Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettandlighet
Läst 5371 ggr
drutten53
0

mediala linjer

Vaför har en del medium betallinjer?… ena stunden skrivs det om att pengar styr för andra medium i branshen… men vad är det att låta oss betala 19.90 per minut för medial vägledning…. en halv timme kostar 600 plus moms… men va får man av det… inte mycke som stämmer… Är det andlighet…? inte för mig varje fall… va tycker ni…?

Anna-K
0

Drutten53

Jag har en medial linje & kan tänka mig att det är bråk du är ute efter!

Jag har många nöjda klienter & referenser finns om du vill ha dom!!!????

Man väljer väl själv om man vill ringa en telefonlinje eller???

Vet att du varit in på min sida så jag förstår vad du är ute efter…!

//Anna

Tina-O
0

Håller fullständigt med dig. Jag har själv aldrig testat, då går jag hellre till ett medium. Det blir också billigare.

Fdtr
0

Jag fattar det inte heller..

Om jag någon gång kommer att jobba som medium så hoppas jag kunna  jobba utan att sätta något fast pris på mina tjänster utan istället ta emot donationer.

På så sätt skulle någon utan pengar för stunden också kunna få en sittning om det är kris, man kan betala när man kommit på grön kvist igen. Om någon upplever att en sittning inte ger något skall de inte behöva betala något. Skulle det sedan klarna för vederbörande efter en månad så är det välkomna pengar då också. Om någon är rik och har råd att betala en större summa kan de få göra det om de tycker att det varit värt det.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Aschberg_alter_ego
0

drutten53, tänkte du igenom detta noga innan du la inlägget??? Vad tror du en konsultation hos ett medium kostar!?? Låt se….Oj det blir ungefär likadant, eller hur !? Nä, ta och fundera lite mer innan du "kastar" dig över något/någon igen !!

Aschberg_alter_ego
0

Sedan vet jag att Anna mfl är ett ÄKTA medium då jag har erfarenhet av möten tillsammans med bla henne !

Njut av dagen !

Elisabeth-J
0

Nu får ni ge er!!! Här har det inte förekommit något namn utan allmänt angående betallinjer. Om ni känner er träffade får det stå för er. Men kom inte in med påhopp och otrevliga kommentarer till andra medlemmar!!! Vad har ni här att göra egentligen? Jag ser i alla era inlägg att ni ville komma hit för att störa och smutskasta. Tänk på boomerang-effekten, så var försiktiga med era tamkar och agerande! Jag uppmanar er att läsa skrivreglerna ordentligt!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tarotsanna
0

Det är väl ett bra komplement till kunderna. Om man behöver hjälp snabbt så slipper man ju boka en tid och vänta flera veckor innan man kan få ett svar.

Visst kostar det men det är man ju medveten om när man ringer. Man väljer själv Flört

Anna-K
0

KyssHåller med Dig Sanna!

Man väljer själv!

Ljuskram till Dig

//Anna

Tina-O
0

#6 Bra Elisabeth att du säger i från.

Anna-K
0

Elisabeth!

Jag tror att du innerst inne vet att jag inte kommit hit för att förstöra!Jag är glad över att du gör ett fint arbete för att få medlemmarna här att må bra!

Åsikter fick man väl ha & jag har inte anklagat någon,bara ställt frågor!

Ljus

//Anna

drutten53
0

Hej Anna-K…vad då jag är ute efter bråk…nej nej vännen det är jag inte…

Kul att höra att du har många nöjda kunder..

Av egen erfarenhet   så ringde jag till ett medium..som jag hitta  på nätet…det jag fick.. från denna person..gjorde mig fundersam o ledsen…så efter detta har jag aldrig ringt till något medium mera..jag betala min halvtimme på 600 kr..tänker aldrig mer ringa…  Ska jag ha svar på något..då blir det privatsittning..och så blev det…och jag valde noga mellan olika medium…och hitta ett  väldigt bra…har även hittat några till som är bra….och det är jag glad för..så jag anlitar alltid dom nu…hoppas oxå att jag hittar flera bra i framtiden…för personligen tror jag att det är bra att anlita olika medium…

Jag väljer med mycket omsorg o nograndhet..och det är väl inte fel gjort av mig..eller..för man vill ju har något för pengarna…för att mista ett barn…är inget jag önskar min värsta fiende äns…för den som ej har mist ett barn.. vet inte hur det känns…bara dom som har vet det…så jag hoppas att du förstår då mig att jag är noga…dom ord man får av sitt barn.. från andra sidan…det berör mitt hjärta mycket djupt..förstår du hur mycket det kan glädja en mor…inget mer sakt om detta..för nu rinner mina tårar..ner på kinderna…saknade är stor

jo visst väljer man själv..det är ju på det viss man lärs sig oxå..men man gör det nog bara en gång om man träffar på ett som man fick dåliga vibbar från…men jag kan ju bara svara för mig själv….

ja visst har jag varit inne på din sida här på övernartuliga ..var det fel av mig..får väl be om ursäkt då…

jag peronligen tittar in på många mediums sidor…har många här på mina favoriter…jag personligen tycker det är intressant att både läsa och ser bilder och se vad ni medium har att erbjuda…både böcker cd stenar m.m….men får väl sluta med det då..

har en liten fråga då..hur ska ni då alla medium ..få personer till er…. om det nu kanske är förbjudet att titta in på era egna länkar…

sen…vad menar du    ( förstår vad jag är ute efter)…

nu hänger jag inte med…ber åter om ursäkt att jag titta in på din sida här på övernartuliga..kommer inte att upprepas….kram

MariaJ
1

Då man arbetar på linje ( om man inte har startat en själv) så tillfaller det inte några 19.90 i pengarbörsen. Kanske en femtedel, men då är inte skatten dragen.

Jag vill nog hellre skriva att 2 kr / min :-)….dvs, ca: 120kr/ tim…så det är inte pengarna som lockar för min del. Jag har valt telefonlinjen för att ev, kunna hjälpa de som bor längre iväg. Kanske kan min medialitet eller kunskap förändra och hjälpa någon att gå vidare. Vi ska inte glömma bort att det finns oerhört många som skulle vilja söka sig iväg till ett medium eller få råd och stöd, men som väljer att ringa till en linje istället. Det finns många som känner sig trygga då de kan ringa hemifrån. Så länge man arbetar seriöst och med goda avsikter, så ser inte jag något problem i att vara på en linje.

# 3 Fdrt,

Vill även tillägga att jag har gjort många båda sittningar och behandlingar gratis. Jag kör fortfarande behandlingar gratis för mina olika grupper som jag har. Jag hjälper inte människor för att få en massa pengar, utan för att man med kärlek och ljus vill hjälpa.

