Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: offtopic
Läst 1458 ggr
Jagmed
0

Sätt o skriva

Jag tror många kan störa sig på mitt sätt o se saker men jag ber er stör er inte på det. Jag skriver ofta lite svårt för många o ibland tar det några veckor innan man förstår eller i alla fall försöker förstå en del vägrar o det är okej men ni som vägrar, tjura inte till må mig eller mina ord de är inte fel.

Jag och orden är oladdade innan du laddar dem. Tänk på det. Du kan inte se något i mig som du själv inte besitter i känslor. Jag kan bara väcka dem till liv med mina ord. Så var försiktig…

Fjäril
11

Hej Jagmed,

Jag måste nog få säga så här:

Det sitter i betraktarens öga hur man väljer att tolka saker, men eftersom du skriver att….

"Jag skriver ofta lite svårt för många o ibland tar det några veckor innan man förstår eller i alla fall försöker förstå en del vägrar o det är okej men ni som vägrar, tjura inte till må mig eller mina ord de är inte fel."

….så kan man tolka det som att vi andra (som inte håller med) skulle vara mindre vetande, inte att du kanske (det är du som har tagit upp ämnet) skulle skriva så att vi inte hänger med?

Tycker du att det du skriver är rätt (inom de områden du är intresserad av) och vi andra skriver/tänker fel?

Sajtvärd på Övernaturligt

Jagmed
1

Nej nu lade du in saker som inte ens var där, jag sade bara till att innan ni dömer mina ord och mig fundera på vad inom er som har detta begär liksom du sätter in saker jag inte alls skrev nu.

I vissa frågor är många mindre vetande andra kanske mer så är det… Jag menar om jag går till en skomakare för att få min bil lagad är det kanske inte lika bra som att gå till en verkstad…

Fjäril
6

Jag lade inte in ord som du inte skrivit?

Men varför säger du att vi dömer dig bara för att vi inte tycker som dig? Vi är nog ganska många som tycker olika härinne. Glad

Jagmed
0

Sade inte att ni gör det sade fundeera på att ni gör det. Med andra ord, flera reagerar på det jag skriver o det är naturligt.. Sett det i trådar där av så när ni ändå reagerar, ta reda på vad inom er som skapar detta energitapp…

Fjäril
9

Med all respekt - jag anser inte att man ska uttrycka sig på det sättet som du gör nu!

Du bör inte antyda att vi ska titta på vår insida för att vi inte håller med dig. 
Eftersom det här (iFokus) är ett forum så diskuterar vi olika saker. Alla håller inte alltid med varandra - men vi visar respekt för att vi tycker olika. Därför använder vi inga ord eller meningar som att jag har rätt, du har fel. Jag tycker och jag tror - det är en annan sak!

Jagmed
1

Sade itne hålal med mig sade tolka mig.. O du fortsätter tolka mig o det jag skriver.. Jag bryr mig inte så mycket om du inte håller med mig för ditt tyckande är bara en snabb illusion i din värld men att tolka mig är synd framför läsa vad jag skriver…

Det är inte så öppet om ingen får använda ordet rätt o fel, då sprider ni bara samma åsikter utan värde runt runt runt.. Dessa åsikter komer ändras med tiden eller dö ut.. Så ibland anser jag att man får säga i detta fall har du fel..

Du får det till mig i alla fall fall OM du hittar fel…

Men skilj på att ha rätt och tolka mig i detta fall…

För att underlätta för dig så behöver du inte sätta bold på texten jag förstår vad du vill betona… Om du vill så är det också lättare o läsa…

Fjäril
7

Eftersom jag är Sajtvärd här så behöver jag ta del av vad som skrivs.

Man får ha sin tro och vi tycker som sagt olika men vi håller förhåller oss till att respektera detta.

Jag vet inte vart något sagt att de tolkar dig fel.

Du får ha din åsikt och din tro, men du får inte gå in och säga att vi andra har fel - ingen kan säga att någon har fel, kan du?

