är så rädd
vi börjar från början…
… en gång i tiden va jag ganska aktiv här på övernaturligt men som ni nog har fattat för länge sen så är jag inte medlemm här längre. det är inte för att sajten är dålig eller något men för att varje gång jag läser om något så blir jag så himla rädd… jag är rädd för att stanna hemma själv jag är rädd för att gå lägga mig och ja typ rädd nu för allt som har med det övernaturliga att göra.. så vill jag ju inte ha det jag vill inte behöva vara rädd för "dem" men jag är det. jag typ känner att det finns något i mitt rum men jag vill inte behöva få svaret ja det finns något, snälla hjälp :(
sen kanske en grupp som heter hjälp kanske vore något? för det behöver verkligen jag :(
Hej ks.gerbil,
Det är inte roligt att gå runt och vara rädd!
Vad är du rädd för och vad tror du ska "hända" Att någon fysiskt skulle skada dig behöver du inte oroa dig för.
Sajtvärd på Övernaturligt
Har du upplevt något eller tror du att det ska hända?
Om du sätter dig/lägger dig ner och riktigt bestämmer dig för att det är jag som bestämmer och inget kan göra mig rädd (en liten bön högt om att inte behöva vara rädd är också bra)
Ofta så skrämmer vi upp oss själva och man kan nästan inbilla sig allt möjligt. Jag kan inte titta på skräckisar längre utan att bli rädd.
Jag ber då högt "hjälp mig att inte vara rädd och låt mig sova gott"
Det hjälper alltid.
Jag brukar också tänka en massa positiva tankar som gör mig glad.
Ja gör det, det kommer nog kännas bättre.
Du behöver inte oroa dig för att något ska hända.
Kram!
En sak som hjälpte mig tidigare när jag var rädd efter skräckisar, det var att läsa serietidningar. Vad jag vet nu, men inte visste då, det är att det är ett bra sätt att grunda sig på, komma ner på jorden och stänga till. Prova med det som en quick-fix ifall du blir rädd för något 
(Och jag läser faktiskt fortfarande serietidningar, fast jag är en mogen dam i mina allra bästa år! Serietidningar blir jag aldrig för gammal för!)
NeferNefer, det är ett bra tips! Eller en rolig bok. Just för att tänka på annat! Jättebra!
#10 Vad skönt/roligt att höra :) Du är välkommen med dina tankar och funderingar.
varmt välkommen gerbil!
Glad påsk!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen