drömtydning
Snälla kan någon hjälpa mig att tyda denna drömmen som jag drömt,
känns som något viktigt budskap eftersom jag har haft det jobbigt det senaste.
Min dröm: jag drömde att jag var gravid och min mamma sa till mig att vi skulle åka till sjukhuset för de hade ringt och sagt att jag skulle ta ut barnet idag
Jag blev ställd för jag visste knappt att jag var gravid, magen var liten precis som att jag bara var några månader gången och jag var inte redo.
När vi kom dit så skulle de göra kejsarsnitt för jag vågade inte föda naturligt, men jag var rädd för att göra kejsarsnitt oxå.
jag sa: jag är rädd, jag är inte redo att få barnet än,
till mamma sa jag att jag ångrade att jag behållt barnet.
Det kändes jätte jobbigt jag var jätte ledsen och rädd.
Så kom jag på att min pojkvän fortfarande var hemma hos mig och sov, och jag var orolig att han inte visste att jag var gravid fast det syntes.
Så jag bad dem snälla vänta med kejsarsnittet så mamma kunde hämta honom och då helt plötsligt så kändes allting så bra,
jag var inte rädd eller orolig längre.
Jag fick aldrig barnet för jag åkte och mötte min mamma och pojkvän och där slutade drömmen.
Vad betyder detta?
Mvh Martina
Rädsla för förändring? Kanske att du är rädd för vad pojkvän/andra ska tycka om din förändring? Att du tänker för mycket på vad andra tycker?
Hej Martina, Att drömma kan vi göra utan att det alltid har ett budskap/en betydelse, men eftersom du upplever det så med den här drömmen så ska du lyssna till det. Min första känsla sa att du kanske upplever att andra tar beslut över ditt huvud, att ingen riktigt "lyssnar" på dig alla gånger, eller att du inte får fram/ur dig dina riktiga känslor/drömmar. Här kanske du i drömmen får ett budskap om att se till dig själv och lära dig att ta plats och att förstå hur viktig du är. Det kan också vara så att det är tvärtom, att du får hålla i allt, att du fixar/stressar/vill kontrollera. Ditt undermedvetna kanske talar till dig om att låta andra ta ansvar och inte bara du alla gånger?
Sajtvärd på Övernaturligt