vad kan detta vara?
Hej pierre80g,
Jag kikade lite på bilden och jag tycker det ser ut som en ljusreflektion, du kanske har en tavla i rummet?
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag tog mig friheten att ljusa upp fotot i PS.
Jag tror det är ett dammkorn som åkt förbi nära linsen och blivit uppljusat av blixten. "Svansen" bildas antagligen på grund av rörelseoskärpa. Om du är på experimenthumör så kan du försöka återskapa fenomenet om du tar ett foto under liknande ljusförhållanden och skakar något dammigt ovanför kameran 
Jag tog mig friheten att ljusa upp bilden rejält och det kommer en reflex från din fläkt 
Medarbetare på Druid & Shaman
Använde du blixten?
Jag ser ingen!
#3 Vid närmare eftertanke är nog din förklaring mer rimlig än min. Bra tänkt! Då borde den bli ännu enklare att återskapa också.
#3 Tom en fläkt, bra verktyg du har :) Nu såg man det tydligare.
Sajtvärd på Övernaturligt
Det är google chrome jag har och använder det som finns där, duger gott
.
Medarbetare på Druid & Shaman
Jag använde ej blixt. Hade dock en långsam slutartid på 1 sec.
#9 Har du testat att ta ett liknande kort under samma ljusförutsättningar? Finns det en liten reflekterande bit metall på din fläkt?
När den rör sig i köket, slutartid på 1 sek.
Så kunde man gissa att den rör sig på cirka en meter per sekund .
Kameran rör sig inte heller, om du kolla kontroll ljus i tv, de står stilla.
Närvaro symtomen finns här…
http://www.scribd.com/doc/57331828/Paranormalt-enkat-SwedishVersion
Kan du svara med "ja" mer än 50 %
Har du kanske besök.
Häls/Joggan
#11 Ta inte detta på fel sätt nu, men ett alternativ skulle kunna vara att du skojar med oss
Om du tagit kortet med fjärrutlösare, så skulle du ha kunnat springa in i köket, gömma dig bakom väggen vid dörren och sedan med hjälp av en ficklampa skapat ljusfenomenet. I bilden jag bifogat så kan man se Picasso "rita" med hjälp av en ljuskälla, vilket är samma typ av trick som du isf använt dig av.
Om detta kort inte är skapat på ovanstående sätt, eller visar någon slags svävande partikel eller är ihoptrixat med ett bildredigeringsprogram så går jag bet på den. Då får nån av de övernaturligt troende ta över detektivarbetet 
Skulle va intressant å få se exif på dessa bilder.
Orb, ja orb är troligen det mesta som reflekteras. Frågan är om det är en ande o då är svaret nej det finns ingen närvaro mer än den som tar bilden..
Det kräver vissa saker så som en känsla för energi runt bilden o den finns inte… Där av kan jag säga det..
Jadu… Då går jag nog bet på denna. Jag trodde jag löst gåtan med min skojteori
Jag var rätt säker på att antingen du eller nån medhjälpare ställt sig bakom dörrkarmen med en mobiltelefon och sen rört på den vid fototillfället.
Har du provat att posta bilden på ett fotoforum? Det brukar alltid finnas gamla rävar där, som sitter inne på en jäkla massa kunskap. Du skulle till exempel kunna testa med http://www.fotosidan.se/ eller nån fotosajt på iFokus.
Tack. Jag ska göra det. Tack!