Arbeta som medium?
Hej!
Kan börja med att presentera mig själv, då jag är ny på denna sajt. Bella heter jag och jag är ej tjej på 18 år. Man kan väl säga att jag är väldigt öppen, då jag ser, hör och känner mycket ifrån andevärlden väldigt starkt.
Under den senaste tiden har jag funderat lite och undrar lite om vad som krävs för att kunna arbeta som medium?
Jag har hjälp min mammas vän en gång med att vara en kontakt mellan henne och hennes avlidne bror (som jag inte kände till förens han dök upp). Även gjort lite så saker hemma vid bordet med familjen. Ungefär skapat kontakt mellan de levande och döda. Vet att man kanske inte ska leka med sådant här, men känner ändå att jag har en del kontroll då jag kan "schasa iväg dom" när vi är klara och även "sortera" ut de jag vill ha kontakt med och inte. Känner dock att jag fortfarande kan utväcklas en hel del.
Men ja, hur gör man för att kunna arbeta som medium och vad krävs det? Måste man gå de svindyra kurserna man hittar på nätet eller finns det andra sätt?
Hoppas någon kan hjälpa mig!
Vet inte om jag valde rätt grupp att lägga det i? Men hoppas det är okey ändå!
Kramar! =)
Ja du vännen mnedium som "jobb" det är väl bara slänga upp en sida ta onödigt med betalt och hoppas på tv ser dig o ta mer betalt..
Lite ironi över svaret men lite ås är det.. Jag har massa folk jag hjälpt med andar, änglar och andra olika varelser Negativa som bra varelser.. Men vill du tjäna pengar ja då får du jobba för det mååånga som vill ha pengar för att jobba med en förmåga… Lycka till
Hej Bella61,
Välkommen hit till oss 
Jag kallar mig inte för medium men jag vägleder och healar människor. Jag är inte den som går eller kommer att gå några kurser utan jag har hittat min väg genom övningar, böcker och genom att arbeta med mitt inre.
Börja med att vägleda (läsa av om man vill kalla det så) dina vänner och se vart det leder till.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det finns utvecklingsgrupper hos diverse mer eller mindre kända, seriösa och oseriösa, medium till skiftande priser. Man kan också utveckla sin förmåga med självstudier och övningar via böcker. Jag tycker du skall gå till biblioteket först och låna en bok av James van Praagh, " Tala med himlen" tex som är grundläggande och enkel att förstå. Välkommen in i denna skumma bransch!
när din guide kommer förstår du
Tycker att du har fått några riktigt bra förlag här ovan. Tänk så här, du har hela livet på dig att jobba som medium om det är något du skulle vilja göra. Ta det ett steg i taget och låt det ta sin tid. Läs som sagt mycket böcker, ta gärna någon kurs om du känner för det och öva öva öva öva! Testa som sagt på vänner och familj och när du känner dig redo så kanske du kan börja med att ta en symbolisk summa för att se hur det känns?
Ett sista råd är också att du måste vara medveten om att man som medium/vägledare/livscoach träffar personer i stor sorg, livskriser och mycket annat. Det är viktigt att du inte bara lär dig att tala med andar, utan även lär dig om människor som inte mår så bra och hur du möter dom på bästa sätt.
Stort lycka till! 
#7 Tuva-C, mycket bra skrivet och förklarat! Vikten av att förstå och kunna ta emot människor i både glädje och sorg är A och O gällande vägledning. Men samtidigt så behöver man vara hel i sig själv för att hjälpa andra människor. Övning och övning är mitt bästa tips, då hittar man lättare det sätt som känns bäst i hur man väljer att "arbeta" för/med andra. :)
Sajtvärd på Övernaturligt