Jag kan däremot tillägga att jag inte kommer att arbeta på linjen hur länge till som helst, då jag har lite andra planer för min framtid och utveckling.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Anna-K
0

Kära Drutten

Ta det inte så…!Jag vet att det finns bra & dåliga medier på dessa telefonlinjer!Tråkigt att du fick negativ erfarenhet av Ert samtal!Men man ska inte "dra alla över en kam"!

Givetvis är du välkommen på min sida…!Men efter all turbulens som varit så blev jag fundersam..!Självklart anser jag som medium att det allra bästa är att möta sin klient "öga mot öga" då jag också tolkar klientens aura förutom andekontakten!

Mycket ljus till Dig

//Anna

Elisabeth-J
0

#10 Du får självklart ha åsikter men att anklaga mig för att ha spridit förtal är rena anklagelser, och nu i den här tråden anklagar du Drutten för att skapa bråk. Det är så otroligt ledsamt och tråkigt Anna! Jag har låst den tråden som heter medium för jag tillåter som sagt inte mer tråkigheter här inne. Som jag skrev där: alla är välkomna här med kommentarer i en positiv anda. Sådana anklagelser mot mig och andra medlemmar tillåts inte mer. Man kan skriva till mig privat istället om man tycker det är sårande med inlägg eller vill rikta kritik mot forumet eller medlemmar.

Elisabeth 

MariaJ
0

Vad är det som händer här ? Jag har inte varit inne så mycket på nätet, men kom in nu och läste dessa inlägget.

Jag vill ge er ljus och ny energi över sajten. Inga tråkiga påhopp mer eller dömmande ord till någon. Se hellre vad sidan har åstakommit…Ni är ju över 500 medlemmar nu.. Jätteskoj !

Så nya tag, och nya positiva inlägg  !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

drutten53
0

Anna-K..jag har absolut inte dragit alla över en kam….men personligt så råka jag ut för detta..och kommer därför aldrig ringa mer till något medium..utan öga vid öga…kommer det bli för min del…

där kan jag säga på en gång om jag var nöjd eller ej…ett telefonsamtal..där kan du inte säga något…jovisst du kan yttra dig…men telefonräckningen blir du inte av med…

sen inlägg 4-5…ja tänkte noga..och sen tänkte du noga..när du skriver ANNA???

som att denna halvtimmen kosta mig 600…hade jag val mitt medium som jag hitta efter på en privatsittning  så gav jag en mycket mycket billigare summa..och var där i två timmar…skulle jag ha varit i telefon dessa timmar..hade det kostat mig 2400 kr…jag kan säga att jag min summa låg långt under 400 kr…

sen oxå väljer man ju själv medium…kolla bara på priserna på andarnas kryss nu..vi väljer själv…man gör bara 1 misstag..iallafall jag..man lär sig så länge man lever…kram

glömde säga att jag har även kontakt med ett medium..och denna personen har ännu inte tagit betalt..så det finns även medium som inte tar betalt..så det finns hjärterum oxå..personen vet vem denne är..och ett JÄTTETACK till personen…kram

Marwe
0

#0 Tycker också att 600 plus moms är mycket för små inkomster, har ingen aning om det är skälig kostnad eller inte men jag vet att på verkstan tar dom 750 plus moms i timmen så man får väl prioritera. Glad Jag brukar skämma bort mej med fotvård eller healing ibland, inte heller gratis men det är det värt!

Jag tycker att ingen ska behöva skämmas för att ta betalt för sina kunskaper, så länge det är en skälig summa och inga ocker priser, det har ändå kostat en slant (i tid också) att få kunskaperna och alla behöver vi ju en inkomst.Glad

zeretki
0

Jag har svårt att tro på att den mediala kraften finns över telefon eller email. Jag är medveten om att många har varit med om att det funkar för dem, men jag själv är skeptisk. Och ja, det kostar fruktansvärt mycket med dessa telefonlinjer. Om det sen är värt det, det måste var och en avgöra.

Vill jag ha kontakt eller hjälp så ska det vara en personlig kontakt, annars får det vara.

#1 Anna K, ditt första inlägg är onödigt otrevligt och att anklaga Drutten för att enbart vilja ha bråk, hon som är en sån underbar person och ALLA här vet att hon är så känslig och försiktig med att inte såra andra.

Du behöver inte ta åt dig eller vara otrevligt för att framföra din åsikt. Du kan helt enkelt säga att dina kunder varit nöjda, så hade du fått din åsikt på pränt. :)

Alla har rätt till en åsikt men man ska framföra den på ett bra sätt också!

CarolineO
0

Jag funderar lite som fdtr om jag någonsin skulle kunna jobba med detta skulle jag inte heller vilja ta fasta priser egentligen… Men dock tror jag att det är nödvändigt. Annars vet man ju aldrig om man har råd med mat den dagen… Tänk om man en månad har sittningar till bara personer med dålig ekonomi och ingen av dem kan betala då… Hur ska man då överleva själv den månaden?     Jag tror mer att man är så illa tvungen att ha ett "huvudpris", blir man sen kontaktad av någon som man märker verkligen har behov av en sittning men inte har pengar ska man givetvis hjälpa den personen i alla fall.   Men man måste ju säkra sin inkomst först….

Elisabeth-J
0

Det jag ogillar med linjer är att om sittningen inte blir bra för kunden så kan han eller hon inte få tillbaka sina pengar vilket borde vara det sunda förnuftet. Är man anställd på en linje så blir det inte mycket i lön, har man en egen så blir det mer men trots det så är det kunden som får betala. Jag personligen anser att 20 kr/min är vansinnigt dyrt. Jag har själv arbetat på en linje men blev utbränd, jag tyckte synd om dem som fick betala så mycket och många levde med redan ansträngd ekonomi, kunder blev ruinerade och fick telefonerna avstängda pga att dem inte hade råd till räkningen. Många som ringer är beroende pga att dem mår dåligt och söker hjälp, men det kan stjälpa också. På en linje med 20 kr/min så blir det ca 1200/timme + moms. Privatsittningar kostar oftast mellan 400-600 och man kan få pengarna tillbaka om de inte är nöjda. Sen är det bra att det finns möjligheter för människor som söker snabb hjälp att få det genom en linje och att det finns duktiga personer som vill arbeta med det, så jag dömer ingen som har eller arbetar på en betallinje. Det här är bara mina erfarenheter, känslor och åsikter.

Elisabeth 

Elisabeth-J
0

#15 Tack Maria! Du är saknad nu när du flyttar och inte kan vara här lika ofta, men snart är du med igen =) Kolla inkorgen, jag har skickat pm till dig.