Amandla
7

Men alla tolkar sin omvärld utifrån sin egen verklighet. Alla har vi olika mål med våra liv på jorden, för en del är det att tjäna pengar, för andra att hitta och stå för sin egen sanning. För vissa kanske att bara glida med. Vem är du att veta vad jag ska tyckaoch döma mig för det (för det upplever jag att du gör, dömer oss andra som inte direkt köper det du skriver)? Jag tolkar din text på mitt sätt, utifrån mina erfarenheter, hur skulle jag kunna göra annat??

Jagmed
0

Självklart kan jag säga om du har fel om du har fel… Liksom jag anser det är viktigt att folk skall kunna utvecklas så måste de också lära sig se vad som är rätt. Jag kan inte säga detta ÄR RÄTT.. Men jag kan lära folk se själva utan att jag säger… Så först säga detta är fel och visa dem såhär kan du lära dig för att se ad som är rätt o fel.. Haft några elever som släppte massa ego och det visade sig idag blir de inte ledsna av andra utan förstår problem o kan hjälpa dem, idag blir de inte stressad utan gör det som krävs, idag blir de inte arga för de förstår att bara genom objektivitet når du framåt inte subjektivitet.

Så visst kan du upplysa folk… Sedan om du är värd för sidan har bara akademisk betydelse för vad du skriver.. Så det spelar inte mig någon roll vilken tittel du vill ha.. Utan vad vet du och vad delar du med dig, det har för mig betydelse kan jag lära mig något eller inte. Kan jag lära dig något eller inte…

Fjäril
4

Jag måste alltså läsa dina inlägg som värd Glad

Jagmed
0

Ja det har mig inget emot alls.. Även om jag kan tycka att läsa igenom och svara på allt inte är samma men trevligt att du tar dig tid till att svara…

[Baubo]
10

Intressant detta, Jagmed. Du verkar inte ha allt för mycket ödmjukhet inför andra. Spegeln du talar om finns ju också hos dig, och högfärd är ju en slags skydds-mekanism. Och, ja, det är just högfärd jag bl.a. ser i dina inlägg. Jag är absolut för att tala rakt ut o säga vad man tycker, men hur man säger det är en helt annan sak. Kommunikation är något alla borde lära sig, varför lär man inte ut kommunikation redan i grundskolan undrar jag? Så mycket skulle vara bättre då.

Jagmed
0

Hmm det finns för mig olika sätt så klart o prata men jag är för öppen o rak som du nu. Jag har svårt att bli sur för man säger vad man tycker då folk tycker så mycket, de tolkar så mycket så då är det bättre man säger hur man tolkar som du nu.. får jag fråga en sak

Om en person står framför en klippa o skall ta sitt liv. Skulle de flesta gripas av panik men nu säger vi i detta exempel du är lugn. Du skulle först se vad den tycker om saker ( läsa som i grupper), sedan skulle du handla därefter i detta fall så skulle de flesta inte säga jaha men du har rätt din värld är rätt. Nej de flesta som är förstående skulle så klart informera denne om hur fel den ser saker. Om den sedan säger se dig själv i spegeln, skulle du nog om du fortfarande var förstående inse att det du pratat med den om handlar inte om dig. Utan att hjälpa den…

Så summan av denna berättelse, att svara som dig när jag skriver saker är för mig lite lustigt. Om jag ser folk stå och gör samam misstag om o om igen och kan försöka hjälpa den handlar det inte om mig jag kan ju gå härifrån. Mitt liv funkar bra ändå men jag ger det en chans…

På frågan om förskola/skola nja mindre betydelse, ju mer folk pratar ju mer skit sprids oftast tycker däremot man skall lära barn att inte prata om de inte vet, elelr tycka om saker de itne varit med i eller på annat sätt få dem att inte prata om aker som de inte vet..

[Baubo]
9

#13 Sur, det var inte min mening att du skulle bli. Inte är jag heller sur för den delen. Jag har inte verst mycket förståelse för folk som vill komma och hjälpa andra genom att pracka på dem sitt egna synsätt. Som tex kristna brukar göra. Du verkar ha som liksom lite guru-komplex. Rätt och fel talar du om. saker som inte existerar vad du än säger. Jag tror till och med den som står på klippaan har all rätt att hoppa, men det är en helt annan historia.

