Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettmedialitet
Läst 3497 ggr
april4
0

Medial

Kan det medila gå i arv? Tänker på min mormor t ex, hon drömde sanndrömmar  och var väldigt känslig.

zeretki
0

Det tror jag säkert. Har hört om många som har ärvt det. Jag ser det som lika andra talanger och förmågor. Mycket är genetiskt men sen går det som sagt att jobba sig fram till det också. :)

Anna-K
0

Hej april4GladPersonligen tror jag att den mediala gåvan kan "gå i arv"!Tror att alla bär på en medialitet men att vissa utvecklar den mer än andra!Om din mormor var väldigt känslig så visst kan du ha fått den från henne!Lycka till!Ljus/Anna

april4
0

Tack för att ni svarade på min fråga. har ofta funderat just på det. Kram på erGlad

Soffe
0

Håller med föregående :) Men här skulle jag vilja ställa en fråga ang. medialitet.. En gång på en sittning så hade det mediumet kontakt med en av mina guider och h*n sa att den guiden har sk. gjort så att jag har fått min mediala gåva, men det undrar jag om guider kan göra så?? Någon som kan det här?

Morsan1
0

Ha ha ha jag undrar just om alla bär på en medialitet. Jag brukar kalla mig andligt missfoster här på sajten! Ha ha ha ha

Men jag skulle bra gärna vilja, om jag vågade…..

Anna-K
0

Hmm..Vet inte om jag kan tro att det var din guide/vägledares förtjänstGladmen att han finns där & peppar dig i ditt mediala arbete!Det tror jag helt på!Kram

zeretki
0

Morsan, det är bara att jobba på! :)

Morsan1
0

Jag tror ju att det finns hopplösa fall, och jag är ordförande för den föreningen!!

Ha ha ha

Anna-K
0

Du om någon bär en fin andlighet OCH medialitet ÅsaGladKram

Soffe
0

#6 Nä jag tycker inte att det låter så troligt..Och jag förstår fortfarande inte varför jag får veta att jag är "väldigt" medial och att jag har en "stark" medial gåva..jag vågar inte tro på det..då jag inte tycker att jag upplever så pass mycket att man kan säga så..

Anna-K
0

GladKanske skulle gå en kurs/cirkel eftersom det verkar vara ett stort intresse för dig SoffeGlad

Soffe
0

Jo det har blivit ett av mina stora intressen.. :) Jag ska gå en medium kurs om ca. 2 veckor så det ser jag fram emot :) Men jag undrar ändå om när ett medium säger så och det stämmer?? Men det återstår väl o se i min utveckling om det är så..

zeretki
0

#10 Jag tror du känner det bäst själv. Om nån har slängt sig ur det bara för att visa sig märkvärdig eller nåt så betyder det inget, det är bara smör. Soffe, du måste SJÄLV känna efter vad som betyder nåt för dig. :)

Jag tror inte att ens guide bara kan ge en andlighet. Medialitet är kanske en förmåga som man antingen förds med eller tränar upp. Tror inte nån andlig guide skulle lämna ut sånt hur som helst…det låter lite önsketänkande från mediets sida. :)

Anna-K
0

Jag tror att det "kommer till dig" Soffe!Lysna till din intuitionGladLycka till

EwaKristina
0

#10Soffe,håller helt med Zeretki här.Lyssna inom dej själv,där finner du svaren.Det är där din egen sanning finns.Gå på det du KÄNNER är rätt för dej.Ingenting annat!!/Kram Ewa

Anna-K
0

Precis som Ewa skriver…Själen har alla svarenGlad

Soffe
0

Jo jag har försökt o lyssna till min intuition, det jag känner nu är att jag inte är så märkvärdigt medial som medium säger..Jag vet ju inte heller hur mycket rätt ett medium kan säga om ens mediala förmåga??