Kramar/Elisabeth

Elisabeth 

Fdtr
0

#19 Om man "bara" arbetar som medium förstår jag att man vill veta hur mycket man har att röra sig med varje månad. Om man har det som en "extra" sysselsättning XX antal timmar i veckan (som jag tänkte på men missade att skriva) kan man själv bestämma sig för hur man vill göra utan att känna sig tvingad att ta betalt.

#20 Hade en ingift släkting som precis som du beskrivit sökt hjälp via astroligi/medium/spålinje och sedan inte haft råd att betala. Går du till ett medium får man se till att ha pengar med sig och betala för sig med en gång, ringer man en astroligi/medium/spålinje ser man väl inte förrän telefonräkningen kommer hur mycket det egentligen kostat i kronor och ören. Jag kan tänka mig att det drar iväg till mer pengar än man trott när man ringde upp, oavsett vilken ekonomi man har.

Det är ingen vits att ha huvudet upp i det blå om du inte har fötterna stadigt förankrade på jorden.

Perla
0

drutten

En betallinje kan ju vara ett sätt att ta betalt utan att personligen begära betalt av kunden. Visst kan det tyckas vara mycket pengar om man har små inkomster men oftast är det bara en fråga om prioriteringar. (Det är t ex få som ifrågasätter priset på akohol och cigaretter och då är det ändå inget eg. värde i dessa.)

Sen blir jag fundersam vad du menar med din sista fråga - är det att ta betalt eller mediala linjer som du inte tycker är andligt (och hur definierar du andlighet)?

Anna-K
0

Hej Perla!GladHåller fullständigt med dig i det du skriver..!

Vill ställa samma fråga jag också..Är det att ringa en telefonlinje som inte är andlighet eller är det betalningen??

Ljus till Dig Perla

//Anna

drutten53
0

hej  ..jag nog drar det i väg..för 19.90 får du bara höra..hej jag hetter så..sen är dom pengarna slut…sen även så här oxå..på telefon så pratar dom annat smörja oxå..som inte hör till ämnet..så där drog pengar oxå….det jag fick till mig av  kunde personen…kunde det ha sakt på 3 minuter..resten av tiden handlade om hur den jobba o snack mellan medelandet..lite förhör tyckte jag..sen spåna personen på mitt svar där…nej nej inget medium på telefon…

sen till aschberg..jag har inte kastat något över någon här..utan bara undra..men det är väl oxå fel..sen tycker jag personligen att man ska läsa inlägget först  se vad detta innehåller..det gällde ju två saker…eller.(.pengafrågan var det)

lightseeker
0

Man kan ju fråga sig om det måste kosta något alls att använda sina guda-gåvor till att  hjälpa andra och räcka ut en hand.

Men det hör nog hemma i "gamla tider", att man hade en plats i samhället och blev försörjd och respekterad med hjälp av en "gåva" före konsultationen.

Kan nog hålla med om att det är lätt för en människa som mår dåligt psykiskt att sträcka sig efter livbojen och istället drunkna av att man inte släpper taget när man ser land, detta sagt med anledning av höga telefonräkningar för telefonkonsultation.

Det är tydligt att några personer känner sig påhoppade och agerar därefter, hoppas att alla kan hjälpas åt att hålla gränserna, här som överallt annars i samhället.

Håller annars fullständigt med Zeretki: att man skall försöka framföra sin åsikt utan att kränka någon.

Elisabeth-J
0

När jag arbetade på en linje så var det ett flertal som hade det som beroende. Jag vill här nämna (jag har personens godkännande att skriva det här) ett exempel på vad som hände och det finns ett flertal liknande skräckexempel. En kvinna som var ensam och hade det jobbigt ringde linjen till flera olika som arbetade där, varje samtal varade tills det bröts, dvs ca 30 min, när det bröts ringde hon upp igen. Jag bad henne att inte ringa pga att hennes ekonomi var i botten bl.a. Hennes telefonräkning slutade på 58000 kr så telefonen blev avstängd. Hon går då till en vän och ringer därifrån, räkningen slutar på 32000 kr, telefonen blev avstängd och båda blev skuldsatta. Kvinnan fick sen hjälp inom psykiatrin så hennes beroendet finns inte kvar idag. Jag menar att det är många som har det jobbigt och söker hjälp och kontakt på linjer som många gånger utnyttjar samtalslängderna för att tjäna pengar(inte alla med det förekommer). Jag vet ju vad mina chefer sa till mig då jag avslutade samtal efter 5-10 minuter och jag vägrar att arbeta för att sko mig på andras olyckor. Visst är det kundens eget val, med det kan vara ett beroende liksom andra beroenden som man behöver hjälp med för att bryta och då helst innan det har gått för långt. Nu är det inte alla som är beroende eller ringer långa samtal och blir ruinerade men jag ville berätta hur det kan vara och att det förekommer. När man mår dåligt och ringer en linje så är det sunda förnuftet inte alltid med för dem tänker inte på kostnaderna just då i en livskris t.e.x. När räkningen sen kommer med posten slår blixten ner som en bomb och verkligheten syns svart på vitt vilket inte gör att personen mår bättre precis.

Elisabeth 

Tita
0

Jag skulle peronligen aldrig ringa på en linje, det är alldeles för opersonligt tycker jag, jag vill se personen i ögonen jag ska prata med.

Håller dessutom med #18 fullständigt i det hon skriver till #1 kunde inte sagt det bättre själv.

Anna-K
0

Så är det…Därför har vi som medium ett mycket stort ansvar & det finns en uppsjö därute som har en enorm omsättning på sk medium arbetande hos sig!Ofta har dom anställda inte ens arbetat medialt heller!

Det är mycket tråkigt men dessa telefonlinjer blir oftast inte långvariga i längden heller!

Tarotsanna
0

Det är sant Elisabeth och jag tänkte inte så långt då jag skrev mitt förra inlägg. Även jag har jobbat på en linje men blev så stressad av att det kostade kunden en massa pengar. Jag fick också höra att jag skulle försöka dryga ut minutrarna men det skulle aldrig falla mig in.

drutten53
0

hej…jo jo jo..det är det ända jag kan säga…har även en vän sen långt tillbax…vännens barn ringde till medium…den telefonräkningen skulle jag  inte ha…det sluta oxå med avstägning av telefon…det blev psyket för min vän istället…kram

flymybike
0

Jag har suttit på tarotlinje, några år sedan  Vet inget om tarot, har dock sett tarotleken. Det var oerhörd givande, utom ekonomiskt. Använde min intuition, det fungerade utmärkt. jag tror det funkar tom bättre via telefonen.

kram till alla

galdra
0

#1 fy vilka bitska ordval och till drutten dessutom-som är världens snällaste och ödmjukaste person…

#4 Samma som ovan…

Vad vill ni på sajten-vissa av er gillar ju inte ens medlemmarna verkar det som!Ännu mindre mediumen.