Du verkar vara ganska näsvis också, eller pedantisk kanske är mer rätt (svenska är inte mitt mdersmål så jag är inte helt säker). men du vet, sädår som barn kan vara. Peta i ord och meningar för att retas. Du vet säkert vad jag menar när jag säger att man kan uttrycka sig på olika sätt, även om alla sätten innebär att du står för din sak och talar rakt och öppet. Din hjälp går många förbi när du uttrycker dig som du gör.

Men allt gott till dig Jagmed, säkert har du en god tanke bakom, den är bara ganska svår att se bakom ditt uppblåsta ego.

Jagmed
0

Nej onte sur o guru nee det hoppar jag över det bygger på att folk skall se upp till mig.. Har för många sådanna folk..

Jag är noga med hur jag utrycker saker så det håller sig till dit jag vill ha det inte tolkningar.. Det kan upplevas pedantiskt men det bygger på att man ofta ser folk som rider på ord så jag är noga med att hålla mig till det mål jag har…

Sedan om du anser jag har mycket ego ja det är ju mer tolkning utifrån få meningar än sanning utifrån verklighet så jag vet inte om jag skall svara nogare än så på det..

[Baubo]
9

#15 Tydligen vet du alltså inte vad jag mena med det jag sa om kommunikation. Det är något som skulle hjälpa dig en hel bit på traven att ta reda på.

Anaid
8

Du börjar din tråd med att dumförklara folk, den linjen löper som en röd tråd genom alla dina inlägg här på ÖN som jag tagit del av. Du har fått det sagt åt dej så många ggr varför folk reagerar på dina inlägg, du har i trådar blivit uppmanad att skriva på ett annat vis, du godkänner inte forumets auktoriteter som de auktoriteter de är och måste få vara för att hålla ordning på forumet och styra upp så att vi alla som finns här kan må bra av stämningen som ska finnas här.

Man får skriva vad man tycker, det gör jag med, men man ska nog tänka igenom vad man skrivit flera ggr innan man postar, speciellt du, Jagmed, som är ytterst medveten om att du skriver på ett sätt som uppfattas väldigt negativt av oss andra. Får jag fråga dej varför du fortsätter i samma stil och skyller på oss andra att vi inte förstår (vi är dumma, men en del förstår ju dej..) eller att det är fel på oss som mottagare, enligt dej är sättet vi tar emot dina inlägg fel som sitter i oss själva.

Jag har hållit till på ett forum i många år och tillhör dom gamla rävarna där, jag skriver rakt och ärligt och flera ggr har jag sårat folk eller retat upp folk men inte en enda gång att jag skulle ha fortsatt att käftas mot som du gör när jag blivit tillsagd! När man sårar nån eller skriver på fel sätt så ber man om ursäkt och gör sitt bästa för att bättra sej, tycker man sen inte om att de som sköter forumet öppet ber en att göra nåt (skapa egen tråd, tänka igenom skrivsättet osv) så sköter man INTE det inför öppen ridå, det diskuterar man med de berörda via pm. Det här är normalt internet-vett som andra forum där det är bra stämning på kör med. För allas trevnad, även din, önskar jag att du skulle ta en dags paus och fundera igenom vad det är som går fel, och läsa igenom vad du har fått skrivet åt dej. Ingen vill vara på ett forum där en medlem stångar omkring och vägrar se sin del i att folk bir arga och ledsna. Du går ju in i alla trådar och röjer och tar bort glädjen ur flera trådar, du vrider och vänder på ord, sätter ord i munnen på folk och drar slutsatser om hur folk är/tror/gör/tänker och har dessutom mage att skriva det i en tråd. Vad är det du inte förstår i att folk reagerar kraftigt på ditt sätt att skriva?

"Rädslan klänger fast vid och håller kvar allt vi har, kärleken ger bort allt vi har."
ur Samtal med Gud

Fjäril
6

Väl talat Anaid!

Jagmed bör nog förstå att man får kika över hur man väljer att formulera sig (även om man kanske inte menar det på det sättet som de flesta verkar ta det på) 

Jag kommer inte acceptera fler "negativa" inlägg mot andra personer nu - alla ska trivas här inne!

