Seriöst nej!!
Min partner och jag är osams i en fråga. Han ringde till ett känt medium. Mediumet sa att vi skulle flytta isär tills vi kom överens. Vi har gemensamma barn. Säng ut fru och barn så kommer hon tillbaka snäll eller?
Är det seriös rådgivning!! Splittra upp en familj. Ger tarot/andar sådan info?
NEJ!! Det där är inte seriös rådgivning. En seriös rådgivare bestämmer aldrig åt dig vad du ska göra, det är alltid du själv som ska fatta besluten. Dessutom - tänk om mediumet har fel?? Jag skulle aldrig säga något sådant när jag lägger tarot, det är verkligen inte upp till mig att säga vad som är bäst för klienten. Jag kan bara visa på olika alternativ, sen är det upp till klienten.
Ja det där blev väl lite galet. Jag anser inte att man bör uttrycka sig på det sättet.
Vad tråkigt att ni har råkat ut för det här och jag hoppas att ni båda väljer att ta era egna beslut.
Jag säger som amandla, _en vägledning bör innebära att klienten vägleds, inte att avgöra vad som är bäst.
_
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack. Jag är totalt upprörd över detta. Även om det var vad mediumet fick till sig så kan man bara inte slänga ur sig det så. Det gäller ju barn som är inblandade och ett långt äktenskap. Förstår inte hur man ska lösa gemensamma problem på avstånd.
Jag tycker att ni ska göra det som känns bäst och vill man leva tillsammans men är oense om något, så finns det säkert bättre lösningar. Kan ni inte be en utomstående lyssna på er båda, lyssna på bådas syn på saken? Ni tycker olika och det kan vara bra om någon annan som inte känner er kan ta del av det. Det kan vara svårt att se sina egna "brister" i en diskussion.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det låter oprofessionellt att ett medium uttrycker sej på det viset under en medial vägledning.
Om det nu skulle vara så att anden ger sådana budskap kanske man ska börja fundera på vad det är för ande man har kontakt med ?
~ mayolica ~
Håller med alla ovanstående, men har ändå en liten fråga som du kan tänka på. Varför förde din partner fram förslaget? Är det något som han innerst önskar?
Ja jag tror att förslaget kan vara bra om han för fram det, om det inte vore något hade han inte brytt sig inte heller du ;) Så förslaget kanske har en grund.. Jag har inga problem med ärlighet jag har sett flera par gå isär när de är nykära o sagt detta men så har det blivit exakt på det sättet jag sade… Inget fel…
Mina vägledningar innehåller möjliga konsekvensbeskrivningar av olika val man har framför sig. Valet att vägledas och och välja alternativ är upp till personen i fråga. Jag är även noga att poängtera att man kritiskt värdera råd och information. Finns det risk att barn påverka negativt direkt eller indirekt, hänvisar jag till vård eller annan lämplig myndighet.
Osökt måste jag fråga, var det ett andemediuim eller ett spåmedium?
För andevärlden skulle aldrig ge ett sådant råd eller ens ge något som helst råd i en sådan fråga.
Om det var ett spåmedium, som läser kort och inte har kontakt med andevärlden så saknade i så fall mediumet utbildning och ödmjukhet.
Jag skulle nog strunta i ett sådant påstående och närma mig mitt problem från en annan riktning.
Trist att behöva råka ut för nåt sånt och betala för det.
Hoppas ni hittar tillbaka till varandra.