Tänk på att här på sajten kanske många av era kunder finns-Ingen vidare reklam.Personligen ska jag hålla utkik efter vissa-som jag aldrig skulle vilja gå till-eller kontakta per telefon och detta tänker jag sprida till mina vänner och bekanta…kramar till er.Gråter

susanne.s
0

Jag undrar om de som jobbar som telefonmedium har några "gåvor" alls? Jag hörde talas om en linje som flexade mellan tarot/medial/sex. Alltså samma människor som jobbade med alla tre. Jag skulle själv aldrig ringa till en sådan linje. Att medium tar betalt ser jag som självklart. Jag går inte gratis till en läkare eller akupunktör heller. Gratis hjälp hör hemma i det förgågna och är ungefär som att säga att sjuksköterskor har ett kall och ska jobba jämt. Jag tror på seriösa medium som tar rimligt betalt. Någon som erbjuder tjänster till höger och vänster gratis skulle jag inte lita på.

Anna-K
0

Galdra!

Nu är du då ute & cyklar ialla fall!

Vem har sagt att jag inte gillar er på sajten eller mediumen här??

Varför vill du bråka?

galdra
0

J a g bråka?????Vi ses på Andarnas kryss.Cool

Anna-K
0

Ska bli MYCKET intressant att se vem du är!

Anna-K
0

Ps….Ser framemot det också…Glad

galdra
0

#37 detsamma till dig!

Paris1
0

Finns både bra och dåliga linjer,men man har väl ett visst ansvar som kund också när man ringer? Jag har jobbat på flera linjer och jag har alltid försökt att jobba seriöst…

en del kunder tror ju att de kan få svar på allt,en del ringer runt tills de får de svar de vill ha?Är det så konsigt då att det blir dyrt?

Jag har alltid varit noga med att bara jobba med det jag kan….En del som jobbar oseriöst babblar om vad som helst….

en medial jobbar på ett helt annat sätt än vad en tarottolkare gör…t.e.x

man ska alltid upplysa kunden om att samtalet varar bara en halvtimma o.s.v…

kände bara att jag var tvungen att försvara detta lite,men jag lider med de som drar på sej enormt stora skulder…De måste man säja till att söka sej läkarhjälp,för de ska de som sitter på linje kunna känna av om det är en sån person….

lite om vad jag tyckte,saken kan ju ses från olika håll….men jag tycker att både kund och tolkare har ett ansvar…..

paris

Anna-K
0

Hej Paris1!!

Instämmer med det du skriver!

Jag arbetade tidigare på en linje där jag ganska snart slutade…Inget för mig alls…Precis som du skriver så har man ett stort ansvar & det är viktigt att informera klienterna!

Ljus till digGlad

//Anna

Perla
0

Betalningen sker ju via det telebolag man är ansluten till och jag har för mig att Telia varnar och sedan spärrar ett telefonnummer efter ett visst antal kronor - är det någon som vet något mer om det och om det fungerar likadant på andra telebolag?

Paris1
0

jag vet också att telia fungerar så…..tror ej de andra bolagen gör så….men man kan ju spärra för betalsamtal själv också.

zeretki
0

#23 Perla, cigaretter och alkohol kostar mer pga skatt och att staten är inblandad. Man ser det också som att skadorna ersätts med en högre avgift SAMT att det ska avskräcka folk från för stor användning.

När det gäller mediala telefonlinjer eller telefonlinjer överhuvudtaget så förstår jag att det ska kunna finnas till, även om jag inte kommer att använda dem någonsin. Men varför måste det vara så dyrt?! 20 kr i minuten?! Det måste ta längre tid att avhandla något på telefon än på riktigt, eftersom man inte har kroppspråk, ansiktsutryck osv.

Tyvärr vet jag dessutom att jobbar man för vissa telefonlinjer så är man tillsagd att låta kunderna vara på linjen längre än vad man måste. Man försöker få in mer pengar. Inte säkert att detta gäller för alla linjer men tänk på det om ni ringer själva. Se till att ni får vad ni vill och att den ni talar med inte drar ut på svaren.

Det värsta jag varit med om är när jag jobbade som personlig assisten till en utvecklingsstörd tjej som hade sin telefon blockad för vissa nummer MEN tydligen gick det igenom när det var texttelefon inkopplad. Den Tarotlinje hon talade med måste ju ha förstått att tjejen inte var riktig klar, eftersom jag VET hur hon uttrycker sig. Men nej då, det var ingen som sa ifrån. För är man myndig så måste man ta ansvar. Tråkigt bara för systern som var tvungen att betala telefonräkningen på några tusen kronor…

Jaja, bara några tankar.

Perla
0

# 44

Nu vet jag inte exakt hur det fungerar på en betaltjänst men jag kan föreställa mig att det ser ut ungefär så här: All försäljning av produkter och tjänster är belagda med 25% momsskatt och 30 % i vanlig skatt. Ovanpå detta skall betalningen sedan täcka löner och arbetsgivaravgifter, hyra av lokal, driftskostnader, underhåll av telefonväxel, annonsering av tjänster i olika media, etc..etc…plus..helst förstås också ge en del i vinst till de som äger betaltjänsten. Annonseringskostnaderna brukar ofta vara den största men även nödvändigaste utgiften.

Det är inte säkert att det tar längre tid att avhandla något på telefon än i verkliga livet men det beror naturligtvis på hur effektivt man jobbar och hur många frågor som kunden har.

Det företag som säger åt sina anställda att hålla kvar kunder för att tjäna pengar på dem kommer till i slutändan att bli utan kunder pga detta. Det brukar vara ställas rätt hårda krav på de medium som jobbar på betallinjer när det gäller trovärdighet i mediumskapet och bemötandet av kunderna men jag tror dig i det du berättar och visst finns det även de företag som är mindre seriösa också.

galdra
0

#37#38 Underbart-vi är ett gäng som bokat privatsittningar hos olika medium.-Bl a hos dig Anna.Ska bli mycket intressant att sen jämföra våra sittningar.OskyldigI vårt gäng finns några skeptiker så det blir nog en utmaning för vissa medium!!!!Kram /galdra

zeretki
0

#45  Jag kan bara hoppas med dig, att de telefonlinjer som håller kvar kunderna förlorar dem till slut.