Jag har förklarat flera gånger att man inte måste hålla med vad andra anser/tycker, men man får försöka vara ödmjuk i sina svar där man vill förklara sin syn på saken.

Detta innebär att Jagmed får en tillsägelse om att ta det här till sig nu!
Jagmed har även fått ett pm.

Fjäril

[Baubo]
1

#18 Hoppas att Jagmed antingen ändrar stil (vilket jag inte tror) eller försvinner, för detta börjar bli väldigt trötsamt när h*n hoppat in i nästan alla trådar och vrängt till dem.

Fjäril
2

Ja för allas trivsel (inkl Jagmed) så bör man tänka på det här nu.

Tack Baubo för ditt engagemang!

[Baubo]
3

Ja, nu tänker jag nog inte lägga ner mer energi på detta. Situationen har blivit helt löjlig.

[NeferNefer]
9

Precis som Baubo vill jag inte heller lägga mer energi på detta. Hädanefter tänker jag bara ignorera Jagmed som det troll hen beter sig som. Jag har som princip att inte besvara inlägg från troll, nämligen. Jag hoppas att fler gör som jag. (Jagmed: du kan säga att du inte är ett troll och att jag måste ändra mitt sätt att läsa för att förstå vad du säger, men den bittra sanningen är att 1) du har förstört tillräckligt många trådar för att klassificeras som ett troll, och 2) jag är faktiskt inte speciellt intresserad av vad du kan ha att säga i dina konstigt formulerade inlägg).

getbins
3

Vill bara säga till jagmed……..vänta några veckor så ska du se att du förstår vad alla andra här försöker säga.

Orden är oladdade så sitt inte o tjura över det

Jagmed
4

Klart är orden oladdade o era förslag är ju bara ett sätt för er o få er vilja igenom o det är ju bra. Ni som inte är intresserade eller dömeer mig på något sätt kanske en dag vänder fingret mot er själva. Troll eller inte, hmm ja vissa finner den rätten o säga om någon. Ärligt bryr jag mig inte om intresset för det jag säger är stort/litet något inget… Jag säger det jag säger står för det och sedan får folk tolka som de vill för de kommar ändå ge mig en dom som i sig är helt värdelös.

getbins
5

Tycker nog att du verkar falla på eget grepp här……

Tuva-C
5

Jösses, är borta i några dagar och möter det här. Trist! Säger som alla andra att det nog kan vara en rätt så god idé att du "vänder fingret mot dig själv" och tar dig en funderare på vad respekt och ödmjukhet verkligen innebär.

Med tanke på att att de flesta (vad jag ser) reagerar som de gör på t.ex. ditt första inlägg här i tråden, så får du nog utveckla ett annat sätt att uttrycka dig på OM det nu är så att du menar något annat som vi andra inte verkar snappa upp. Sen måste jag också säga en till sak. Inte för att jag är något proffs på hur man delar upp stycken och använder sig av punkt, m.m, men dina inlägg är väldigt anstängande att läsa. Kanske ligger något i det också hur du uppfattas här på forumet? Bara en tanke.

[mossquinnan]
2

Hihi har vart börta jag åxå och vill skriva till jagmed, att varför börja en tråd med taggarna utåt som ett starkt försvar som kanske inte ens någon anat..?

Förstår inte vart du vill komma ,men alla e vi olika som personer..jag har adhd och kanske åxå är svår att förstå..men för d hyser jag inget ont agg innan någon ens förstått meningen i  d jag vill ha fram..så var bara dig själv..ingen vill dig illa..inte här iaf vad jag vet..och har aldrig märkt av på denna gooa sajt..tjoohejj:-)))

jsui
3

Men saken i detta fall tycker jag är att ni själva tolkar att detta är negativt. Visst har Jagmed kanske svårt att skriva så att man förstår men det menar inte att Jagmed är mer vetande för att han skriver på det sättet.

