Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 459 ggr
Anna-K
0

Pingstafton

Vill passa på att önska alla här inne en riktigt härlig Pingstaftonskväll!För mig symboliserar Pingsten Kärlek!Många som förlovar & gifter sig mm!Morsdag i morgon oxå,så det är absolut en Kärlekens helg!Varm kram till Er allaGlad

galdra
0

Morsdag ja-kärlekens helg?Vi som har sorg kanske inte tycker det.Snarare plågsamt.

Men ha en härlig helg ni alla/Galdra

Anna-K
0

Beklagar sorgen Galdra!Du har många andra som tänker på Dig!

Chatrine
0

Jag förstår faktiskt inte varför vi måste ha såna dagar? Jag menar man ska väl visa uppskattning ändå? det är som alla hjärtan, kul för alla som är singlar. O sen vi som har nån går och förväntar oss saker.. nää jag gillar inte sånt. Jag visar min uppskattning när jag känner att det är rätt för mig.

Anna-K
0

GladFint tankesätt!Personligen tycker jag om dessa dagar men det får inte bli för överdrivet eller för många av dom heller!

drutten53
0

ja ni dessa helger…är ett av våra stora sorg..för några år sen så tog min ängel studenten vid denna tid…så tankarna går då till ängel..kan inte gå ner på stan för att se dessa vagnar o ungdomar när dom firar sin student..så jag håller med galdra…detta är inget vi vill…men tyvärr vi måste det en då…när ni firar jul o pingst o midsommar o födelsedagar o morsdag…halloween nyår..då sitter vi här och saknar bara..vi som har misst våra barn…den smärta kan inget känna…bara dom som har gått igenom detta att missta ett barn…den smärta   ja det finns inte ord att beskriva..men glad pingst till er allafall

Anna-K
0

Sänder en varm kram & en tanke med kraft till alla som har sorg..

galdra
0

#5 Kramar till dig…Gråter

Tiia
0

Samma här ,sänder en varm kram till dem som har sorg

Jag brukar inte fira morsdag,mina båda föräldrar finns i andevärlden för länge sedan.Själv har jag inte heller kunnat bli mamma.

EwaKristina
0

Galdra och Drutten,tänker på er!/Ewa

Opal
0

Jag önskar er alla en trevlig pingsthelg. Idag firade vi morsdag ute på landet härligt, för imorgon ska jag på konfirmation. Min brors pojk ska konfimeras, tänk va tiden går fort. Jag minns när jag höll honom i min famn när dm kom från BB.

Elisabeth-J
0

Jag vill önska alla glädje, frid och överlämna kramar! 
Själv var jag nyligen vid graven och lade på jord, dem har inte ens sått gräs där än Ledsen  så vi får fixa det själva!
Ja det känns tungt en sådan här helg, saknaden är så stor!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

galdra
0

#9 + #11 vi vet att ni är bredvid oss.Tack…Jag glömde bort det igår och det slog till hårt idag….

Thinka
0

Tänker på er som har sorg. trotts att det gått snart fyra år sedan min mamma gick bort så känns det konstigt att inte köpa nån morsdagspresent längre. Köpte i alla fall en ros i kruka som jag ska plantera på graven imorgon fm.

Elisabeth-J
0

#13 Men Thinka, det är ju en jättefin morsdag-present Glad

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

zeretki
0

Själv så firar jag inte pingsten alls. Det är som vanlig helg för mig. :) Dessutom vet jag egentligen inte vad pingsten är, mer än att det är kristet.

april4
0

Håller med dig drutten53. Även jag har forlorat ett barn och den smärtan kan inte beskrivas med ord och önskar att ingen skulle behöva gå igenom det. Önskar alla en fortsatt trevlig pingst.

EwaKristina
0

Likadant här.Firar inte heller.Och det just för att man inte orkar.Denna vecka har varit oerhört intensiv,den stundande pingsten,och mors dag.När man kommer hem,vill man bara egentligen dra för persiennerna,låsa dörren ur med telefonen och bara vara i lugn och ro..Det är inte vad det varit med varken storhelger eller vanliga helger heller för den delen.Öppettiderna ska hela tiden förlängas,av orsak som att kundens behov i centrum.Kundens behov SKA vara i centrum,men hittills under mina handelsår har då ingen kund krävt längre öppettider.Med tanke på alla nedskärningar som är idag,även hos oss,så är jag i alla fall tacksam att jag inte arbetar inom vård och omsorg eller inom läraryrket,där det pressas ännu mer.Förstår inte vart vi är på väg,allt handlar bara om pengar.Ingen ser till människorna.Vi har alla blivit slit och släng-produkter,för är du över 35 år så är "bäst före datum" på anställd passerad för längesen./Ewa

galdra
0

#17 Bra sagt.Jag förstår dina känslor jättemycket.Utmattad när man jobbat klart-ingen ork att ta hand om sig själv.Man ger och ger.Och man skapar nya behov hela tiden=längre öppettider och alla dagar på året.Varför det-om man har stängt så är det stängt,och kunderna anpassar sitt handlande efter det…

Jag tänkte på det här med Mors-dag.När jag gick i småskolan fick man göra egna kort,till mor och far.Vi hade inte vår pappa i livet men skulle ändå göra korten och ta med hem.Mamma blev vansinnigt arg.Men på den tiden skulle man bara knipa.Jag hoppas det inte är så idag,att barnen måste göra kort till nån som inte finns…..

EwaKristina
0

#18 Min far gick över då jag var 6 år,och jag minns än idag hur jobbigt det var just i skolan då alla gulliga kärlekskort skulle ritas och målas.Då fick man rita vare sej man ville eller inte.Många barn tyvärr som har det jobbigt dessa speciella dagar.Och för de föräldrar som mist barn,är denna dag en oerhörd plåga.(Som om de inte har nog alla andra dagar)Sen önskar jag att de som har förmånen att ha sina  föräldrar kvar i livet,visar den uppskattning och kärlek man känner.Ta vara på varandra./Ewa

Bybo
0

Som barn ville mina föräldrar inte ha någon mor eller farsdagspresent. Sen om vi ritade en teckning iaf, så blev de så klart glada ändå. Som vuxen firar jag fortfarnade inte….

Ha en skööön Söndag/ Pia