Tyvärr är jag kanske mer skeptiskt än du, för jag tror att många blir lurade och att många är oseriösa… Men det är bara jag, inget jag kan bevisa eller så. :)

När jag får råd ska jag själv ringa för att se hur det funkar! :)

Och Perla, du är ett otroligt bra exempel på hur man uttrycker sig med en annan åsikt på ETT BRA SÄTT! :) Det är trevligt att diskutera olika åsikter med såna människor som du. :) Hoppas du förstår hur jag menar. :)

drutten53
0

o galdra….jag avundas dig att få åka på kryssningen…men tyvärr så åker jag då godol i ITALIEN….men men du kanske kan tänka på mig då….har ett tips..ta livbåten och låtsas att du oxå åker gondol..och tänker på mig då…men vännen glöm inte då att ta med dig en go o rar subbe från båten  som sjunge O SOLO MIO för dig då…för min ska sjunga för mig..kram vännenHemlis

P.s…hoppas det inte är fullbokat bara….Cool

Elisabeth-J
0

#48 Drutten, vaddå tyvärr så åker jag gondol? Glad
Jag tror säkert att du får många fina andliga upplevelser i Italien och i gondolen när din man sjunger Sole mio för dig =)

Elisabeth 

zeretki
0

Tyvärr?? Ja, gud så hemskt att tvingas till Italien! :D Drutten, du kan åka kryss så kan jag åka till Italien!! :D

drutten53
0

ja tyvärr..ville ju oxå vara på kryssningen…men min sambos resa var mer romatiskt..men det kommer fler tillfällen…

men jag hade verkligen sett ifram mot denna kryssning ju…men men vad gör man för kärleken..kram vänner.

Anna-K
0

Trevligt Galdra…Glad

Hoppas att det är dig jag får som sitter…Glad

Ljus

//Anna

galdra
0

Jag kanske kommer förbi drutten,roendes i en av livbåtarna.Lite Baileys och en vacker sjöman.Sjunga o sole mio kan jag ju göra själv…..

drutten53
0

hej småler..oja  stämmer i då med min stämma så det hörs över vår jord..Baileys jo jo jag tackar…men du ror väl åt rätt håll bara så du inte hamnar i haparanda..du ska neråt  det vet du va..sen runt vid danmark..sen styr du kossan rak..sen efter några dygn är du där…men kom ihåg jag åker hem den 13…så du får ro som f-n..hi hi…krap.s  det är väl inte fullbokat i båten bara..det är väl bara du o sjökillen…kram

zeretki
0

ska ni ro ner till Italien?? Wow, vilka muskler ni kommer att få då! :D

galdra
0

#54 Hahaha

#55 Ja sen ska vi leka taxfree också i livbåten….

Kan inte du ta fram nån ur garderoben och haka på..

zeretki
0

Taxfree i livbåten!! Godis och Baileys! :D Disco också?? Det vill jag ha! :D

drutten53
0

ha ha  tror du freja42 har några kvar i garderoben..hon har ju förtusan varit bort ett tag från sajten..så där finns det nog inna kvar…jo det beror ju kanske hennes borta här ifrån att hon hala in nya boys i garderoben..ja já ta med freja42..så kan hon ro  asgarv..så håller du reda på taxen…asgarv…

satt o läse mitt inlägg till dig för…fick lite andlig hjälp..så ordet krap.s..o jag vet inte hur det kom dit…men men det var väl en hälsning från någon…kram

freja42  leka taxfree  är lika med att släppa taxen fri…men det stod ju på engelska  så vi har överseende för det..kram

Opal
0

Galdra, du kommer att bli så nöjd när du går från sittningen med Anna-K. Hon är jätteduktig.

galdra
0

Härligt.Om det nu blir jag eller nån av de övriga-det vet inte jag än….det ska vi lotta om….

Opal
0

# 60 jag hoppas att det blir du :)

drutten53
0

småler  får jag dra lotten…ta den treje uppe ifrån gummsan..kram

Anna-K
0

Skulle vara trevligt att träffa dig "live" druttenGladLjus/Anna

tarotlasse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er alla här kommer min åsikt om dessa linjer.

För ca 2 år sedan fick jag mängder av mail från folk som var både ledsna besvikna arga över resultaten dom fick på dessa linjer många kände sig bedragna.

Jag fick även mail från folk som var rädda eftersom dom fått besked om cancer och andra svåra sjukdommar och att dom fått höra att ngn av deras anhöriga skulle gå bort inom den närmaset framtiden.

Så välddigt många fick snarare fler problem att tänka på efter sinna samtal och då jobbar man på helt fel sätt anser jag.

En klient ska gå i från sin sittning med en glädje och med en vägledning på hur den kan förbättra sin situation och ffförändra sitt liv till ngt positivt.

Men under det senaste året så har dessa mail minskat asevärt så jag misstänker att dessa tel linjer självsaneras och att även dom ansvariga på linjerna ställer högre krav på sin personal.

Vilket verkligen behövdes så idag har jag inte lika många som mailar om dessa linjer.

Jag har även som Elisabeth stött på desssa persoer som har hamnat i ett beroende och som har jätte svårt at fatta egna beslut.

Dom har hamnat i svåra ekonomiska bekymmer jag hade n klient som mailade mig och ville jag skulle ringa upp henne på hennes mbt eftersom hon hade skulder på över 60 000 till olika tele bolag.

Hon var helt förtvivlad hon kunde inte ringa dessa linjer och hennes fråga gällde ett helt vanligt vardagsinköp.

Jag ringde upp henne och vi hade ettt långt samtal och där jag tillslut fick kvinnan att söka hjälp hos en psykolog för sitt beroende.

Angående betalningarna så sa ngn här i tråden att det kostade lika mycket att gå till ett medium på en privat sittning.

Jag vet ett fåtal personer som tar 1200 kr för en timma  men dom flessta medium ligger faktiskt omkring 5 -600 kr för en  timma.

Sedan trodde jag att slavarbete var förbjudit i vårat land.

För som tarot läggar så sa ngn här att hon fick 2 kr i minuten jag har som högst blivit erbjuden 1.80 minuten och då gäller det per pratad minut i telefon inte för vänte tiderna du har mellan telefonringer så det blir en riktigt dålig tim penning i slutändan.

Dessutom så får man betala in skatt och sociala avgifter på detta  så rena slaveri lönen anser jag.

Däremot betalar dom Norska linjerna betydligt mer för sina  tarotläggare.

Hur seriöst är det mär en av dessa linjer ringer mig och erbjuder mig betalt  för att dom får använda mitt namn i sina annosner men jag behöver inte  sitta och lägga på linjen utan bara låna ut mit namn fy faaaaan säger jag om det.