Utan hur han formulerar borde inte dömas för att han skriver en sak men sedan lägger man till något som inte alls skall finnas där :) Utan då får man fråga istället för att få för sig saker som inte alls finns där är väl lite väl?  Ge Jagmed en chans att förklara vad var det som var menat med det som skrevs :)

Ni skulle själva nog inte vilja bli missförstådda om ni inte kunde formulera "rätt" så andra förstår.. :P Det blir bara fel och massa missuppfattningar.

Hoppas alla förstår vad jag försöker förmedla med detta inlägg! :D

kram

Fjäril
4

#28, jsui, Om du läst alla andra trådar (det gäller alltså inte bara den här där man reagerat på "formuleringen" av svar/inlägg) så har vi flertalet gånger gett förklaringar till att man får tycka olika och att Ts säkert inte skriver för "ont" uppsåt men får tänka på hur andra kan uppfatta det som skrivs. (i de här fallen lite "negativa" ibland) Då fler reagerat på att inläggen kan tolkas negativt så behövs en "tillrättavisning" av att man får formulera sig på ett annat sätt. Självklart får Ts förklara hur h*n tänker/menar - utan att tala om att vi andra har fel i vår tro, det är skillnaden på att tolka saker "fel" eller att uttrycka sig med "faktum"

Jagmed
0

Jag förstår att folk kanske inte kan hänga med alltid men och andra sidan så går ni här på TS ser ni det? Inte har TS klagat? För TS fattar att folk tolkar och gör massa fel o det gör inget men om den som skapat denna tråd skriver liknade i andras trådar så är det fel?

jsui
0

Men är det inte då om ni inte förstått, då kan man väl fråga vad han menade istället för att bli arg,ledsen,irriterad eller vad man blir..?  För man kan uppfatta mkt som inte alls finns där säger bara.. Menar att man kan försöka förstå varandra istället för att gå på andra för att man får för sig att de skrivit negativa saker.

Jag har inte läst andra trådar men jag läste denna och en annan, jag tycker bara att man borde vara sams och förstå andra. För tänk om ni skulle bli missförstådda och alla skulle vara sura eller ledsen på er?

Det ända jag försöker att säga är att ge en chans att försöka förstå, alla har sina åsiket.. javisst. Men att tro ngt som inte finns där och sedan gå på. Fråga om ni tror ni förstått de på ett sätt som kanske är negativ så kanske man får svar att det var så eller inte. :)

Jag vet att ni är mogna och kan förstå varandra om ni vill! :D

kram

Fjäril
4

Ts vet att svaren här gäller alla andra trådar man har deltagit i också! Jagmed får gärna förklara hur h*n menar, men man får fortfarande förhålla sig till att inte tala om hur andra är, vad andra kan, vad andra tror osv - det hör inte hemma här! Hade man valt att kika på tidigare trådar så hade man nog sett att det flertalet gånger varit olika tycken/tro/tankar, men inget liknande det här, om jag ska vara ärlig. Man bör aldrig sätta sig över någon annan, man bör heller aldrig se sig förmer än någon annan!

jsui
1

Men när jag läste genom den andra tråden då såg jag inte att han pekade ut någon att din tro är fel eller liknande. Utan grunden är att tro är att tro på något men du vet inte om det finns där eller inte :) Men att veta är att man är säker på att det finns och har sett det. Tror ni blandade lite att prata vad som är hos de flesta utav folket och inte gick på individuellt..  Själva grunden och inte vad andra vet eller kan eller vad de tror på.. alla får tro på vad de vill.. men kanske borde tänka vad han menade med att veta och tro.

För det du säger är att jagmed har gått på andra och sagt att du tror fel eller du gör är fel? Eller har det bara varit hans åsikt?? Borde skilja lite på vad sin åsikt och vad är att gå på någon.. för jag har inte sett att jagmed gått på individuell och sagt att det du gör är fel. Utan att jagmed menade att h*n tycker att man inte borde göra så… Men om ni missförstår varför frågar ni inte?? Istället för att döma och säga att han göra vissa saker när han inte gör det utan ni lägger in saker som inte ens finns där.. som i denna inlägg…

Menar man kan tycka och tänka men det är skillnad att gå på någon än att bara säga sin åsikt. Fråga och om ni fortfarande inte förstår fråga igen :D Så kanske ni lär er förstå varandra och slipper bli missförstånd :)

kram!!

