Liten fråga
Jag har en fråga.
Jag har haft ett grymt tufft år och varit nära döden mer än 1 gång.
Under denna tiden kände jag att något fattades men jag förstod inte vad.
Häromdagen dök plötsligt min guide upp och då insåg jag att det var HAN som fattats…
Försvinner guider när man mår riktigt dåligt psykiskt eller har jag bara inte sett honom?
Gudier försvinner inte, när vi mår dåligt, tvärtom Han/Hon är alltid där…det är vi som inte alltid är närvarande….så visst har du rätt i ditt antagande.
Ibland är själen så upptagen med LIVET och alla utmaningar att vi inte har tid att lägga fokus på det som sker inombords i själens riken, det händer för mycket.
Så var inte orolig, du har alltid en hand över dig.
Hej stjej, Du har fått så kloka ord av Lady-Oona så jag kan bara säga att jag håller med i det hon skriver. Det bästa man kan göra är att lägga fokus på sig själv under de perioder när man kan känna sig nere och ta sig tid till att meditera. Sätt dig ner för att koncentrera dig på din andning och att du fyller dig med nya positiva energier. Be din/dina vägledare att vara med dig på vägen. När vi som sagt är i obalans så når de inte oss utan står nästan bredvid och "puttar" på oss, "vi vill ju hjälpa dig" När vi ber dem om hjälp så kan vi också ge en tillåtelse till att de griper in och hjälper oss ur situation. Be dem vägleda dig rätt på vägen. Kram!
Sajtvärd på Övernaturligt
instämmer med de ovanstående.
Jag håller just på och läser Lorna Byrne, Trappor till himlen.
Hon beskriver så vackert hur änglar alltid finns där, alltid, och särskilt när vi har det svårt.
Så tror jag också att vi inte ska fundera så mycket om det mediala just när vi mår dåligt. Det kan bli trassligt då, eftersom vi inte ser så klart som annars eller är helt i vårt "jag" när vi är i kris. Men att känna trösten att bara veta det finns någon som ser till en, även om det är mörkt omkring, det kan man alltid göra.
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja han borde ju funnits där för jag har verkligen haft änglavakt några gånger. Men ja det var så underbart när jag kunde höra o se honom igen!
hej Stjej, guider försvinner inte för dig. Men när du mår dåligt så kan det vara så att du kopplar ned dig och drunknar i dig själv i ditt problem i detta fall. Detta skapar problem att nå utåt.
Kan ta ett lätt exempel för dig, om du blir arg så ser du inte världen och hör inte vad andra säger lika bra för du är inne i din känsla. Detta för du inte ser annat än ditt problem, när det lättar av börjar du höra igen. Du ser då att du har folk som bryr sig, även om du i din ilska ansåg ingen bryr sig.
Har en fråga till.
Kan katter se andar precis som vi? Eller är det bara vissa katter som kan precis som människorna? En av mina katter (den äldsta) kan stirra ut i våran obehagliga hall o när jag kollar så står det en ande där…
Jag tror att katter (säkert hundar också) är de djur som är "mest" andliga. Det kan vara så att vissa är mer öppna som oss människor, precis som du säger.
Jag har också tron att djur kommer tillbaka ganska snart (i en ny fysisk form) Mina katter som exempel har jag en stark känsla av att de "är" tidigare djur som jag haft (som stått mig nära)
Sajtvärd på Övernaturligt
Där sa du något!!!! Snövit hatar att bli buren o jag förlorade min bror för 5 år sen och han hatade att bli kramad o ville ofta vara ifred o drog sig undan, precis som snövit!
Cissi kan mycket väl vara min sambos mor som dog förrförra året och var en väldigt fin dam vad jag fått höra..eller e det hans mormor som återkommit *funderar*
Det är troligt att katter, hundar,hästar ja alla djur kan se energier. Det vore konstigt om dem som djur inte kan det men vi som djur kan det. En fördel de har är just deras varande, de ser bara vad som finns nu. Men ett djur har kropp, hjärna och hjärta. Den kan känna kännslor. Däremot liksom oss människor, så är de olika duktiga på det. En del jätte bra andra mindre bra. Jag prövade en katt på en fest jag råkade vara på, och den följde min ande, jag sade till folket titta nu blicken och huvudet kommer dra åt höger, det gjorde den nu vänster o det gjorde den så det går och pröva.