Jag har även två linjer som erbjudit pengar för att lägga ner min egen frågespalt på nätet där jag svara på frågor gratis.

Ne då har det gått för långt med dessa linjer.

Så jag har inga större tankar om dessa linjer tyvärr.

Sedan till detta som också kommer upp tråden är att  man inte ska ta betalt för andlighet.

Utan leva på allmoser och gåvor.

Även som medium så måste jag ha mat på bordet och kunna köpa kläder till mig och mina barn.

Så klart vi också måste ta betalt för våra tjänster det är inget fult.

Men jag förstår era tankar jag tänkte exakt samma sak innan.

Jag la kort gratis och tog emot några enstaka gåvor  men fler och fler ringde mig  och vill ha mina tider  jag slet som ett djur för mina små gåvor  och blev tröttare och tröttare.

När även telefonen ringer mitt i natten  och folk vill att man lägger kort för dom så är det inte lika roligt längre man går tillslut i väggen av att bli utnyttjad hela tiden.

Vem fick betala för att jag idag har 2 telefon nr  jo jag och all tid jag lägger ner på att svara alla som ringer och vill boka tider svara mail  som blir ca 2 timmar om dagen det får jag inte betalt för. 

Jag utvecklar mig hela tiden och detta är inte gratis så är det också ngt som är fult att tjäna pengar så man kan gå på kurser för att utveckla sig vidare.

Jag har faktiskt en hel del kostnader för att jag sysslar med min andlighet så  det är inte några större pengar det rör sig om det går på plus minus noll för det mesta oftast minus.

Så jag måste ju ha ett ordinarie jobb utäöver mitt jobb som medium annars hade jag fått svälta i hjäl.

En präst tar betalt och har lön för att han jobbar med andlighet varför ska inte ett medium då få göra samma sak.

Så ta betalt för era tjänster skäms inte för att även ni vill ha pengar till mat,

Jag tar betalt och jag tar 400 kr i timmen lite skillnad från linjernas 1200 kr i timmen.

Jag tar fortfarande till mig besökare som inte behöver betala.

Jag utbildar mig till Healer också och för att få praktiken så är det ngt jag ger gratis.

Så blir ledsen när det är så många som gnäller över att det är så dyrt att gå till ett medium.

Menser även på mässorna när telefon linjerna dök upp så blebv det även väldigt dtora höjningar på priste på mässorna ´´.

I dag ger jag tarotvägledning över telefon men över vanligt nr

Men andekontakt där gäller helt andra regler för mig jag länkar alldrig med andevärlden över telefon.

I dom ögonblicken vill jag alltid ha min klient framför mig.

En sittning kan bli väldigt känslosam och då är jag oeherört begransad att ge den hjälp som behövs över telefon.

Så där tycker jag faktiskt det är olämpligt och oansvarigt att jobba över telefon det fungerar alldeles utmärkt mn man ska även kunna hantera klienten när det blir väldigt känslosamt.

I Ljus och Kärlek Lasse

Anna-K
0

Hej Lasse!

Håller med dig i det du skriver!Själv arbetade jag på en telefonlinje tidigare…där det gick på "löpande band"!Ägaren ville få in så mycket pengar som möjligt & det var en uppsjö av med sk medier på den linjen så jag slutade där!Själv har jag ett mycket stort ansvar i mitt mediala arbete & ser alltid till så att min klient känner sig nöjd efter vårt samtal!Givetvis är det allra bäst att möta sin klient i en sittning!Givetvis!

Ljus till Dig//Anna

zeretki
0

#64 Jag förstår dig precis, Lasse. Du uttryckte det som jag ville ha sagt tror jag, speciellt det där sista med att man kan ge mer stöd personligen än via telefon.

Jag kan absolut förstå att man vill kunna tjäna pengar på det man gör. Det ÄR jobbigt att syssla med andligt läkande och healande på alla sätt. Psykologer tar betalt och vanliga läkare gör det.

Vad jag vill ha mer av är seriösa och ansvarsfulla medier som ger för vad de får betalt. :) Jag vet att vissa har varit med om okänsliga och ignoranta medium och sånt kan nog skada oerhört. Det är därför det är så viktigt att ha en öppen diskussion och att folk får tala om sina erfarenheter, till en viss gräns i allafall. Så länge det är egna upplevelser och man kan framföra kritiken på ett lugnt och sansat sätt. :)

zeretki
0

Jag skulle också påpeka att jag tror kunden får ut mer av ett personligt möte än en telefonlinje… Och dessutom tror jag att det blir starkare på alla sätt och vis.

Men 600 kr/30 minuter… Är det inte lite väl mycket? Elisabeth, hur mycket betalt tar du för en seans eller nåt liknande?

Elisabeth-J
0

#67 En privatsittning kostar 500 kr och jag lämnar med ett inspelat kassetband, sittningen tar den tid som krävs men oftast drygt 1-2 timmar. Om kunden inte är nöjd eller om sittningen inte känns bra för mig så tar jag iinget betalt. Storseanserna kostar mellan 100-150 kr beroende på vart de är och vem som arrangerar seansen.

Elisabeth 

Pomperipossa
0

Har aldrig vänt mig till ett medium för sittning, inte heller använt telefonlinjer.

Min väninna påstår att hon är medial och sitter och snor folk på pengar via telefonen. Under de 20 år jag känt henne och umgåtts så har det inte framkommit nåt åt det hållet. Nu har hon flyttat till en ny stad och tycker själv hon är medium med stort M. Att hon sedan på sin hemsida har kommit med direkta lögner om sin uppväxt och sina kunskaper gör att jag kan vara lite skeptisk ibland. Klart de finns de som är seriösa men även de som inte är det.Glad

Perla
0

# 69

Vi tror att vi vet allt om våra vänner men oftast är det bara en bråkdel eftersom vi väljer vad vi vill dela med oss av till andra människor. Här är det ju uppenbart att din väninna inte har berättat allt om sig själv för dig. Vad det beror på är det bara hon själv som kan svara på.

För övrigt håller jag med dig. Det finns många "wannabees" som kan agera mycket trovärdigt.

Anna-K
0

# 69 Har du pratat med din väninna om det du känner?När man arbetar med människor så är det oerhört viktigt att man har en stor portion förståelse oxå!Om ni varit vänner så länge så kan ni säkert prata om det mesta & det kanske uppskattas av henne att även få ta den kritiken från dig!

Pomperipossa
0

#70 Jo men det är just det att hon ljuger så. Vi har umgåtts mycket nära och i väldigt många år. Jag vet hur hennes uppväxt var. Allt har nu blivit reviderat för att passa in i hennes nya roll. Jag sa till henne att jag var väldigt besviken på det hon gjort.