Jagmed
0

Men ni läs vad ni gör, genom andra trådar går ni på mig i denna som itne har något med de andra o göra?

Så i grunden skall jag bli som er för att få skriva en egen tråd utan att dömas av mina svar i andra trådar? Hur logiskt tycker du detta är? Framförallt är inte det att döma o sätta sig över någon?

Tror det är dax för flera här o fundera på om ni dömer mig framför att läsa vad jag skriver. I princip säger ni att bara för jag inte svarade rätt i en tråd kan jag inte göra det i någon tråd o skall där av frysas ut? Nice ;)

[mossquinnan]
0

Har bara läst denna tråd och jag förstår ärligt inte ditt budskap i d hela,,

vars vill du komma undrar då jag..?Obestämd Alla får väl vara som dom är..eller vart brister detta i ditt tänk..?

Och vem dömer ? kli kli i min gråa skalle *S*

Och en sak till..bli som er..! Vad menas med d ? jag e sjukt trög d vet jag..men endå..*gaaah*

Jagmed
0

Bra förklarat där, jag har itne gått på någon personligt även om de tycker så där av så skall jag inte ändra mitt sätt utan folk får lära sig skilnad på dom och mig.. Om de blir träffade så kanske de får fundera på vad hos dem som skapar detta agg på mina åsikter. Skilnad är om jag går på en folkgrupp eller person inget sådant har skett. Bara fördömmande av oliktänkande.. Men det är så i forum och grupper fördömm de som tänker olikt.. Där av 8000 pers i denna grupp bara 20 tal för at verkligen gå på topp svarar.. De kan inte för de kan inte passa in i mallen.. Lika bra att folk är tysta kanske men det är synd för flera kan lära sig här..

Fjäril
2

#34 Är inte den här tråden skapad pga "feltolkningar" i andra trådar, eller är inlägget tagit från luften? Du påpekar att alla missuppfattar det du skriver och då antar man att du syftar på vad som har skrivits innan den här tråden skapades. Ska vi svara dig på det här inlägget under andra trådar där man "missuppfattat" dig, eller hur menar du? Du har tagit upp ämnet i den här tråden eftersom du i andra trådar uppfattat "missuppfattningar" från oss! Du är välkommen att förklara (vad som nu ska förklaras, du har tydligen rätt, vi andra fel) men vi kommer ingen vart i vem som tolkat vem fel. Läs dina inlägg/svar så kanske du förstår att det kan uppfattas som om vi andra är mindre vetande än dig - i alla ämnen.

Fjäril
6

#36 Du får en tillsägelse till! = 2 st! Jag brukar inte vara hård eller säga ifrån så här, men nu fortsätter du! Du kritiserar inte bara mig, utan alla här inne. Det accepteras inte!

Jagmed
0

bli som er i detta fall, fördöm åsikter, bråka om att mina är bättre och frys ut det som inte passar…

Detta är vanligt beteende hos apor o andra dju men kanske inte bra för det… Vad vill jag få fram?

Just att folk laddar mina ord väldigt mycket. Ord är ord. Folk har sagt massa illa om mig här itne går jag på och klagar för det. Varför? Jo för jag begär inte ni skall passa mig det kan ni inte för ni vet inte det jag vet… Så hur kan ni men ni kan vara öpnna liksom mig för att prata vilket jag är .. men gång efter annan tolkar ni om mina texter… För mina åsikter är raka kanske o det passar inte folk det är svårt lättare om jag gullar fram dem för vissa men jag har verkligen inte tid med det… Jag får kanske lära mig att gulla med folk men just nu LÄS MINA ORD inte mig i det som står..

jsui
0

Men fjäril, hur har jagmed visat att bara h*n har rätt??? Det vill jag gärna veta.. eftersom det som jag har läst visar inte att jagmed sagt att h*n vet´allt och ni har alla fel??

kram!!

[mossquinnan]
0

Du menar så härTystTyst

Tror inte jag på utan vi måste alla kunna respektera varandra för den vi är..

