Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettertipsråd
Läst 877 ggr
Anna-K
0

Skapa rikedom

Har ni lagt märke till att vissa människor drar till sig allt livets goda?De tycks glida fram med ett tyggt leende i ansiktet & njuta av allt som erbjuds.Har de bara tur eller har de en medfödd förmåga att skapa rikedom i sina liv?Svaret är att dessa personer kommunicerar på ett sätt som drar till sig det bästa från andra människor.Det de gör,ofta utan att tänka på det,är att ge något.Det kan vara något så enkelt som att le eller hälsa vänligt-vilket kan vara tillräckligt för att lysa upp dagen för de människor de möter!

Något vi alla kan göra & börja med redan idagGladLjuskram/Anna

Pomperipossa
0

För ett par år sedan när jag jobbade på krogen så var det ett gäng väninnor ute på en 40-års fest. De kom tidigt och höll igång hela kvällen. När jag serverade dom vid halv två på natten så utbrister en av tjejerna "Men nu har du sprungit här hela kvällen och varit så glad och trevlig hela tiden. Hur klarar du det?" Jag svarade att "jag bara är sån". Jag är en väldigt positiv person som för söker vara snäll och hjälpsam mot mina medmänniskor. Det finns allt för många som struntar i andra. Att vara trevlig mot andra kostar inget och man kan rent av göra deras dag lite bättre.Glad

Anna-K
0

GladMärks att du är en "energihöjare & glädjespridare"!Tänk vad lite som behövs för att lätta upp stämning & skapa bra & positiv karma!Kram/Anna

Thara
0

Hmmmm *Skrattar* jag är nog inte en sån… jag har alltid kallat mig det svarta fåret som drar till mig energier som kanske inte ska vara där…

Men jag försöker tänka positivt och jag tror nog att mnniskor ser mig som hjälpsam.. o det är tur *ler stort*

Anna-K
0

GladKanske just beror på att du är så hjälpsam & godhjärtad som du drabbas av lite trassliga energier ibland…!

Thara
0

Kanske… :O) jag kanske bara försöker inbilla mig att jag är ond *Skrattar* eller så kanske man önskade det ibland för att slippa känna…

Elisabeth-J
0

#5 Dags att förändra tankarna Thara =) Du är värd mycket mer än du tror!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Thara
0

Jag vet Glad jag försöker varje dag, jag har bara inte hittat mitt syfte än kanske… låter mysko men det känns så… men jag är värd :) det vet jag, alla är värda….

Elisabeth-J
0

#7 Du hittar ditt syfte när tiden är mogen Glad

Elisabeth 

Bybo
0

Huga…mina damer….här känner jag igen mig…..Har "altid varit en sk glädjespridqare….säger min omgivning. Jo, nog är det så att jag vill se gott i alla och att allt ordnar sig…hm…Men har så svårt att göra av med lagom med energi….Kan detta ha att göra med att jag är sjlukskriven….eh…..?

Vänligen / Pia

zeretki
0

Jag tror tyvärr att vissa människor får allting gratis oavsett karma eller andlighet. Jag kan inte säga att jag fått nåt bevis på att livet är rättvist. Tyvärr är det inte så, att de som är goda och kärleksfulla alltid får vad de förtjänar. Det finns mycket slump i livet också.

Sen har vi ju det där med vad som egentligen är bra för en. Känner man inte glädje så tycker jag inte man ska låtsas. Man måste acceptera att alla människor har negativa sidor och mörka känslor inom sig.

Anna-K
0

Precis…Alla har både mörker & ljus!Tror också att man måste ha varit med om en del i livet för att riktigt kunna "se & förstå" andra människor!Tänk bara en skolkurator som pluggat en massa år…träffar en tonåring som är ute på villovägar…& som aldrig varit med om livets hårda skola!Hur ska denne kunna riktigt sätta sig in i situationen!?

Elisabeth-J
0

#10 Håller med dig zeretki. Det finns dem som är kärleksfulla på ytan som innerst inne har andra avsikter och tankar med det och det får man inget gott tillbaka av. Det handlar om dem ärliga avsikterna och dem tankarnas och känslornas kraft är enorma som kan göra mycket gott men också skada och göra illa.

Elisabeth 

Anna-K
0

Håller med dig fullt ut i det du skriver ElisabethGlad

EwaKristina
0

#12 Visst är det ofta man stöter på de "ytligt" kärleksfulla personerna,och som sårar hårt,då man vänder ryggen till.Tack och lov så tror jag att man genomskådar sådant rätt snabbt,nuförtiden..

zeretki
0

#12 #14 Ja, jag är rätt trött på folk som bara använder fina ord men inte menar dom. Min ex pojkvän, han lovade guld och gröna skogar. Han var sååååå kär i mig och ville gifta sig. Men han kunde inte ens ringa en gång i veckan för att fråga hur det var med mig…

Morsan1
0

#15 Han var ett jävla ägg! Puss till dig trollfia

zeretki
0

#16 Jaa, han var ett jävla ägg! :) Men sen dess är jag försiktig med att lyssna på vad folk menar istället för vad folk säger. ;) Folk kan säga fina saker men inte mena dom alls.

Elisabeth-J
0

#17 *L* Jag har varit med om liknande med en man. Oj vad tacksam jag är för det idag, man blir ännu mer känslig och lyhörd.

Elisabeth 

Bybo
0

Vill bara påpeka att jag inte är enbart kärlekskylld enbart på utan :-) (jäkligt modigt av mig att skriva det )

Ha en skön kväll / Pia

[Caroline92]
0

Jag är också en glädjespridare :D Är väl lite av klassens "pajas" Inte så att jag larvar mig, utan jag kommer alltid med nått som gör att hela klassen skrattar…jag får förtusan hela klassen å skratta bara genom att själv skratta…Ärligt så tycker jag att skratta är det bästa man kan göra Skrattande Men det bästa med mig är att jag skrattar ju åt allt :D Jag har enligt många dålig humor, själv så älskar jag den Cool

Så skratta livet ut gott folk Flört

Kramar Caroline

Elisabeth-J
0

#20 Det har du rätt i, att skratta är som balsam för själen och är energihöjdande! Du är en glädjespridare på hög nivå! Utan humor, glädje och skratt mår man dåligt tror jag.

Kram

Elisabeth 

[Caroline92]
0

Jag tror också att man mår dåligt utan skratt och glädje.
Mina favoritlektioner är Tyska! fär då garvar jag och en kompis alltid som galningar, och får igång hela tyskaklassen + läraren :P

Men nu kallar sängen på mig. God natt alla Glad

Kramar Caroline

Elisabeth-J
0

#22 Jag minns när jag gick på KomVux och på svenska-lektionen skulle vi lära oss olika dialekter, jag låg dubbelvikt av skratt, det gick inte att läsa det högt, 2 ord så tjöt man av skratt ju… jag skulle tala Gotländska Skrattande

God natt! Kram!

Elisabeth