Perla
0

# 72

En livshistoria kan beskrivas och uttryckas på många vis och kan även revideras när man vunnit ny kunskap om sig själv.

För att du skall kunna veta allt om en annan människa måste du ha levt hennes liv. Inte ens syskon som delat uppväxt vet allt om varandra och föräldrar vet inte allt om sina barn och vice versa. Kanske din väninna behövde flytta till en annan stad för att våga utveckla sina förmågor? Ibland hålls vi fast utav andras outtalade förväntningar på oss.

Det kan ju också vara så att det var först när din väninna flyttat till en ny stad som möjligheten att utveckla medialiteten blev verklighet för henne. Att slumrande "gåvor" plötsligt vaknar till liv och blommar ut är vanligare än man tror. Utvecklingen går snabbare även inom det här området och det som förut tog flera år kan nu ske på någon månad.

Pomperipossa
0

#73 Jo hon säger att hon alltid varit väldigt duktig att spå och att hon gjort det proffesionellt i många år. Och hon har ända sedan hon var liten haft stora mediala förmågor. (Inget nån av oss som känner henne känner till, men hon påstår att hon arbetat med det här)…Det blir så svårt att förklara när du inte vet hur hon funkar….Sure, det är klart att det säkert skulle funka som du säger för en del men hon lever i sin egen värld om du förstår vad jag menar. Hon har lite svårt att skilja på sanning och verklighet…

zeretki
0

#74 Tyvärr är det många som ljuger för att passa in och för att verka coola och bli omtyckta. Din kompis kanske är en av dom? Det bästa för dig är att följa din egen intuition och kanske låta henne vara ifred… Beror på hur du känner det. :)

Pomperipossa
0

#75 Jo jag har brutit helt med henne. Jag tycker det är fel av henne att ljuga för folk om sånna saker….

Elisabeth-J
0

Min åsikt om betallinjer är iaf att dem borde skrotas. Kyss

Elisabeth 

zeretki
0

#77 Ja, om alternativet att träffas finns så tycker jag man ska köra på det! Kan aldrig vara bättre med telefon än på riktigt. :)

rosmarin90
0

Jag håller med dig Elisabeth, många som ringer är desperata och skulle nog behöva prata med en jourhavande medmänniska eller jourhavande präst istället. Det är horribla priser på de här linjerna Förvånad och många ruinerar sig ju tydligen på de också.

Det finns ju folk som jobbar via telefon och som är jättebra, men där betalar man bara vanligt arvode. De som jag pratat med som suttit på betallinjer har lämnat de pga att vissa ringer om och om igen med samma fråga. många mår jättedåligt och skulle behöva få annan hjälp.

Betalningen är låg för tarotläggarna och man sitter fast hemma i X antal timmar för att vara tillgänglig, men får bara betalt för tiden när man pratar.

KyssRose

Elisabeth-J
0

#79 Ja så är det ju och jourhavande medmänniska kan man hjälpa till med ändå genom ett vanligt samtal till normal kostnad om man inte kan träffas personligen. 

Linjer med anställda arbetar som du säger x antal timmar på ett schema. Om man har en dålig dag t.e.x så är inte det skäl nog att säga ifrån sitt arbetspass och vad ger man då ut till sina kunder? Nej det stinker alldeles för mycket buisness på fel bekostnad som ofta skapar mer stjälp än hjälp.
Kram Kyss

Elisabeth 

flymybike
0

Det är sant, det blir ett beroende. det är både lätt o bekvämt. Man behöver inte visa sin HELA indentitet.

Anna-K
0

Om man har utvecklat sin förmåga att kunna hjälpa sina klienter med en medial konsultation via telefon så ser inte jag något fel med det!Jag ser inte mina klienter så som en del beskriver dom här på denna tråd,alla som ringer är inte så desperata så som ni tror!Man informerar alltid om kostnaden för ett betalsamtal precis som en konsultation via telefon där klienten betalat in pengar på ditt konto innan!

Anna-K
0

Ps….Ungefär halva beloppet av minuttaxan tillfaller staten & den man hyr telefonlinjen av!Det blir en förtjänst på 330:- ca för 30 min!

Denna kommentar har tagits bort.
Elisabeth-J
0

ALL respekt för dem som arbetar seriöst men jag anser att det finns alldeles för mycket oseriöst och de skadar istället för att hjälpa. Det är skrämmande när människor berättar om vad dem har fått höra när dem har ringt betallinjer och ledsamt när deras ekonimi krachar mitt i andra livskriser.

Elisabeth 

Anna-K
0

Instämmer Elisabeth!Många som ringt mig har varit med om mycket negativa samtal på vissa linjer!Kram

flymybike
0

Får en känsla Anna-k varit på min konsultation som klient.

Elisabeth-J
0

Jag har ju alltid en massa tankar och ideer =)

Dem som vill arbeta med vägledning via betallinje, varför inte göra det till ett värdigt pris och kanske ha en minimal prova-på-summa så kunden på ett bra sätt kan se att det är seiöst och att kemin passar?

Jag har fått massor av erbjudanden om att öppna en egen linje och det jag själv skulle få ut av 19 kr/min var 12 kr/min. Resterande går till övriga inblandade. Det är ganska mycket det. Som anställd fick jag mellan 4.50-5 kr/minut och tjänade otroligt bra på det, fick ut väldigt höga löner så visst kan man göra det billigare. Jaja det är bara mina ideer som kommer på pränt än en gång Glad

Elisabeth 

Anna-K
0

Alltid bra med förslag & ideerGlad

drutten53
0

ja ha…ni vet ju redan vad jag tycker om att ringa ett medium på telefon….en gång aldrig mer…

sen är det en annan sak..om jag själv har varit hos ett medium live…då vet jag hur denna person är..då kan jag  ringa till personen..men personligen vill jag ha mediumet framför mig..det ger mer känsla i det..

idaxlägge finns det för många….det kryllar bara om dom i aftonbladet expressen o veckotidningr…

elisabeths ide  var bra..prova-på-summa…eller dra ner priset rejält…för folk som vill ringa…persoligen kommer jag aldrig mer ringa….men tycker väldig synd om personer som fastnar i detta…

snart blir det väl som i USA…dom sa..hej du har kommit till Dr phil..vad kan jag stå till tjänst med…m.m….det skulle inte förvåna mig….