Känner en omogenhet här som jag tror kommer växa med åren..så fortsätt du att vara som du är..men med lite mera känsla kanske..och dra in lite taggar så kommer du garanterat få mer skinn på bena *fniss*

jsui
0

Kritisera dig fjäril?? Läser du inte vad som inte finns där för det som jagmed PRECIS skrev var inte individuellt på dig…

Jagmed
0

Men lilla fjäril, varför jag skapa denna tråd vet du inte ett dugg om så det är din tro det står INGENSTANS att jag skapade den för att andra tycker si o så i mina andra trådar. Varning för ad? att jag håller med någon? Det får du gärna skicka PM på.. Jag har inte gått på någon sade min åsikt..

Tuva-C
7

Jag tycker att Fjäril har helt rätt i det hon säger. "Man bör aldrig sätta sig över någon annan, man bör heller aldrig se sig förmer än någon annan!". Viktigt!

#33 Det är viktigt att alla ska få tycka och tänka som dom vill och att hålla en öppen diskussion. Antar att du håller med så långt? Om vi till exempel håller oss till det första inlägget så reagerar jag i alla fall på detta t.ex.

"Jag skriver ofta lite svårt för många o ibland tar det några veckor innan man förstår…"

Redan där börjar i alla fall min känsla av att Jagmed nedvärderar andras förmåga att förstå det som skrivs. Men då är frågan på vilken sätt Jagmed menar med "svårt"? Att h*n skriver på ett sådant sätt att det blir bokstavligt talat svårt att läsa eller att innehållet är svårt att förstå. Själv anser jag inte att det har varit ett svårt innehåll, jag håler helt enkelt bara inte med. Och i och med att jag inte håller med så hävdar Jagmed att jag helt enkelt har fel;

"tjura inte till må mig eller mina ord de är inte fel."

Här hamnar jag alltså i den situationen att jag kan placeras i något av tre följade fack;

1. Jag förstår inte vad Jagmed skriver.

2. Jag "vägrar" att förstå vad Jagmed skriver. (citerat från första inlägget)

3. Jag har helt enkelt fel (syftar till senaste citatet som börjar med "tjura", vilket jag också för övrigt anser som ett nedvärderande ord bara för att jag inte håller med i frågan).

Jagmed har alltså inte gett mig något annat alternativ än att engetligen hålla med, för h*n VET att h*n har rätt, oavsett vad alla andra säger. Jagmed är alltså inte intresserad av att bli kritiserad och kanske omvärdera sina egna åsikter men förväntar sig att alla andra ska ta åt sig av hennes/hans kritik och gärna "vända fingret mot sig själva".

Därför tycker inte jag att första inlägget har en trevlig ton. H*n lägger dessutom in meningen;

"Du kan inte se något i mig som du själv inte besitter i känslor."

Här lägger h*n allt ansvar på alla andras reaktioner på läsarna själva. Inget eget ansvar alltså. Känns inte som ett jättebra utgångsläge för en givande diskussion. Plus att h*n dessutom avrundar med ett mer eller mindre "hot".

"Tänk på det".

Detta tror jag satte lite spiken i kistan för många då det blir väldigt mycket översittarton på det hela. "Tänk er för innan ni uttalar er för ni kommer att förstå senare att jag har rätt". Precis som att man använder sig av "lilla vännen/ lilla du" osv.

Jagmed
0

mossquinnan : det är just det jag pratar om men respekten för alla är bara så länge orden passar dig elelr hur? För ditt inlägg var ganska nedvärderande o jag har inte gjort det mot dig.. Så respekten är inte mer än hit… Synd..

[mossquinnan]
2

Är jagmed och jsui samma person..?Oskyldig

Fjäril
1

#42 Eftersom jag tillhör sajten som alla andra medlemmar så "kritiseras" även jag. Fel ord av mig egentligen, det är ingen kritik utan nu är det ett tramsande! #43 Jag vet inte vad du pratar om - vart står min motivering till din tillsägelse handlar om att hålla med någon? Du får nog läsa ditt inlägg i #0 igen! Ja du kommer få ett pm som förra gången med motivering till tillsägelsen.