Anna-K
0

GladOm jag som medium tittar runt min klient så brukar det synas tydligt,särskilt på vissa chakran(kronchakrat)om klienten är väldigt kanaliserad/öppen!Ljuskram/Anna

zeretki
0

#17 Jag tror att du vet bättre själv än vad ett medium säger. Man ska lyssna på sig själv. De sk experterna vet inte alltid allting. :) Däremot kan du fortfarande jobba på det, om du vill syssla med det alltså. :)

Anna-K
0

Absolut ska man lysna till sitt inre!Man gör arbetet själv!Ett medium är ju kanalen/länken för andevärlden & kan ge nycklar & råd,sen är det upp till var & en:-)

Soffe
0

Okej..jag bör väl egentligen inte hänga upp mig på vad ett medium säger..ex. "väldigt" medial.. hur definierar man det? Och att man har en "stark" medialitet..jag vill gärna ha det lite mer förklarat vad det innebär..för att det jag upplever finns det så många andra som upplever som jag.. t.o.m mer än mig..därför vågar jag inte tro riktigt att det är så, men när man börjar gå mediumkurser så öppnar man ju upp förmågorna o först då kan jag tänka mig att det visar sig..

Elisabeth-J
0

#17 Man kan vara mer medial än man tror ibland också. Det är nog bra att gå en kurs för att se var man står och om man vill vidare med sin mediala förmåga. Men inte ha för bråttom, låt det ta den tid som behövs och känn efter när tiden är mogen.
Lita på din känsla och intution!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

Förresten..vad betyder det när ens aura är rosa och lila?? Nyfiken e jag :)

Elisabeth-J
0

#23 Rosa står för healing och kärleks-energier. Lila står bl.a för andlighet och andlig visdom.

Elisabeth 

Anna-K
0

Aurafärger..Chakrat ovanför bröstbenet brukar vibrera i färgenrosa men även grönt!Sedan ser man ju förändringar i auran efter mående osv!Jag tror att du kommer att öppna upp mycket när du går kurs/cirkel!Kram

Soffe
0

Tack så hjärtligt allihopa för era svar!! Nu känns det bättre i mina tankar om det här :) Jag ser iallafall fram emot att få gå den här kursen så får jag se vad som händer sen :) Jag har ju er här också som man kan fråga när man undrar över något :)

Ljus o Kärlek till erKyss

Kramar oxå ;)

Bybo
0

*leer* Nu något annat om det e okej Soffe?

Det var inte så lång tid senast någon såg en aura hos mig…och då såg hon……

En stark gul å en lila å en superstark blå färg…..plus att hon såg en blå färg frän halschakrat å en blå gärg från det tredje ögat…

Någon som vet vad det betyder??

Vänlihen / Pia

Anna-K
0

OJ!Du måste vara riktigt kanaliserad & öppen vännenGlad

Soffe
0

#27 Javisst e det okej, jag har ju frågat färdigt o tackat också :)

Elisabeth-J
0

#27 Du står i en period med kommunikation både i livet och med guider & andevärlden. Du ger mycket till andra, har healingkraft. Du bör arbeta mer med kommunikationen, våga uttryck dig mer än du gör nu, våga säg det du känner. Så tolkar jag dem färgerna i auran.

Elisabeth 

tarotlasse
0

Intresant fråga det här.

Jag anser att alla är mediala inte ngt som speciella mäniskor är.

Jag brukar jämföra det med att alla kan sjunga en del riktigt bra och andra inte lika bra men alla kan träna upp sin röst så det låter bättre.

Likadant med medialiteten alla kan träna upp sitt 6 e sinne för jag anser det är ett av våra sinnen som håller på att utvecklas hos alla mäniskor.

Just nu så utvecklas det enormt och väldigt många som öppnar upp och upptäcker sin mediala sida.

Att träna upp sin medialitet är inte bara en medial utveckling utan också en personlig utveckling.

När man upptäcker att man kan få vägledning av sin intuition och från andevärlden så blir man tryggare i sig själv.

