Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 255 ggr
soulwings
0

Vad är andlighet ?

Just för dig? Happy Earth Day 

Anna-K
0

Hej soulwingsGladJättebra inlägg & fråga tycker jag!Den defineras nog också väldigt olika från person till person!Personligen tycker jag att andlighet är då man funnit vägen till att hjälpa andra med ett fritt & öppet hjärta!Då man är ödmjuk,hjälpande & förstående & när man kommit så långt att man står stark på sin mark & tjänar den goda kraften för villkorslös Kärlek mm

Varm Kram

zeretki
0

För min del handlar andlighet om att lära känna mig själv först och främst. Jag tycker och har alltid tyckt att många glömmer bort sitt eget helande och utveckling innan de går vidare till att hjälpa andra, vilket aldrig kan vara bra i längden. För det viktigaste som finns i livet är att lära sig att älska sig själv och sitt liv. Först när vi kan det så kan vi försöka lära andra att älska sig själva och sina liv.

Andlighet är: känslor, natur, psykologi, att använda alla sina sinnen, fantasi, kreativitet, intuition. Några ord sådär. :)

Anna-K
0

Självklart zeretki så ska man ha arbetat mycket med sig själv innan man kan hjälpa andra!Själv står jag under ständig personlig utveckling & lär av händelser varje dag!Ljus/Anna

drutten53
0

anligt för mig…ja det kan vara mycket…

tänd ljus..gudstjänst..skön musik…sitta vid havet..läsa bibeln..mediation..storseans..privatsittning..dofter…vara med på förlossningar..vara med sina nära o kära…lukta på ett nyttfött barn…må bra..vandra i grön fin skog helst nu denna tid…och alla träd som nu blommar o dess dofter…

mycket av detta bör man nog göra ofta…kyrkan är inte så ofta..det blev skolavsluttningar o dop bröllop begravning

läsa bibeln..det är det dåligt med…visst har man slagit upp den  men men..

förlossningar  oj det har blivit några stycken för min del..själv har jag ju haft 4 egna..sen har jag varit med mina barn när dom födde sina barn plus ett kejsarsnitt…sen hjälpt jag en arabisk kvinna med hennes tre förlossningar..och min systers…många många härliga stunder var det….kram…finns nog mer skulle jag tro som är anligt

Anna-K
0

Din beskrivning av andlighet gav mig ro i själen…vackertOskyldigKram

Sofiae
0

Dalai Lama beskriver andlighet så här: DE GRUNDLÄGGANDE MÄNSKLIGA EGENSKAPERNA: GODHET, VÄNLIGHET, MEDKÄNSLA OCH OMTANKE.

Jag hade inte tidigare tänkt att de egenskaperna kunde kallas andlighet men har tänkt om och håller med honom. Kunde alla människor leva upp till det, vilken fin värld vi skulle få.

Freja har rätt i att man inte skall glömma bort sej sälv. Man måste kunna älska sej sälv för att kunna älska andra. Jag brukar säga att man skall leva på ett sånt sätt så att man tycker om sej själv.

Kram

Pomperipossa
0

Oj. Bra fråga. Lite snabbt sammanfattat skulle jag vilja defeniera andlighet som det inre lugn och styrkan man kan känna…ni vet när man kan känna det som "stort"..*suck* jag och mina hopplösa försök att förklara vad jag menar..Glad

Anna-K
0

Hej SofiaeGladDet var en bra beskrivning av Dalai Lama om andlighet!Tänk om alla kunde leva efter dessa punkter också…vad bra allt skulle vara:-)Kram till dig!

Perla
0

Det är helt riktigt det du skriver. Utan djupare självkännedom är det inte möjligt att vara ren i sina intentioner även om man kan säga att man känner godhet, vänlighet, medkänsla och omtanke.

Allt detta men även glädje och skratt kan vara ett Tecken på andlighet men det kan också vara ett sätt att dölja och trycka undan en djup sorg eller andra jobbiga känslor.

För att kunna närma sig sin egen andlighet (kontakten med Gud/ANDEN) är det nödvändigt att få kontakt med sig själv, lära känna sina känslor, tankar och intentioner och acceptera alla delar av självet, även de allra mörkaste som man helst inte vill kännas vid.