Jagmed
0

Tuva-C Du har ett val, att inte ta åt dig eller bry dig om du inte tillhör den gruppen jag syftar på? Men troligen gör du det då din reaktion var stark… Konstigt tolkat men jag vet inte hur jag skall svara för det du skriver/tolkar är bara i ditt huvud inte det jag skrivit.. Du har tagit ut meningar o tolkat dem utefter ditt självförtoende o vetande o detta var resultatet..

Jagmed
0

Jag känner jusiu h*n e från stockholm… Så nej vi är inte samma tack o lov för båda ;) Men denne förstår vad jag säger mer då denne känner mig utanför datorn…

[mossquinnan]
0
jsui
0

Du tror inte att h*n menade att h*ns ordval och hur allt skrivs kan vara svårt att förstå? Du kanske förstår men det kan finnas andra som inte förstår och då kan de bli missuppfattningar och skapa lite olika reaktioner (ledsen,arg,irritation) Där av tror jag att h*n menade att det kan vara svårt och ibland förstår man inte och där med efter ett tag så säger det bara klick och kommer på justa det är det h*n mena.

Även det här med att hans ord inte var fel, det betyder inte att allt h*n säger är RÄTT. Utan hur han förmeldar detta med de orden h*n använder är inte fel utan det kanske är lite mer svårare ord eller svårare förklaring men detta betyder absolut inte att h*n har rätt och att ni fel så där av blev det lite fel och kan tolkas fel på många sätt.. Men då är det viktigt att fråga om h*n menade si eller så…

Men människor.. varför frågar ni inte om ni uppfattar ngt som känns negativt??? då slipper allt gräl och missförståelse… Ni är mogna människor och istället för att tolka kan ni väl iaf ge honom en chans att förklara, men det som jag ser är att ni bara säger att han dömer, är nedlåtande och kritiserar…

Jag förstår att det ni läser uppfattas negativt men om ni frågar menade du på det här sättet eller på ett annat så kommer ni antagligen få svar på det som ni är osäkra på eller uppfattar negativt. För nu ger ni inte jagmed en chans att förklara…

Tuva-C
2

#48 Nu blir jag väldigt nyfiken på vilken "grupp" du anser att jag tillhör. Utveckla gärna. Okej, men om min tolkning bara "sitter i mitt huvud" då säger jag att folk som inte förstår mitt inlägg bara inte förstår innehållet eller "vägrar förstå". Men börja "inte tjura" när insikten kommer flygandes några veckor senare. "Tänk på det". Och att du dessutom skyller det på mitt självförtroende och mitt vetande gör mitt inlägg bara ännu mer tydligt. Fint att du dessutom kallat Fjäril för "lilla Fjäril". Inte alls narcissistiskt på något sätt…

Fjäril
6

Härmed låser jag tråden! Den har gått alldeles överstyr!

Tuva-C
0

#51 "Jag förstår att det ni läser uppfattas negativt…" Ja men då har vi rett ut det. Det är just detta som många inklusive trådvärd har försökt förklara för Jagmed, men det verkar ju inte gå in.

jsui
0

Det h*n menar är att.. tolka.. du tolkar allt med dina ögon och hur du tänker.. T ex du skulle nog tänka att om en människa som var smutsig, hade sönderslitna kläder, såg ut som att personen inte duschat på ett tag.. då skulle du nog dragit en slutsats att personen kanske är uteliggare? eller likande och det är att tolka.. för du vet inte om personen, du känner inte denne utan du tar den faktan de du ser med dina ögon och använder det till att besvara vad det är för person. Det har inget med förstående eller liknande utan det är hur du uppfattar det som skrivs som ex.

Men om man kanske börjar fråga om man uppfattat ngt så får man nog svar och det kan kanske rättas om det är missförståelse och om det är inte det så är det inte det. Men att tro att ngt menades som inte alls menades det är också att tolka att det finns fast det inte finns.

Behöver inte börja kalla folk för sådant eftersom du inte känner personen…

Inlägget är låst för nya kommentarer