Man upptäcker att man har en intre röst som vägleder en och då ökar även självförtroendet.

Så jag anser att även om man inte tänker bli medium i framtiden.

Så har man väldigt stor nytta av att träna upp sin egen medialitet för man växer som mäniska av att utvecklas medialt.

När det gäller ärftlighten så många av dom mediumen jag träffat

har  medium i skäkten och bakåt i tiden så ngt ligger nog i det.

Jag själv har jag som vuxen fått reda på att det finns medium på både min pappas sida och på min mammas sida.

Min  farmor och även min pappa  var aktiva spiriutalister.

Både min Gammel morfar och Gammel mormor var byns kloka gumma och gubbe och folk åkte långväga för att få råd av dom. Min mamma har berättat om hur mycket det pratades om andevärlden under sin uppväxt.

Men under min egen uppväxt paratades det väldigt lite om medialitet även om det  ofta sysslades med medialitet och många medium som övernattade hos oss när dom hade seanser i trakterna.

Jag pratade med min mamma varför dom alldrig berättade för oss barn om medialiteten eftersom jag hade många upplevelser som barn som skrämde mig.

Mina föräldrar sa bara till mig att inte bry mig och att det var inget farligt det jag såg men jag fick alldrig ngn förklaring.

Min mamma sa att det var sådan saker man inte pratade om ingen ville det skulle komma ut att man sysslade med sådant och ngt man absolut inte pratade med barnen om.

Så skönt att det är annorlunda i dag nu är det till och med ett nöje på TV.

Men visst måste detta påverkat mig  ändåoch antar att ngt ligger i generna också eftersom jag själv jobbar som medium i dag.

I ljus Lasse

Anna-K
0

Kan bara instämmaLasse & ett bra medium blev det av dig ocksåGladLjus/Anna

Bybo
0

Aha…därav all upplevelser kanske? Men tyvärr så ar det varir mycket lugnt på den fronten….Varför?

Kärlek / Pia

Anna-K
0

Du kanske har behövt dina energier till annat så att du "stängt av" lite….Du känner när tiden är inne:-)Kram

EwaKristina
0

Ja att utveckla sin medialitet,är att att arbeta med sin personliga utveckling.Och det om något, är oxå en mycket viktig del, i det mediumistiska arbetet.Och som du skriver,Lasse,man växer som människa.Har oxå ärvt från både mors och fars sida,men är helt övertygad om att alla föds med medialitet,och att man stänger av,pga att ingen tror på vad man berättar,då man försökt att återge sina upplevelser som barn/ungdom, men även av rädsla./Ewa

Bybo
0

Tack snälla ni! Rädd är jag inte rädd längre.Men har inte på allvar tagit, "gåvan på allvar.  Känner sååååå starkt att det är något jag ska utveckla *generad*

Värme/ Pia

Pomperipossa
0

Min farmor har inte så stora gåvor. Lite föraningar och så. Hennes systrar är såna där "kuckelimuckkärringar" som ser och hör och drömmer saker och spår och gu vet allt. Jag har fått höra att när deras mamma dog så var inte sonen närvarande, han var på väg hem från jobbet. Han såg henne komma gående längs vägen och vikade till honom. Så hon fick säga adjö ändå.

För ett par veckor sedan var jag bjuden på 40 års kalas. Kändes inte riktigt bekvämt med att gå men jag tänkte att "äh, det blir kul bara jag kommer dit". Försökte vara kvar ett tag men jag var inte riktigt på partyhumör så jag gick hem runt tolvsnåret. Det var den natten farmor åkte in på sjukan. Det är visserligen ganska förklarligt eftersom vi står så nära varann, men jobbigt….Gråter

Anna-K
0

Förstår att det måste ha känts jobbigt för dig!Har varit med om liknande jag också!Säkert kände du på dig så starkt eftersom ni stod varandra så nära & kommer att fortsätta göra det:-)Kram