Jimmy-Ottossn
0

jag har också arbetat på en linje förut, jag klarade inta av det i längden…jag trivdes kanon med personalen och med allt sånt,Men man får som sagt ett schema att gå efter då man måste vara tillgänglig, och har man en dålig dag så tär det otroligt på energierna och det hjälper inte dem som ringer,..vist det man berättar brukar inte vara något jag upplever försämras så jätte mycket när man har en dålig dag men därimot blir energierna mer tyngre vilket inte är bra! sedan vart det jobbigt då man som sagt måste jobba visa tider och sånt även om man kanske känner att man inte bör jobba och då känns det inte som att man använder förmågan på rätt set, det ska först och främst ge mig något och kan förmågan ge mig så det räcker och blir över då kan jag även dela av mig.

Och man kännar inte bra om det är någon som tror det!

det finns nog många seriösa också inom detta men hur seriös man än är så går det aldrig att göra en sittning korrekt via betal linjer, dem kan lägga på, pengar kan ta slut på deras tel, dem kan bli ledsna och berörda…och jag kan inte göra något för att hjälpa dem…därför anser jag att man endast ska göra sittningar via personligt möte, möjligtvis tarot kan man nog säkert göra via tel då det mera är vägledning i livet just nu.

evawa
0

håller med alla som vill att bet linjerna ska slopas!! Både för den ekonomiska biten men även för den phsykologiska.

Jag har suttit i den sitsen då jag inte mådde så bra, jag hade ingen jag kunde prata med eller kände inte någon medial person. Det jag ville ha var kanske förståelse, något litet hopp om framtiden nåt litet som puttade mig framåt?? Jag har ringt på bet linjer, visste ingen annan utväg, men det blev inte som jag hoppades på. Fick en stressad helt ointresserad person som enbart tänkte på tiden…Sket fullständigt i hur jag mådde, det som framkom var bara ren rappakalja.

Fram för fasta priser för allas välbefinnandes skull!!!

Eva

loreena
0

Hej

Vad har ni för åsikt om det här mediumet (vet inte själv vem hon är) Min faster berättade för mig att hon ringt en medial per telefon som sagt åt henne att hon kommer att hitta en ny man i framtiden. Nu för tillfället är hon gift och har varit det i trettio år och har stora barn och nu hade det här fått henne att börja fundera och analysera sitt äktenskap.. Får man ge såna utsagor som till och med kan få nån att välja en väg de annars kanske inte skulle gått?

gabriel
0

Eftersom spålinjer är så poppis så finns det pengar att tjäna på det naturligtvis!

seriöst så skulle det finnas angivet hur stor felmarginal varje person har på linjerna eftersom 50% rätt är mycket mycket bra och det är bara ett fåtal med den kvaliteten fast dom själva oftast inte har nån som helst egenkritik och tror sej vara Gudasända!

Den som lämnar bilen på verkstad vill naturligtvis ha den lagad, då är det 100% som gäller, fungerar eller fungerar inte ser man direkt, visst finns det fuskande verkstäder och så är det även inom andligt!

Det finns många som är otroligt duktiga på området, och privata sittningar är överlägset mer träffsäkra än telefonlinjer med tarotläggare som gått ett par helgkurser, däremot synska tarotläggare än en lyckad kombination!

Sen spelar det inte så stor roll hur lång erfarenheten är, träffsäkerheten ökar marginellt bara i takt med att man lär sej hur människor fungerar, och ofta blir man lärare istället eftersom kurser ger hyfsat med pengar, och att leva andligt måste ju inbringa pengar till överlevnad såklart.. därför får man hitta på olika vägar att dra in kulorna på, tyvärr får alla oseriösa utövare (som blir fler och fler) dom riktigt duktiga att hamna i lägen av ifrågasättande!

Kramar från Micke.

YvonneW
0

Har faktiskt själv ringt på en annons en gång, en desperat handling. En av mina katter hade blivit kvar när vi flyttade och trots annonseringar och hög hittelön verkade det lönlöst att hitta den.

Fick plötsligt syn på en liten annons i en tidning, där ett medium lovade att per telefon finna bortsprungna djur.

Jag ringde upp kvinnan, som talade om att först skulle jag skicka 200 kr (minns inte exakta summan) i ett kuvert och sedan ringa upp henne. Gjorde som hon sade. Gissa vad svaret blev?

Jag "såg" ingenting, men jag tror inte den katten trivdes hos dig. Du får aldrig se den mer.

Men med fortsatt annonsering hittade jag katten till slut och den bor hos mig på nya stället nu. Och visst trivs katten! Den mår toppen.

Min erfarenhet är alltså att det finns en hel del oseriösa människor som vill sko sig på andras oro och olycka. Det här är en bransch där det är svårt att skilja äkta medium från bluffmakare.

Nu har jag dragit ut mediumlistan på skrivaren. En sådan lista har jag varit ute efter länge. Det skulle vara intressant med en "sittning". Råd behöver man alltid och det finns en del ouppklarat i mitt liv. Bor nästan granne med Terry Evans, men en sekreterare har meddelat att han är upptagen och har inte tid. Mailade också Anders Åkesson, men han svarade inte. Det verkar som om alla är väldigt, väldigt upptagna.

Att jag gick på pumpen en gång betyder inte att jag drar alla över en kam. Har med spänning följt programmet "Det okända" på tv och min storfavorit är Terry Evans. Fast min engelska kunde vara bättre, så tolk skulle jag behöva. Men han lär inte ha tid med mig, har väl viktigare saker för sig.

Vi åkte till hans kursgård, jag och min man, och träffade Terry som hastigast. Han höll just på med en kurs då, så vi fick lite papper med oss. Dom kurser han håller är alltför dyra för oss. Till råga på allt är jag hörselskadad, så en sittning på tu man hand skulle passa mig bättre. Med flera människor samlade hör jag inte.

Just när vi flyttat hit ringde jag Ramsbergsgården, men kvinnan som svarade sjasade bort mig. Här utbildar vi medium sa hon.  

Och det skall jag kanske inte ge mig in på. Har inte tid heller i dagsläget.

Nu ser jag att det finns en Jane Lyzell där i listan, men jag tvekar. Varför vet jag inte. Kanske för att jag aldrig hört namnet.

rosmarin90
0

Yvonne ta kontakt med föreningen Ljuskällan i Örebro de kan nog tipsa dig om ett medium. Eller en bra Tarotläggare, det finns jättemånga som jobbar i dina trakter och som är bra.

De som är kända från TV är det svårt att få tid hos. Det är ju inte så konstigt egentligen.

Lycka till/Rose

YvonneW
0

Tack för rådet Rose! Vet du kanske till och med hemsideadressen dit?

Elisabeth-J
0

#97Adressen till Föreningen Ljuskällans hemsida: www.ljuskallan.nu

Elisabeth 

YvonneW
0

Tack för hjälpen!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.