Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 379 ggr
tatty
0

Mayakalender

Hej Svejs!

Det ska var en endags kurs om mayakalendern i närheten av mig.Är lite sugen på att gå, det är ju alltid roligt att lära sig något nytt. Men nu är det så att jag aldrig hört talas om mayakalendern innan, och jag har googlat lite men inte hittat så mycke info. Finns det någon här som kan berätta om Mayakalendern?

Tack på förhand/tatty

Anna-K
0

HejGladVet inte så värst mycket mer än att vi nu i denna tid är inne istora förändringar!Att "ljusarbetarna" ska träda fram & att det mörka ska skingras…

Anna-K
0

Ps…Tror att du kommer att få ut mycket av den kursenGlad

Perla
0

Wikipedia har en rätt bra beskrivning av vad Mayakalendern innehåller: http://sv.wikipedia.org/wiki/Mayakalendern

När det gäller den praktiska tolkningen kan jag rekommendera P-O Sandström. Han är väl insatt och svarar på frågor även om det ibland kan ta tid att få svar via mail.

zeretki
0

"ljusarbetarna" vad är det? Tycker mig ha hört nåt liknande förut?

drutten53
0

ja freja42…inte vetr jag…men när jag var i eskilstuna på mässan..så var det ett liten hörna..med ljusenergi..då hade dom spänt upp ett vit lakarn..sen satt det ett stort hjärtformad ljusslinga på den..under en stol..där satt folk en i taget…fick visst någon ljushealing tror jag…det så skönt o rogivande ut…men jag kan ha fel…kram på   du har inte du ett jobb att sköta…..hoppa nu i båten o ro som attans..vi måste ju komma fram i tid

soulwings
0

Tatty!

Det finns en bok du kan låna på bibban av Carl johan Calleman, Maya kalendern -mänsklighetens väg mot ett upplyst medvetande.

rosmarin90
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej vi är mitt inne i en stor energihöjning enligt Mayakalendern och Calleman, det kan påverka oss på många sätt.

Breakthrough Celebration 15- 29 maj

Vänner, Breakthrough Celebration centrerat kring mittpunkten av den Femte Dagen, 22a maj, kommer att bli en händelse som är ojämförligt mycket större än någon tidigare sådan event och vad som är så talande för meditationer med fokus på fred så kommer flera olika stora rörelser att samverka kring dessa. Det uppskattas att cirka 200.000 människor redan förbereder sig på att delta genom sitt deltagande i sådana rörelser (se http://www.commonpassion.org/partners/organizations.html) och under de kommande två månaderna kommer det att att ansluta sig ett oerhört stort antal individer och rörelser som inte är riktigt överblickbart än.  Det är ju ofta så med sådana här saker att de verkligen börjar accelerera när tidpunkten närmar sig.
Det vore då roligt om det också i Sverige arrangerades på olika orter events som skulle möjliggöra för större grupper att kunna uttrycka sin passion för fred. Det var ju här i landet denna process i hög grad startade för tre år sedan så denna fortsättning får ju en speciell innebörd för oss. Om det finns personer som vill ta sig an sådana uppgifter, stå som kontaktpersoner eller göra en hemsida på svenska för denna event så vore jag tacksam om ni hörde av er till mig så att jag kan gå ut med ett utskick som möjliggör för likasinnade att kontakta er.  Namaste och In Lak'ech Carl Johan
Carl Johan Calleman cjcalleman@swipnet.se

Anna-K
0

Tack för tipset RoseGladÄr intresserad av Mayakalendern jag också men har inte "studerat" den ännu!

Elisabeth-J
0

#7 Tack för upplysningen rosmarin! Kyss 
Det märks verkligen att det är energihöjningar nu!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus