Åååååååååå jag saknar
min Jesper… <3
Jag har mått så himladåligt nu et tag och inte känt av honompå länge..
snälla nån,,, kan någon säga mej,,, finns han kvar hos mej?
mvh Linda
Hej Linda, Det är lite svårt att svara (eller egentligen så finns svaret hos än själv oavsett) då vi inte vet vem Jesper är? Du har upplevt honom nära tidigare, varför tror du inte att det är så nu?
Sajtvärd på Övernaturligt

#1 Hej fjäril.
Jag förstår att det är svårt att svara..
Jesper varmin bonusson, han dog i en mopedolycka den 13 okt 2009 endast 15 år gammal.
Du frågar om jag känt av honom tidigare,,
jag skulle nog vilja svara ja på den frågan men jag är osäker,, jag är fortfarande i det stadiet där jag undrar om jag inbillar mej allt jag är med om.
Men jag skulle nog säga att han varit närvarande förut,
jag har inte känt av honompå ett tag,, ej heller in pappa ej heller min vän så just därför tror jag att det är jag som "stängt av" på npgot ofrivilligt vis.
Jag vill så gärna,, säkert lite för gärna att jag tror att det sätts upp spärrar för mej själv.
Jag vet bara inte hur jag ska ta mej ur det och börja känna igen,, kunna ta in…
mvh Linda
Hej, Jag beklagar din bonusson! Han tas säkert väl om hand av de på andra sidan för att känna sig trygg och älskad. De gånger vi känner oss lite nere av andra orsaker kan vi bli lite låsta som du själv säger, vilket gör att det är svårare att nå oss. Men du kan vara säker på att han finns med dig/er även om du inte tycker att du känner av honom som tidigare. Varje gång han poppar upp i tanken så är han säkert nära men för att känna tydligare så behöver du nog känna en ro i ditt inre. Om du läser tråden "Liten fråga" i menyn så finner du lite tips, det är ung samma svar ni eftersöker, även om den tråden handlar om kontakt med sin vägledare. Alla fina tankar till dig! Kram Fjäril
Sajtvärd på Övernaturligt

han kanske har det bra nu, jag har mist båda mina föräldrar och jag känner nästan aldrig av dom , jag har bara en känsla av att dom har det bra, se det så, jesper kanske har fått ro på andra sidan
Självklart finns han kvar. Man får ju tänka på att man även på Andra sidan har ett liv. Det är ju inte så att man bara sitter och rullar tummarna eller ständigt förföljer människor ;-) Han kanske helt enkelt just nu är upptagen med sitt.
Han behöver inte vara hos dig för att vara med dig! Så han kan ändå fortsätta med sitt samtidigt som han följer ditt liv.
Eller så är det som du säger att du "spärrar" dig själv genom att vilja för mycket.
Annars så är detta ett mönster som jag så väl känner igen. Att efter någon gått bort så känner man ofta närvaro som sedan blir allt mer sällan ju mer tiden går. Har själv en bror som gick bort år 2010 och efter hans död så kännde jag av honom nästan i stort sett dagligen. Nu för tiden är det alltmer sällan. Jag tar det dock som ett Tecken på att han har sitt att sköta. Och ibland när man minst anar kan han ge ett litet Tecken ifrån sig.
Där kan jag nog svara. Hade ett väldigt jobbigt år och kände knappt av någonting. Nu har jag harmoni i mitt liv och de från andra sidan har dykt upp igen (alla på en gång)