokuserar på att du kände en doft (oavsett vad det luktade), kan du förstå vad det innebär? Din näsa, ta emot dofter, känna dofter, fokusera på dofter?
Om jag ska vara ärlig har inte jag den blekaste aning vad doften kan betyda.
Första tanken som slår mig är att det kanske var ett sätt att få mig att minnas drömmen.
Ja, så kan det vara. Hoppas du klurar ut det! 
Drömmar är det undermedvetna språket. Där en man smeker dig i kinden.
Du saknar kanske ngt exotiskt som den mannen inte som kropp, men mer som dig själv som vill komma till en plats, du på ngt sett längtar. Det är en erfarenhet som etsat omedvetet på dig. Doften är bara en effekt av din känsla som du bygger för att "dölja" din längtan.
Jag tror att du har haft besök av en ande. Kanske din guide eller någon av dina släktingar från andra sidan, eller annan ande..
På något omedvetet plan har du sänt ut en önskan, och fått den besvarad av anden, jag ror att ni har någon gång haft en speciell relation, kanske i ett tidigare liv.
Doften han sände mot dig var ett kännetecken för att du ska komma ihåg vem han är/var.
Ofta använder andevärlden sig av just dofter för att bli igenkända.
U R us